נתניהו: “אם ממשלת ההונאה תוקם – נפיל מהר. לא יסתמו פיות”

ראש הממשלה בסיעת הליכוד: "קורא לאנשי הימין בממשלת השמאל להתייצב ולהצביע לפי מצפונם נגד" • "בניגוד לבנט ולפיד מעולם לא הסכמנו לתת לעבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב" • "אף אחד לא יסתום לנו את הפיות. כשציבור עצום מרגיש שהוליכו אותו שולל, זכותו וחובתו להביע מחאה"
אריה ריבקינד
כ"ו סיון התשפ"א / 06.06.2021 14:51

ראש הממשלה בנימין נתניהו פתח בצהריים (ראשון) את ישיבת סיעת הליכוד בהתנערות מהסתה, מכל כיוון – והצהיר כי .

“אנחנו מגנים כל הסתה ואלימות מכל צד שהוא, גם כשאחרים שותקים כשההסתה נגדנו משתוללת, כולל אתמול בלילה”, אמר ראש הממשלה. “הסתה זו קריאה לאלימות. במשך תקופה ארוכה קוראים נגדנו קריאות איומות כולל קריאות מפורשות לרצוח אותי ואת בני משפחתי, ובשיח הציבורי והתקשורתי היה שקט.

“העיקרון צריך להיות ברור ואחיד לכולם – הסתה לאלימות מחוץ לתחום. עם זאת, חופש הביטוי איננו הסתה. אי אפשר להתייחס לביקורת מהימין כהסתה ולביקורת מהשמאל כאל פעולה לגיטימית של חופש ביטוי”.

נתניהו הוסיף: “אנחנו עדים להונאת הבחירות הגדולה ביותר בתולדות המדינה. לכן אנשים מרגישים מרומים ובצדק. אי אפשר לסתום להם את הפיות ואסור לחסום חשבונות פייסבוק וטוויטר רק כדי להשתיק את הביקורת נגד ממשלת ההונאה הזאת”.

נתניהו הצהיר: “אף אחד לא יסתום לנו את הפיות. כשציבור עצום מרגיש שהוליכו אותו שולל, כשהמחנה הלאומי מתנגד בכל תוקף לממשלת שמאל מסוכנת, זו זכותו וחובתו להביע מחאה בכל דרך חוקית ודמוקרטית”.

על ההסכם שנחתם עם רע”ם אמר ראש הממשלה: “אנחנו תמיד היינו פתוחים לסייע לאזרחי ישראל הערבים ועשינו זאת יותר מכל ממשלות ישראל גם יחד. אבל בניגוד לבנט ולפיד מעולם לא הסכמנו לתת למנסור עבאס אוטונומיה פלסטינית בנגב, לא הסכמנו להקים איתו ממשלה ולא לתת לו את ראשות ועדת הפנים בכנסת”.

הוא הדגיש: “ממשלת שמאל מסוכנת זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בדרישה האמריקנית להקפיא את הבנייה ביו״ש ובירושלים. זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחצים לעקירה והקפאה, והיא לא תעמוד בהחלטה להקים מחדש קונסוליה אמריקנית לפלסטינים בלב ירושלים – ועל ידי כך להעלות מחדש את נושא חלוקת ירושלים.

“זו ממשלה שלא תוכל לעמוד בלחץ של ארה״ב לחזור להסכם הגרעין עם איראן שתביא לאיראן פצצות אטום לאיים עלינו. כשההסכם הזה יבוא, הקבינט שלהם עם מירב מיכאלי וניצן הורוביץ ויאיר לפיד, לא יאשרו אף פעולה נועזת מעבר לקווי האויב בתוך איראן”.

נתניהו הוסיף וטען: “ממשלה שתלויה בתומכי טרור לא תוכל לפעול באופן שיטתי ועקבי נגד ארגוני הטרור בעזה וספק אם תילחם בהחלטת בית הדין הבינלאומי בהאג נגד חיילי צה״ל”.

לדבריו, “מי שימין לא מצביע בעד ממשלת שמאל ומי שבעד ממשלת שמאל איננו ימין. יש כמה אנשים עדיין, בימינה ובתקווה חדשה, ואני קורא להם להתייצב ולהצביע נגד הממשלה הזאת שמסכנת את מדינת ישראל. השעה מאוחרת, אך לא מאוחרת מדיי. עשו את הדבר הנכון והצביעו נגד ממשלת השמאל.

“אנחנו, חבריי ואני בליכוד, נתנגד בתוקף להקמת ממשלת ההונאה והכניעה המסוכנת הזאת ואם חלילה היא תוקם – אנחנו נפיל אותה מהר מאוד”.

קודם לכן נשא דברים יו”ר הכנסת, ח”כ יריב לוין, שקרא לח”כי מפלגות ימינה ותקווה חדשה שלא לאפשר הקמת ממשלת שמאל.

“אנחנו נמצאים בימים מורכבים וקשים”, פתח לוין. “לנגד עינינו עומדת לקום ממשלת שמאל, ושמאל רדיקאלי, וזאת בתמיכה של חברי כנסת שנבחרו בקולות הימין”.

הוא יצא נגד ההסתה מכל הצדדים הפוליטיים: “החיים הפוליטיים הם לא חיים קלים. הם דורשים מידה רבה של הקרבה. אבל מי שבחר בהם, בחר גם באחריות. האחריות היא לנהל שיח נוקב ומכבד, ולהימנע מכל הסתה או אלימות. לא כך נהגו, לצערי לא מעטים במשך תקופה ארוכה ביחס לראש הממשלה נתניהו. גיניתי בחריפות תופעות חמורות אלה, בפרט כאשר דברי ההסתה והשנאה נשמעו מעל בימת הכנסת. אני מגנה באותה החריפות, כל תופעה של הסתה ואלימות, גם היום, מכל צד של המפה הפוליטית”.

הוא הוסיף: “אבל האחריות אינה מתמצה במחויבות לשיח ענייני ולא אלים. האחריות היא גם לפעול בהתאם למנדט שקיבלנו מהציבור, באחריות לעשות את הדבר הנכון לטובת המדינה, גם כאשר הדבר כרוך באי-נעימות אישית כזו או אחרת.

“חברי הכנסת של ימינה ושל תקווה חדשה עומדים עכשיו בפני ההכרעה החשובה והמשמעותית בחייהם. זהו הרגע של כל אחת ושל כל אחד מהם, לבחור באמת שלו, בדרך שלו ובמחויבות שלו לעתיד מדינת ישראל וארץ ישראל”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות