הפרשה הסודית I משפחת הקצין: ‘חשפו במה האשמתם את הבן שלנו’

בבקשה של המשפחה נכתב: "צו איסור הפירסום הגורף שהוצא הותירם בערפל עד מותו" • ח"כ משה ארבל: אנחנו לא יכולים לאפשר שאנשים יעלמו. מדובר באדם, חייל צה"ל, שגם אם שגה וטעה לא צריך למצוא את מותו בכלא
חרדים 10
כ"ו סיון התשפ"א / 06.06.2021 12:50

משפחתו של קצין אמ”ן שנמצא מת בכלא צבאי, הגישו היום (ראשון) באמצעות עורך דינם בני קוזניץ בקשה לעיין בפרטי האישום וחומרי החקירה של בנם.

זאת לפני הדיון שצפוי להתקיים ביום שלישי ובו גם אמורים לאשר פרטים חדשים לפרסום.

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בבקשה ההורים טוענים שאינם יודעים במה בנם הואשם – ונכתב: “צו איסור הפרסום הגורף שהוצא, הותירם בערפל חודשים ארוכים עד מותו”.

חבר הכנסת משה ארבל מש”ס, שנמצא בקשר עם משפחתו של החייל, התייחס היום בריאיון לתוכנית ‘קלמן ליברמן’ ברשת ב לפרשה ואמר כי חומרת העבירה הנחשדת עדיין אפשרה לצה”ל לבקש הליך גישור, כך שלא מדובר בעבירה ברף החמור ביותר.

“בעבירות מסוג ריגול לא יוצאים לגישור”, הסביר ארבל.

לדבריו, “אנחנו כחברה חפצת חיים, לא יכולים לאפשר שאנשים ייעלמו. מדובר באדם, חייל צה”ל, שגם אם שגה וטעה לא צריך למצוא את מותו בכלא. אין אפשרות שזהותו תהיה מחוקה. מדובר בכשל מתמשך שצריך לפתור אותו”.

החשדות נגד הקצין הוסתרו גם מחבריו ליחידה. אדם ששירת עמו סיפר ל’כאן חדשות’: המפקדים ביחידה אמרו שהקצין עזב וכדאי שישכחו ממנו.

חקירת נסיבות מותו בכלא הצבאי עדיין בעיצומה.

בלב הפרשה עומדים שני עניינים: כתב האישום החמור נגד הקצין ופרסום הפרטים סביב מותו.

ההערכה היא כי האישומים נגד הקצין לא יפורסמו לעולם. לפי גורמים המכירים את פרטי הפרשה, מדובר בפרשה ביטחונית כבדה מאוד, וחשיפתה תהווה פגיעה קשה בביטחון ישראל.

יחד עם זאת, בשבוע שעבר הותר לפרסום כי קצין המודיעין “לא הואשם בריגול או בעבירה של בגידה, ולא היה במגע עם סוכן זר או הופעל על ידו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות