‘בולשביקים על מלא מלא’: הטור של ידידיה מאיר נחסם בפייסבוק

פייסבוק חסמה פוסט שהעלה איש התקשורת ידידיה מאיר בו שיתף טור שכתב נגד הקמת ממשלת בנט-לפיד • סמוטריץ: "הזיה. נצטרך לטפל בסתימת הפיות החד צדדית של פייסבוק בחקיקה"
אבי כץ
כ"ו סיון התשפ"א / 06.06.2021 00:08

סתימת פיות: חברת ‘פייסבוק’ חסמה את הפוסט של איש התקשורת ידידיה מאיר, בו הופיע טורו השבועי מעיתון ‘בשבע’, תחת הכותרת “עוד נצעק ברחובות?”.

בטור מסביר מאיר את התנגדותו לממשלת השמאל של ממשלת לפיד-בנט ותוהה: האם ברגע האחרון הימין יתעורר ויפגין מול בתיהם של ח”כי ימינה?

ח”כ בצלאל סמוטריץ צייץ: “והנה עוד אחד. ידידיה מאיר  פרסם בפוסט את מאמרו נגד בנט שפורסם בעיתון ‘בשבע’. פייסבוק היו רחמנים, לא סגרו לו את החשבון אלא הסתפקו בלמחוק את הפוסט הספציפי הזה… הזיה. נצטרך לטפל בסתימת הפיות החד צדדית של פייסבוק בחקיקה”.

העיתונאי עקיבא נוביק צייץ: “הצנזורה של פייסבוק את הטור של ידידיה מאיר היא סתימת פיות במובן הכי פשוט. כל מי שתומך בחופש ביטוי, לא רק של עצמו, צריך להתקומם מההתנהלות המבהילה הזאת”.

איש התקשורת שמעון ריקלין כתב: “השמאל יחד עם בנט ושקד עובדים בתנועת מלקחיים נגד הימין: מצד אחד חוסמים אנשים כמו זמרי שהעזו לקרוא לבוא להפגנה. או פוסט של ידידיה מאיר שכותב נגד ממשלת הבלון. ומצד שני מתארים את הימין כמסית ומבקשים להלך עליו אימים. בולשביקים על מלא מלא. תודה לכם בנט ושקד על שיתוף הפעולה נגדנו”.

ביום שישי חברת פייסבוק הסירה פוסט מחשבון האינסטגרם של יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה, וחסמה לו את האפשרות להעלות פוסטים או להגיב למשתמשים אחרים למשך 24 שעות. גם ברשת החברתית פייסבוק הוא נחסם.

מאוחר יותר נחסם חשבונו של נתניהו הבן גם בטוויטר  ל-12 שעות.

הצנזורה השערורייתית בוצעה לאחר שיאיר פרסם כרזה המעודדת אנשים להגיע להפגין מול ביתו של ח”כ ניר אורבך מימינה – בצירוף כתובתו, ולתמוך בו  שלא להצטרף לממשלת השמאל.

ח”כ אורבך הגיב במוצאי שבת בחשבון הטוויטר שלו: “אם המנהלים באינסטגרם/ טוויטר חסמו את יאיר נתניהו כי רצו להתערב לטובתי – אז תודה, אבל לא תודה.
בישראל מותר לכל אדם להפגין ולמחות ואשמח שזה יישאר כך, גם אם ההפגנה מופנית נגדי”.

הוא הוסיף: “גם אם אינני מסכים עם מילה מדבריך, אלחם למען זכותך לאמר אותם”.

לקריאת הטור המלא של ידידיה מאיר:

למה הם מסכימים שנפתלי בנט נטול המנדטים יהיה בראשות הממשלה?

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות