ראש השב”כ בהודעה חריגה: ‘קורא להפסיק מיד השיח המסית והאלים’

בהודעה חריגה שפרסם נדב ארגמן, אמר: לאחרונה זיהו בשב"כ "התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית" • "על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית מוטלת אחריות כבדה למניעת שיסוי, הסתה וקריאות לאלימות"
חיים טוויל
כ"ו סיון התשפ"א / 05.06.2021 22:03

ראש שירות הביטחון הכללי נדב ארגמן פרסם במהלך השבת הודעת אזהרה חמורה ואמר, כי ייתכן שיהיו אנשים שיפרשו אמירות מסוימות כקריאה לפגיעה פיזית.

“מדינת ישראל חרטה על דגלה את עקרון חופש הביטוי, זהו עקרון חשוב והכרחי במדינה דמוקרטית”, כתב ארגמן.

“יחד עם זאת, בתקופה האחרונה אנו מזהים התגברות והקצנה חמורה בשיח האלים והמסית, בדגש על זה המתקיים ברשתות החברתיות. זהו שיח הכולל התבטאויות חמורות, תוך שימוש בשפה ובמונחים של שיסוי, הסתה ואף קריאות לאלימות ופגיעה פיזית”.

הוא הוסיף: “כמי שעומד בראש ארגון שייעודו שמירה על ביטחון המדינה וסדרי המשטר הדמוקרטי ומוסדותיו, אני קורא ומזהיר כי שיח זה עלול להתפרש בקרב קבוצות מסוימות או בקרב בודדים, ככזה המתיר פעילות אלימה ובלתי חוקית שעלולה חלילה להגיע אף לכדי פגיעה בנפש”.

ארגמן קרא לנבחרי ציבור ומובילי דעה לצאת נגד האמירות. “לצד האחריות המוטלת על כתפי השב”כ יחד עם גורמי האכיפה האחרים, גם על נבחרי ציבור מכל קצוות הקשת הפוליטית, מובילי דעה, אנשי דת, מחנכים ואזרחי ישראל כולם – מוטלת אחריות כבדה בימים אלה. חובתנו לצאת בקריאה ברורה ונחרצת להפסקה לאלתר של השיח המסית והאלים. האחריות להרגעת הרוחות ולריסון השיח מוטלת על כתפי כולנו”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות