רוב הציבור נגד ההסכם עם רע”ם, רוב הימין נגד ממשלת השמאל

מסקר שנערך עבור 'פגוש את העיתונות' עולה: 42% חושבים שהממשלה לא תחזיק מעמד לאורך זמן, 24% נותנים לה סיכוי שתושבע וגם תחזיק מעמד ו-16% מאמינים כי כלל לא תושבע • רוב הימנים חושבים שביבי טעה שלא קיבל את ההצעה לבחור מועמד זמני מהליכוד לראשות הממשלה
חרדים 10
כ"ו סיון התשפ"א / 05.06.2021 21:46

מסקר שפורסם הערב בתכנית ‘פגוש את העיתונות’ בערוץ 12 עולה,  כי רוב הימין מתנגד להקמתה של ממשלת השמאל הראשות נפתלי בנט ואף מעדיף עליה בחירות חמישיות.

לעומתם, רוב הישראלים שהגדירו את עצמם מרכז-שמאל הביעו תמיכה בממשלה.

בקרב כלל הציבור, 46% העדיפו את ממשלת השמאל על פני בחירות.

עוד עולה מהסקר, כי הציבור לא אופטימי לגבי סיכויי ההישרדות של הממשלה: 42% חושבים שהיא תושבע אבל לא תחזיק מעמד, 16% חושבים שהיא כלל לא תושבע ורק 24% נותנים לה סיכוי והשיבו שהיא גם תושבע וגם תחזיק מעמד.

מדובר בסקר של חברת “מדגם” שנעשה עבור חדשות 12 ושנערך בקרב מדגם מייצג של כלל האוכלוסייה בישראל מגיל 18 ומעלה. על השאלה מה האפשרות המועדפת עליהם – 46% מהמשתתפים בסקר השיבו כי הם מעדיפים ממשלת השמאל, 38% השיבו שהם מעדיפים בחירות חמישיות ו-15% ענו שהם לא יודעים.

מבין המשתתפים בסקר שהגדירו את עצמם כימין, 32% העדיפו את ממשלת השמאל, 55% העדיפו בחירות חמישיות ו-13% השיבו שהם לא יודעים.

לעומתם, אלו שהגדירו את עצמם כמרכז-שמאל, 72% השיבו שהם בעד הקמת ממשלת לפיד-בנט, 14% העדיפו בחירות חמישיות ו-14% השיבו שהם לא יודעים.

על השאלה “מי הוא האשם העיקרי בכך שלא הוקמה ממשלת ימין?” – 41% מכלל המשיבים רואים בנתניהו את האשם העיקרי, 24% מאשימים את בנט, 12% את בצלאל סמוטריץ’, 6% השיבו “מישהו אחר” ו-17% השיבו שהם לא יודעים.

בקרב המשיבים שהגדירו את עצמם ימין, 32% האשימו את נתניהו, 37% האשימו את בנט ו-9% את סמוטריץ’.

עוד עולה מהסקר שהציבור הישראלי לא תומך ברובו בחתימה על הסכם קואליציוני עם מפלגת רע”ם. 40% מהמשתתפים בסקר השיבו שהם תומכים בכך, לעומת 48% שמתנגדים. מבין אלו שהגדירו את עצמם ימין, רק 25% תמכו ו-64% התנגדו. מבין המגדירים את עצמם שמאל, 67% תמכו ו-24% התנגדו.

על השאלה “האם לדעתך ראש הממשלה נתניהו צדק או טעה כאשר דחה את הצעתו של השר ישראל כ”ץ לאפשר למרכז הליכוד לבחור מועמד זמני אחר מטעם הליכוד לראשות הממשלה למשך שנה?” – 52% השיבו שלדעתם נתניהו טעה, לעומת 21% שהשיבו שלדעתם הוא צדק ו-27% שהשיבו שהם לא יודעים.

מקרב אלו שהגדירו את עצמם כימין, 46% חושבים שנתניהו טעה כשדחתה את הצעתו של כ”ץ, 25% חושבים שהוא צדק ו-29% השיבו שהם לא יודעים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות