‘המשותפת’ בשירות בנט: דורשת להצביע על החלפת יו”ר הכנסת

עם שיגור הדרישה של 'המשותפת' עלה מספר הח"כים הדורשים את החלפת היו"ר יריב לוין ל-66 • 'המשותפת' ויאיר לפיד נמנעו מלפרסם את דבר הבקשה • בליכוד מאשימים: "עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו 'עלה ידי' ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. יעשו זאת בכל יום, כל הצבעה"
אריה ריבקינד
כ"ג סיון התשפ"א / 03.06.2021 16:05

הרשימה המשותפת פנתה היום (חמישי) אל יו”ר הכנסת יריב לוין, בדרישה להביא להצבעה את החלפת היו”ר – כבר בישיבה הקרובה של הכנסת ביום שני.

בכך עלה מספר חברי הכנסת המבקשים להצביע על ההחלפה ל-66, לאחר שהבוקר התברר כי אין לקואליציית השמאל של בנט את 61 חתימות הנדרשות לצורך כך – לאחר שח”כ ניר אורבך מימינה משך את חתימתו.

קואליציית השמאל מבקשת למנות ליו”ר הכנסת את ח”כ מיקי לוי מיש עתיד.

‘המשותפת’ ויאיר לפיד נמנעו מלפרסם את דבר הבקשה, ככל הנראה על מנת למנוע עימות על רקע זה עם חברי הכנסת של ‘ימינה’ ו’תקווה חדשה’, ולכן הליכוד פרסם את המכתב.

בליכוד תקפו את המהלך: “הרשימה המשותפת ממהרת להציל את לפיד ובנט ומשלימה את החתימות החסרות להם להדחת יו”ר הכנסת מהימין.

“מדובר בהוכחה ניצחת לשיתוף פעולה מלא-מלא של הרשימה המשותפת עם ממשלת השמאל של לפיד ובנט. לפיד עצמו סגר אישית עם ראשי המשותפת את שיתוף הפעולה והדיל ביניהם”, קבעו בליכוד.

“עוד לא עברו 24 שעות מאז שהכריזו ‘עלה ידי’ ובנט ולפיד כבר נשענים על המשותפת. הם יעשו זאת בכל יום, בכל הצבעה.

“גדעון סער, שרן השכל, זאב אלקין, חברי ‘תקווה חדשה’ וחברי ‘ימינה’ – התחייבתם לא להישען בשום אופן על המשותפת! עימדו בהתחייבות שלכם ותמשכו עכשיו את החתימות שלכם. אם לא תעשו זאת יהיה ברור לכולם שגם אתם סגרתם דיל עם המשותפת כחלק בלתי נפרד מהממשלה שלכם”.

ביש עתיד הכחישו כי המכתב תואם עם לפיד: “שמענו מהתקשורת על המכתב, הוא לא תואם איתנו”.

גם ברשימה המשותפת טוענים שההחלטה לא תואמה עם לפיד ושהם מעוניינים להחליף את לוין במיקי לוי.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות