שרי רוט בקול ברמה: ‘יש כמה חברי כנסת שלא שלמים עם הצעד הזה’

שרי רוט, הפרשנית הפוליטית של חרדים 10, ב'אחת בצהריים' בהגשת רונן כץ: "יש כמה בגוש השינוי שמתנדנדים וקשה להם עם המהלך" • "כשלפיד אמר ׳עלה בידי׳ הוא מנע את החזרת המנדט לכנסת, אבל גם הוא יודע שה'עלה בידו' האמיתי יהיה כשממשלה כזו תושבע"
חרדים 10
כ"ג סיון התשפ"א / 03.06.2021 15:45

שרי רוט: אני חושבת שנתניהו הוא מהאופטימיסטים בנושא הקמת ממשלת השמאל.

תראה, כל מי שמדבר עם הנפשות הפועלות, מרגיש משהו. אני לא מדברת על מי שבתוך ממשלת השינוי עם שתי רגליים, אלא עם אלו שהם חצי בחוץ חצי בפנים, אלו שמתלבטים, אלו שמתנדנדים, אלו שמצפונם מנגן מנגינות קשות, ויש כמה כאלו – חלקם היו אמורים, אגב, במהלך השבועות האחרונים לא להצטרף לדבר הזה, חלקם חזרו בהם, חלקם נותנים עדיין תחושה שאולי יעשו את זה. אנחנו לא יודעים.

זה שלפיד אמר אתמול ‘עלה בידי’, זה בעיקר כדי לאפשר שהמנדט לא יעבור לכנסת ולא יצטרכו 61 חתימות. מעבר לזה, גם הוא עצמו לא באמת יודע שעלה בידו, זה נועד להצהרה חגיגית מול הנשיא, שלו ושל בנט. ה’עלה בידו’ האמיתי יהיה כשממשלה כזו תושבע.

רונן כץ: את עדיין חושבת שהממשלה הזו לא תקום?

שרי רוט: תראה, אני לא נביאה ואתה יודע למי ניתנה נבואה. אני יכולה לשפוט לפי שיחות שלי עם אנשים, ולהניח שהם לא משקרים. כי אם הם משקרים, אין לי הרבה מה לעשות. אני הרי לא מדברת עם פוליטיקאים ומכונת אמת בידי.

משיחות שלי עם אנשים אני יכולה לומר לך שיש כמה וכמה שלא שלמים עם הצעד הזה. זהו צעד קשה, הוא קשה אפילו לנפתלי בנט ששתי רגליו נטועות עמוק בגוש הזה והוא לא מאלו שמצפונם מייסר אותם, ואפילו לו זה קשה. אתה חושב שקל לבן אדם שנשא שנים את ה’טיקט’ של ימינה ללכת פתאום שמאלה? זה לא קל לו. אז נכון שכל חוטא משקיט את מצפונו, ולא שמדובר בחטא, אבל זה חטא פוליטי במובן של אמרת א’ ועשית ב’. אז כל חוטא משקיט את מצפונו בשלל תירוצים, ויש תירוצים למכביר. כמו: גם נתניהו פזל לכיוון רע”מ (כן או לא) ועוד כאלו ואחרים.

אבל אתה, שאמרת בקולך, ובכזה בטחון, אני ימני, יעלה בדעתכם שאלך עם יאיר לפיד? אז אפילו הוא יש לו רגעים קשים, רק שהוא מבין שאין לו אלטרנטיבות.

רונן כץ: שרי, הכל אישי או שיש פה גם אידיאולוגיה?

שרי רוט: אני מאד רוצה להאמין שיש גם אידיאולוגיה, גם אצל איילת שקד, גם אצל ניר אורבך, גם אצל עידית סלמן. אני חושבת שאחרי שעמיחי שיקלי עשה צעד ממש אמיץ, אפשר להעריך אותו על זה, יכול להיות שנראה עוד אנשים עושים צעד מהסוג הזה. יכול מאד להיות שבפוליטיקה שלנו לא אבדו אנשים בעלי אידיאולוגיה, ואני אומרת את זה בהרבה מאד כאב, כי ככל שאני מדברת עם קולגות הם אומרים לי: עזבי, לא מאמינים לפוליטיקאים ולא מאמינים לאידיאולוגיות של פוליטיקאים.

אבל אני רוצה להאמין שעדיין יש אנשים עם אידאולוגיות, כאלו שמתכוונים ואומרים את אותו דבר, והימים הקרובים יכריעו בעניין. בוא נראה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות