‘אין לה הרבה סיכויים לשרוד’: תומא סלימאן מסבירה למה הם יצביעו נגד

ח"כ עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת סיפרה על החלטת סיעתה להצביע נגד ממשלת השמאל: "לצערי, הממשלה נקראת שינוי אבל השתלטו עליה הימין, והימין הקיצוני אפילו. אי אפשר לתת לגיטימציה למפלגה כמו ימינה שתהיה המובילה"
חרדים 10
כ"ב סיון התשפ"א / 02.06.2021 10:13

חברת הכנסת עאידה תומא סלימאן מהרשימה המשותפת שוחחה הבוקר (רביעי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב – והסבירה את החלטת סיעת חד”ש להצביע נגד הקמת ממשלת השמאל.

“השקענו הרבה מחשבה במצב הפוליטי ואמרנו מלכתחילה שאנחנו כן רוצים להחליף את נתניהו, אבל בעיקר אנחנו רוצים להחליף את דרכו ולא רק את נתניהו האדם. לצערי, הממשלה נקראת שינוי אבל השתלטו עליה הימין, והימין הקיצוני אפילו”, אמרה סלימאן.

היא הוסיפה: “אני חושבת שאי אפשר לתת לגיטימציה למפלגה כמו ימינה שתהיה המובילה ותהיה עם ראש ממשלה וגם שרת פנים, כאשר אנחנו מכירים את הדעות של המפלגה ויודעים איזה קו פוליטי נוקטים בה.

“איך שבנויה הממשלה ברור שיש שליטה ויש כוח גדול מאוד לימין. קחו בחשבון שיש 75 חברי כנסת מהימין, כלומר, העומק של הימין במדינה יכול לחזק את בנט עוד יותר בממשלה ולהפוך אותו למסוכן”.

לדבריה, “ברגע שיראו שהממשלה הזאת סומכת בעיקר על הקולות שלנו, הם יצטרכו באמת להוות ממשלת שינוי. הם יצטרכו להציג קווי יסוד שמוכיחים שהממשלה הזו הולכת לשנות את הקו הפוליטי והאידאולוגי שקיים היום, ואז נשקול אם באמת יהיה שינוי אמיתי”.

תומא סלימאן התייחסה למגעים של מפלגתה עם יאיר לפיד: “לא היה משא ומתן אמיתי, הייתה ישיבה לפני 3 שבועות שבה אנחנו הצגנו מה שאנחנו חושבים, והוא אמר שזאת תהיה ממשלה שתתעסק בעיקר בעניינים כלכליים-חברתיים כדי להציל את המצב”.

בהמשך התייחסה לסיכויי ממשלת השמאל להחזיק מעמד: “ברור שזאת ממשלה שאין לה הרבה סיכויים לשרוד 4 שנים, הם מבינים את זה וכולם מבינים את זה. אף פעם לא תדעי מה יהיה מאזן הכוחות ולאן ימשוך”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות