סוגי השיש שישדרגו את המטבח שלכם: הנה 4 אפשרויות

המטבח כיום הוא כבר לא רק חלל פונקציונלי קטן אלא מקום מרכזי בבית • בהתאם, מוקדשת לו תשומת לב רבה יותר מבעבר • אילו סוגים של שיש מומלצים לשדרוג המטבח? הנה 4 אפשרויות שכדאי להכיר
תוכן שיווקי
כ"א סיון התשפ"א / 01.06.2021 01:23

בבתים רבים המטבח הוא כבר לא חלל פונקציונלי קטן אלא מקום מרכזי בבית. בהתאם, מוקדשת תשומת לב רבה יותר מבעבר לעיצוב שלו, ובפרט לבחירת השיש.

זוהי למעשה בחירה שמחייבת מחשבה גם על המראה של משטח העבודה וגם על האיכויות הפרקטיות שלו ובמיוחד רמת העמידות.

אילו סוגים של שיש מומלצים לשדרוג המטבח? הנה 4 אפשרויות שכדאי להכיר.

1. גרניט טבעי

גרניט הוא סלע שהטבע מגבש במשך מאות ואלפי שנים עמוק באדמה. התהליך מבוסס על הטמפרטורות המאוד גבוהות ששוררות מתחת לפני כדור הארץ ועל הלחץ העז שמופעל על המחצבים השונים.

התוצאה: סלע קשיח במיוחד שמכיל בתוכו מינרלים רבים ובהם קוורץ. בנוסף מתאפיין הגרניט הטבעי במספר מועט של נקבוביות ובגוונים ייחודיים של אפור, ורוד, שחור, לבן ואדום.

בזכות כל האיכויות הנ”ל שיש גרניט טבעי הוא גם יפה וגם עמיד – הן בפני חבטות ושריטות והן בפני טמפרטורות גבוהות (משטח גרניט טבעי שמונח עליו סיר לוהט לא ייפגע כלל). המספר המועט של הנקבוביות לא מאפשר לחומרים כאלה ואחרים לחדור אל תוך השיש, ולכן המשטח נשאר נקי ונטול כתמים וזיהומים.

2. גרניט פורצלן

במשטח גרניט פורצלן, למרות השם, אין גרניט ולמעשה מדובר בחומר השייך למשפחת הקרמיקות. יחד עם זאת מדובר בחומר גלם בעל חוסן רב (כמו הגרניט) ובמקביל עדין (כמו הפורצלן).

הבדל נוסף בין גרניט פורצלן לבין גרניט טבעי הוא שהסוג הראשון מיוצר באופן תעשייתי. התהליך נועד לחקות את זה שמתקיים בטבע במשך אלפי שנים, אבל כמובן בפרק זמן קצר בהרבה, ולכן הוא כולל חימום של החומר בטמפרטורה של כ-1,200 מעלות צלזיוס. החימום תורם לחוסן הרב של סוג השיש הזה, וכמו כן מאפשר פיזור אחיד של צבע כדי שהתוצאה תהיה גם נאה לעין.

בדומה לגרניט הטבעי, גם שיש גרניט פורצלן מתאפיין בעמידות גבוהה ולכן הוא מספק תועלת רבה לטווח ארוך. בהקשר זה כדאי לדעת שחומר זה משמש גם לחיפויי רצפה במקומות כמו קניונים ומוסדות חינוך שהתנועה בהם אינטנסיבית – הוכחה משכנעת לחוזק שלו. מאחר שמדובר בחומר גלם תעשייתי, הצבע של השיש נשמר גם כשהמשטח חשוף לשמש ישירה במשך שעות רבות מדי יום.

3. דקטון

אופציה נוספת שכדאי להכיר לקראת התקנת שיש למטבח היא דקטון. הדקטון, שהוא למעשה שם של מותג של חברה ספרדית נחשבת, מהווה דוגמה מצוינת לדרך שבה טכנולוגיות מתקדמות תורמות לשדרוג המטבחים שלנו.

חומרי הגלם שמשמשים לייצור שיש דקטון הם קוורץ, זכוכית, פורצלן ועוד מינרלים. כולם יחד נטחנים, התערובת מחוממת בטמפרטורה גבוהה – ולחץ במשקל אלפי טונות הופך אותה למשטח מרשים במיוחד.

מעבר למראה שובה הלב של שיש דקטון, הוא נשמר היטב בכל תנאי וגם כשהפעילות במטבח אינטנסיבית מאוד הוא לא נשרט, לא נסדק ולא סופג כתמים. בנוסף קל לנקות את משטח העבודה שיש בו מעט מאוד נקבוביות, ועוד כדאי לדעת שהמחיר שלו לא גבוה, כך שמובטח לכם יחס עלות תועלת משתלם.

4. סיליסטון

סיליסטון הוא עוד מותג של החברה הספרדית המוערכת קוסנטינו.

המרכיב העיקרי בו הוא קוורץ (94%) שמקנה למשטח חוזק רב, ויתרון נוסף שכדאי לקחת בחשבון הוא האנטי בקטריאליות של שיש סיליסטון (שמהווה בחירה נפוצה בבתי חולים, מסעדות ועוד מקומות שבהם דרישות התברואה מחמירות).

קצב השחיקה של שיש מסוג זה נמוך, וישנה בחירה בין למעלה מ-50 דגמים – כך שאפשר להגיע להרמוניה מוצלחת ונעימה לעין בינו לבין שאר המרכיבים במטבח שלכם.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות