לבית כלא? בבוקר: הנחת תפילין המונית מול ביתה של תמר זנדברג

אחרי שהציעה כי מי שינסה לשדל קטין להתקרב ליהדות דינו מאסר: מאות צפויים להתייצב מול ביתה של זנדברג ולהניח תפילין • אריאל שנבל: "מה שהיא לא יודעת זה שכל חב״דניק שמשתחרר ממאסר זה עוד יום חג בלוח השנה של החסידות עם וודקה, אוכל וריקודים. נראה לי האינטרסים פה זהים"
אריה ריבקינד
כ"א סיון התשפ"א / 31.05.2021 23:09

הצעת החוק המתריסה של ח”כ תמר זנדברג ממרצ, השותפה החדשה של נפתלי בנט, לפיה מי שינסה לשדל קטין להתקרב ליהדות דינו מאסר של שישה חודשים – הובילה לגל של תגובות ברשתות החברתיות.

אבל את התגובה המוחצת ביותר היא צפויה לקבל בבוקר יום שלישי: מאות איש מתכוונים להתייצב אל מול ביתה של זנדברג ולקיים הנחת תפילין המונית.

במקום יוקמו גם עשרות דוכנים להנחת תפילין.

אגב, גם בן זוגה של ח”כ זנדברג, אורי זכי, המכהן יושב ראש הנהלת מרצ מנהל אורח חיים מסורתי ומניח תפילין מידי יום.

כצפוי, פוליטיקאים ואנשי תקשורת התייחסו להצעת החוק – שעוררה סערה.

ח”כ מיקי זוהר מהליכוד אמר: “סיעת הליכוד בראשותי תפעל יחד עם סיעות הימין להוריד מסדר היום את חוק “רדיפת היהדות” שהגישה ח”כ תמר זנדברג השותפה לקואליציית בנט וסער. לא יתכן שבמדינת היהודים יציעו חוק שנועד להצר צעדי יהודים והפצת תורת ישראל – מקור הכח של עם ישראל. בלי המסורת היהודית אין לנו זכות קיום בארץ ישראל”.

איש התקשורת שמעון ריקלין: “מהנעשה אצל החברים של בנט ושקד. תמר זנדברג מציע לחוקק חוק שיכניס לכלא את מי שינסה לקרב ילדים ליהדות. כן כן שמעתם טוב. יהדות זה כל כך מסוכן שצריך לשלוח את מי שמנסה לקרב אליה לכלא. אני מזהה פה תהליכים. חייב לבדוק אם זנדברג יודעת לדבר גרמנית”.

עיתונאי ‘מקור ראשון’ אריאל שנבל: “תמר זנדברג רוצה מאסר לכל חב”דניק שיניח תפילין לילדים. מה שהיא לא יודעת זה שכל חב״דניק שמשתחרר ממאסר זה עוד יום חג בלוח השנה של החסידות עם וודקה, אוכל וריקודים. נראה לי האינטרסים פה זהים”.

אורית סטרוק מהציונות הדתית: “תודה לך ה’, שממשלת בנט-לפיד-זנדברג-ערבים לא קמה כשהייתי בתיכון. אנשים טובים שסייעו לי אז בתהליך החזרה בתשובה, היו מוצאים עצמם תחת חקירה פלילית, עם כתב אישום, ומאחורי סורג ובריח.

“בצד השאלה מי ישמור על תושבי לוד בממשלה עם עבאס, עולה השאלה מי ישמור על הזהות היהודית של המדינה שלנו?”

איש התקשורת מלך זילברשלג צייץ: “ותודה לתמר זנדברג על התזכורת להניח תפילין… חח”.

שרה קלפון: “ברצינות, זנדברג? חסידי חב”ד עברו את הק.ג.ב, זה בשבילנו כבוד עצום לשבת בכלא על הנחת תפילין ליהודי. כמות הנחות התפילין תוכפל בגללך! תני לנו עונש שבאמת יעשה לנו רע, כמו לישון בסוכה או לא לטבול במקווה”.

וגיא קלמכר: “מישהו פה זרק רעיון, מחר בבוקר הנחת תפילין המונית מתחת לבית של תמר זנדברג. מה דעתכם?”

הדפס כתבה

3 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    הנחת תפילין היא מיצוות תעשה
    01/06/2021 08:20
    ברוך
  1. עוקרת ישראל אפילו ערבי מהכנסת לא הציע חוק כזה לעולם את בושה לעם היהודי מקומך לא בארץ היהודים אם יש לך בעיה עם יהודים את מוזמנת לעזוב את הארץ הקדושה

  2. סתם שאלה לא קשורה
    01/06/2021 11:13
    חנן
  3. איך התקשורת הייתה מגיבה עם יושבת ראש הליכוד הייתה שרה נתניהו בת זוגו של בנימין נתניהו???

  4. צמא לדעת
    03/06/2021 06:14
    כי זה כל האדם
  5. המאפיין את המין האנושי הוא צלם האלוקים, שהאדם נברא בו. שורה של תכונות המצויות רק אצל בני האדם, ואינן מצויות אצל בעלי החיים, מעידה שבאדם טבועה יישות רוחנית, שלא ניתן למוצאה אלא אצל בני המין האנושי בלבד.
    אמנם ניתן לפגוש אנשים שאינם מודעים לחלק זה של אישיותם, ויש אף המתכחשים לו ביודעין, אולם הדבר אינו עוזר להם כלל. יישות זו היא בבחינת עובדה. היא חיה וקיימת. מפעם לפעם נשמעת גם מכיוונם של אנשים אלו מעין דרישה להפנות את המבט לעבר החלק האלוקי – הנשמתי שבאדם, אולם בדרך כלל הם משתדלים להתעלם מדרישה זו ואף להחניקה בעודה באיבה.

    על חיים המבוססים על קיום המצוות, על חיים שיסודם יראת ה’ ואהבת ה’, אמר קוהלת: “כי זה כל האדם”. יש בדברים הללו מעין קריאה לאדם: אתה, בן אדם, הינך משקיע משאבים למטרת שיפור תנאי מגוריך וצורת חייך, אולם אם תרצה להעלות את רמתך האישית האמיתית, את מהות החיים הפנימית שלך, אין לך דרך אחרת מאשר להקפיד על מרשם זה: “את האלוקים ירא, ואת מצווותיו שמור!” (קהלת י”ב, י”ג). רק שמירת המצוות וההליכה בדרך ה’ ביכולתן לשפר את איכות חיי האדם ולהביאו למצב שהוא יתפקד בו, כפי שמחייבת אותו עטרת הכבוד אשר שמה “אדם”.