תעלומה: הצעירה שחצתה לסוריה והוחזרה – ברחה ממוסד שבו שהתה

הצעירה, בת למשפחה חרדית ממודיעין עלית, שחצתה את הגבול לסוריה והוחזרה לארץ דרך מוסקבה - ברחה מהמוסד בו שהתה • המנהלים הודיעו לפרקליטות שהיא עזבה ללא הודעה מוקדמת - אך השאירה במקום את חפציה
חרדים 10
כ"א סיון התשפ"א / 31.05.2021 21:59

הצעירה הישראלית, בת למשפחה חרדית מהעיר מודיעין עלית, שחצתה את הגבול מרמת הגולן לסוריה והוחזרה לארץ דרך מוסקבה – ברחה מהמוסד בו שהתה.

לפי דיווח הערב (שני) ב’כאן חדשות’, הצעירה הוכנסה למוסד הנמצא תחת פיקוח של משרד הרווחה. הנהלת המוסד היא שדיווחה לפרקליטות המדינה כי הצעירה  עזבה את המקום, ללא כל הודעה מוקדמת.

ההערכה היא שהצעירה תחזור למקום משום שהיא השאירה שם את חפציה.

בימים האחרונים  פרסמה פוסט שעשוי לעורר סימני שאלה בנוגע לכוונות שלה.

הצעירה חצתה את הגבול לסוריה בחודש פברואר האחרון והוחזרה לאחר כמה ימים במסגרת עסקה עם משטר אסד.

ישראל החזירה תמורתה שני רועי צאן לסוריה והעבירה תמורה נוספת שהפרטים עליה נותרו חסויים.

לפי דיווחים שונים בחו”ל, שלא קיבלו אישור, ישראל הסכימה לממן במיליוני דולרים רכישת מנות חיסון רוסיות לקורונה – שהועברו לסוריה.

הצעירה נחקרה בסוריה לאחר שנתפסה, אך לא עברה התעללות או עינויים בזמן שהותה שם.

לפי גורמים במערכת הביטחון, המניע של הצעירה לחצות את הגבול היה הרפתקנות, ללא מטרה מוגדרת.

על פי התחקיר של צה”ל, שהוצג לאלוף פיקוד הצפון אמיר ברעם, הצעירה חצתה את הגבול לסוריה ב-1 בפברואר בחצות הלילה. הצעירה הגיעה למג’דל שמס, מתוך כוונה לחצות את הגבול מאזור הכפר. היא הכירה את השטח מסיורים קודמים שלה באזור.

הצעירה חצתה את מג’דל שמס, טיפסה בשביל עזים בחרמון והגיעה לגדר ישנה על ההר, במקום שאינו מכוסה על ידי המכ”מים של צה”ל, אך אינדיקטיבית – ששולחת התרעה לחמ”ל צה”ל במקרה של נגיעה בה.

לקראת חצות היא טיפסה על הגדר שגובהה כ-2 מטרים והצליחה לעבור לצד השני – לסוריה, אחרי שהמתינה זמן מה וראתה שאין סיורים שעוברים בשטח, כשאיש אינו מזהה את צעדיה.

בחמ”ל התקבלה אינדיקציה על נגיעה בגדר. התצפיתנים בדקו את ההתרעה על הנגיעה, הפנו את המצלמות לעבר האזור כדי לשלול חדירה מסוריה לישראל, אך לא זיהו שום דבר חריג ועל כן שללו חדירה לישראל. יחד עם זאת, הם לא זיהו את חציית הגבול לסוריה, מכיוון שכיוון החדירה היה הפוך.

בעקבות כך, הצבא לא המשיך לבדוק את האירוע, לא הוקפץ כוח לגזרה, המידע לא הועבר לפיקוד הצפון ולמעשה החיילים בזירה חזרו לשגרה.

עם זאת, התחקיר קובע כי גם אם היו הכוחות מנסים לעצור אותה, הם לא היו מספיקים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות