‘לאפשר את האסון הבא?’ המועצה הוציאה צו סגירה לקבר לפני הילולא

המועצה האזורית מבואות החרמון החליטה לבטל את הילולת רבי יונתן בן עוזיאל בעמוקה בסופהשבוע • ראש המועצה: "גילינו על קיומה מפרסומים של המרכז למקומות קדושים. כל גורמי המקצוע מתריעים כי אי אפשר לקיים במקום אירוע המוני"
ישראל יוספי
כ' סיון התשפ"א / 31.05.2021 16:42

אחרי ‘אסון מירון’: המועצה האזורית מבואות החרמון החליטה לבטל את הילולת רבי יונתן בן עוזיאל, שאמורה הייתה להתקיים ביום ראשון הבא, כ”ו סיוון –  בעמוקה.

ההחלטה על ביטול ההילולא מגיעה ימים ספורים לפני יום ההילולא – וצו הסגירה המנהלי הוטל מיום חמישי כ״ג סיון בשעה 05:00 בבוקר ועד ליום ראשון כ״ו סיון בשעה 19:00 בערב.

לפי הצו, הסגירה תחול על מתחם הקבר כולו, לרבות דרכי הגישה אליו מצומת בירייה ועד למתחם הציון.

לדברי המועצה האיזורית, המבנים במתחם הקבר הוקמו ללא היתר ואסורים בשימוש לפי דין, כאשר קירות תמך במתחם מצויים בסכנת התמוטטות.

במועצה הוסיפו, כי גם  דרך הגישה אל מתחם הקבר מכביש 90 הינה דרך נופית מסוכנת, מפותלת, צרה ללא מעקה בטיחות. גם דרך הגישה השנייה, מכיוון העיר צפת, הינה צרה ואינה מתאימה לתנועה כבדה של כלי רכב, לרבות ובמיוחד אוטובוסים.

בני בן מובחר, ראש המועצה האזורית מבואות החרמון, אמר: “אף גורם לא פנה אליי לתיאום ההילולא. גילינו על קיומה מפרסומים של המרכז למקומות קדושים. כל גורמי המקצוע מתריעים כי אי אפשר לקיים במקום אירוע המוני – ואין בכוונתי לאפשר את האסון הבא. לכן הוריתי על ביטול האירוע”.

יונתן בן עוזיאל היה תנא בדור הראשון לתנאים, שחי כמה עשרות שנים לפני חורבן בית שני. הוא חיבר את תרגום יונתן, תרגום הנביאים לארמית.

רבים נוהגים לעלות לקבר המיוחס לו ליד היישוב עמוקה שבגליל, כסגולה למציאת זיווג.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צו סגירה לקבר רבי יונתן בן עוזיאל.
    31/05/2021 18:03
    גיטי
  1. בדיחה טובה המקום מנוהל על ידי המדינה והשתך השיפוט שייך בכלל למועה האזורית מרום הגליל ולא למבואות חרמון ,בנוסף אם אף לא שמעו שיש אילולה בתאריך הזה שזה אומר שהם גם לא שמעו שבלג בעומר יש הילולה במיקום ושבפסח נוכלים מצות ,והמבנה מסוכן מעניין רק לפני 4 שנים שפצו את המקום בעלות של 13 מליון ש”ח על ידי המדינה ,רק שעכשיו אחרי האסון במיקום מתחילים לחסום הילולות ולמה כי אם מרגישים את מה שהולך להיות בעקבות הקמה המסתמנת של הממשלה השמאלית הבא ,גם את האילולה של התנא רבי ישמעאל בן אלישע כהן גדול המשטרה חוסמת היום את העליה לשם , מעניין עם את האירועים והמסיבות של החילונים גם יחסמו על ידי שימציאו סכנות כאשר במשך עשרות שנים מגיעים לשם ולהבדיל ממירון מגיעים לשם בצורה מסודרת בלי לחץ ודחק שקיים במירון ,ששם זה היה נס במשך שנים שלו קרה אסונות כל שנה ,ובנוסף עם למועצה האזורית הזו רוצה בבקשה תשקיעו בגשר כביש שירדה בצורה ישרה מחצור הגלילית לאזור הקבר וכך יחסך הפיטולים וגם אפשר להקים מכיון יער עין זיתים ירידה מסודרות יותר עם גשרונים קטנים שיחסכו פיטולים.