סער גילה: זו הסיבה שדחיתי את הצעות הליכוד לכהן כראש ממשלה

שר המשפטים המיועד בממשלת השמאל: "הגעתי למסקנה שנכון להמשיך ולפעול למיצוי הסיכוי לשינוי. גם עתה אין עדיין ודאות שממשלה תקום"
חרדים 10
כ' סיון התשפ"א / 31.05.2021 15:48

ח״כ גדעון סער, יו״ר תקווה חדשה, הסביר היום (שני), בפתח ישיבת סיעתו, מדוע סירב להצעת הרוטציה של נתניהו.

לצד זאת, הוא ציין כי לא בטוח במאה אחוזים שתוקם ממשלה עם השמאל והערבים.

סער טען, כי ”האינטרס של ישראל הוא החלפת השלטון הממושך ביותר בתולדות המדינה. כך עשיתי-עשינו גם במהלך מערכת בחירות ובהתאם לכך פעלנו בעקביות לאחריה”.

הוא הסביר מדוע דחה את ההצעות של הליכוד לכהן כראש ממשלה ברוטציה עם נתניהו: ”משמעות ההצעה שקיבלנו,  גם אם הייתה מתממשת,  היא שגם בארבע וחצי השנים הבאות נתניהו יישאר האדם החזק והדומיננטי בממשלה ובמערכת הפוליטית, עת שיכהן כראש הממשלה וגם בעת שיכהן כראש הממשלה החליפי. כל אדם, שהיה מכהן בנסיבות אלה כראש ממשלה – היה לגמרי נתון בידיו וכפוף לחלוטין לרצונו הטוב בהצלחתו.

”צריך לנתח את מהות הדברים: איך הם יהיו במבחן המציאות. התייעצתי עם חברי, והגעתי למסקנה שנכון להמשיך ולפעול למיצוי הסיכוי לשינוי. גם עתה אין עדיין ודאות שממשלה תקום. אנו עושים ונעשה כמיטב יכולתנו שתקום. אתמול התקיים משא ומתן מהצהריים עד אחרי חצות. היום נמשיך במאמצים. זה לא מסייע לפרט בפומבי את תוכן הדיונים”.

סער טען כי נתניהו ואנשיו עושים דה-לגיטימציה פרועה לממשלה שטרם הוקמה: “‘ממשלת שמאל’ הוא ביטוי שקרי ומופרך לממשלה שאם תוקם תהיה אמנם הטרוגנית – אך רוב חבריה יהיו מהמרכז ומהימין. אני מזכיר שאהוד ברק, ציפי לבני, יאיר לפיד, עמיר פרץ, אבי ניסנקורן היו כולם שותפים בממשלות נתניהו”.

יו”ר תקווה חדשה הבהיר כי לא יתפשר על עקרונות חשובים למחנה הלאומי: ”בבסיס הקמת הממשלה יהיו הסדרים שיבטיחו שנוכל לעמוד על הערכים היקרים לנו. בכל מצב, אנו נעמוד על עקרונותינו. לא נאפשר פגיעה בארץ-ישראל כשם שלא נאפשר פגיעה בדמוקרטיה. נשמור על הערכים הלאומיים ועל האינטרסים החיוניים של ישראל. לאף אחד אין בטוחה להצלחה.

”דבר אחד אני יכול להבטיח – יש כאן אנשים שעמדו במבחנים קשים בעבר. אני משוכנע שנדע לעמוד גם בעתיד. המחנה הלאומי זקוק להתחדשות והתחדשות כזאת תקרה בשנים הקרובות״.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    סער
    31/05/2021 19:13
    יוסי
  1. שקרן וכזבן רק דבר אחד מניע אותך ומצידך שהמדינה תישרף. נקמה נקמה ונקמה