ליברמן הביך את גנץ ולגלג על גפני: שמח שאין לו מצב הרוח. היה שווה

יו"ר ישראל ביתנו לא מוותר על תיק החקלאות ותוקף את ההתעקשות של גנץ: "אולי מישהו בונה לעצמו אליבי לפירוק גוש השינוי?" • "העיקרון המנחה בנושא דת ומדינה מבחינתנו הוא רבני צהר. זו המסננת היחידה. אין לי אג'נדה אנטי דתית, לא שנאת חרדים ולא שום דברים"
חרדים 10
כ' סיון התשפ"א / 31.05.2021 15:00

יו”ר מפלגת ישראל ביתנו ח”כ אביגדור ליברמן הכריז בצהריים (שני), בפתח ישיבת סיעתו בכנסת, כי ביום רביעי יונחו על שולחן הכנסת ההסכמים הקואליציוניים של ממשלת השמאל – והעביר מסר ליו”ר כחול לבן בני גנץ.

ליברמן פתח: “כפי שאמרנו במערכת הבחירות, אנחנו נתמוך במפלגה מגוש השינוי שתביא את מרב המנדטים – וכך אכן היה. גם במו”מ הקואליציוני, ברגע שראינו שהדברים תקועים, היינו הראשונים להתייצב והראשונים לסכם. גם שם התנהגנו באחריות אמרנו שלא נערים קשיים ולמען האמת רצינו שני משרדים, הקליטה והתיירות, שני משרדים שהיינו בהם שנים ועשינו עבודה טובה, אמרו לנו שזה בלתי אפשרי ופנינו למנהל המו”מ מטעם לפיד, אמרנו תציעו אתם”.

שר האוצר המיועד התייחס לעימות על תיק החקלאות מול כחול לבן, לאחר הדיווחים על התעקשותו של גנץ לקבל את תיק החלאות: “מה שהוצע לנו זה שני משרדים. משרד החקלאות ומשרד לפיתוח הנגב והגליל. לגבי משרד החקלאות, זו הייתה פגישה בנוכחות הרבה אנשים. שאלו את הנציגים של גנץ: מה אתם מציעים לליברמן? הם אמרו: ‘אין לנו בעיה לוותר על משרד החקלאות’. קיבלנו את זה, לא התווכחנו ולא ניסינו להתמקח. אני חושב שברור לכולם שמדובר בשני משרדים צנועים מאוד”.

ליברמן תקף:  “מבחינתנו באמת הדבר הכי חשוב זה להקים קואליציה המבוססת על גוש השינוי במהירות האפשרית. לכן, כשאני שומע שמישהו פתאום מנהל מלחמת קודש על  תיק החקלאות, ששני האדונים אמרו שאין להם בעיה לוותר, אני שואל את עצמי: האם זה רק תירוץ? האם מישהו בונה לעצמו אליבי מראש? באמת דבר מוזר ביותר”.

הוא המשיך: “אם מישהו רוצה לפרק את גוש השינוי בגלל תיק החקלאות או הנגב וגליל, אז בבקשה. אנחנו בכל אופן ניהלנו מו”מ, רצינו להתניע. ברגע שלחצנו ידיים – זה תם ונשלם. סיכמנו את כל הנושאים, גם הכלכליים, גם דת ומדינה”.

הוא הבהיר, כי “העיקרון המנחה בנושא דת ומדינה מבחינתנו הוא רבני צהר. זו המסננת היחידה. ואמרתי את זה גם בפגישה הנפרדת עם בנט וגם בפגישה המשותפת עם בנט ולפיד”.

ליברמן הדגיש: “אני לא מתכוון יותר לפתוח במו”מ. ברגע שלחצנו ידיים, זה סוף פסוק. לא התערבנו לאף מפלגה במה שהם מקבלים, ואנחנו לא נתערב. היינו צנועים יותר מכל מפלגה אחרת. כרגע, בנסיבות שנוצרו, אני חושב שעבור מדינת ישראל הפתרון הטוב ביותר הוא ממשלה מבוססת על גוש השינוי. מבחינת סדר העדיפויות, נסמן את הכלכלה והבריאות כנושאים הכי קריטיים”.

יו”ר ישראל ביתנו הבהיר בדבריו כי אין לו “אג’נדה אנטי דתית, לא שנאת חרדים ולא שום דברים, אלא יהודית ליברלית וציונית”.

הוא לגלג על יו”ר יהדות התורה: “אני שמח שקלקלתי את המצב רוח של גפני. היה שווה”.

ליברמן המשיך: “אני בגוש של אנשים שפויים, זה הגוש הכי חשוב. אגב, בלי צחוק, ראיתי את שני הסרטונים האחרונים של נתניהו. אני ממש לא בטוח שהאיש 100% בריא מבחינה נפשית, אני לא בטוח שהוא כשיר לתפקיד של ראש ממשלה. מי שמכיר אותו ראה את זה, הוא כנראה איבד את היציבות הנפשית שלו”.

מכחול לבן נמסר בתגובה לדברי ליברמן: “אנחנו מחויבים לממשלת השינוי ופועלים להקמתה ומאמינים שתוקם בשעות הקרובות. כחול לבן היא הראשונה להבין את הנחיצות בהחלפת השלטון לאחר שהניחה את התשתית לכך. ממליצים לכולם לנהל את המו”מ בחדרים הסגורים ולא בהצהרות מיותרות”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות