“פתאום סכין באה לכיוון הראש שלי, תפסתי את הסכין עם היד ונחתכתי”

"הייתה לו עוד סכין והוא ניסה לדקור אותי בבטן. התחלנו להיאבק, תפסתי  את ידו של המחבל שהחל לצרוח": רבש"צ היישוב אבשלום בעוטף עזה משחזר את ניסיון הפיגוע של המחבל שחדר מעזה
חרדים 10
כ' סיון התשפ"א / 31.05.2021 10:51

אנדריי דוסטוב, הרבש”צ של היישוב אבשלום בעוטף עזה, נדקר אמש (ראשון) בידי מחבל ערבי שחדר מרצועת עזה – ופונה במצב קל לבית החולים.

דוסטוב, המתגורר ביישוב אבשלום, סיפר בריאיון שהעניק הבוקר לקרן נויבך ברשת ב’, כיצד נדקר בידו, אך נאבק עם המחבל עד שנוטרל:

הוא קיבל אמש דיווח בווטסאפ הגדודי של הרבש”צים והחיילים כי אחת התושבות סיפרה על אדם חשוד שנראה מגיע לכיוון חבל שלום. האישה ביקשה שמישהו ייגש לבדוק את החשוד.

“חשבתי זה בדואי. קפצתי לשם וראיתי בחור עם מעיל, שאלתי אותו מי הוא והוא לא אמר כלום”, לדברי דוסטוב, החשוד נראה לחוץ, החל לעשות רעשים והתחזה לחירש-אילם.

הרבש”צ הניח שאכן מדובר באדם חירש. מכיוון שעצר את רכבו במקום לא בטוח, הוא פתח את דלת המכונית והציע לחשוד להיכנס פנימה, כדי שיסעו למקום יותר בטוח ושם יוכל לבדוק אותו.

“העליתי אותו לרכב, המחבל הכניס חצי מגופו, ופתאום ראיתי סכין באה לכיוון הראש שלי. באינסטינקט תפסתי את הסכין עם היד ונחתכתי. הייתה לו עוד סכין והוא ניסה לדקור אותי בבטן. התחלנו להיאבק, תפסתי  את ידו של המחבל שהחל לצרוח. אני בלי נשק כי לפני שנה התנדבתי במשטרה ועצרתי שניים על הפרות קורונה, והם התלוננו למח”ש על אירועים שלא קרו”.

למרבה האבסורד, רכז הביטחון שהגיע ראשון למקום בעקבות קריאת תושבים, נאלץ לעשות את תפקידו מזה כשנה, כשהוא נטול נשק, בעקבות תלונת שווא שהגישו עליו עבריינים בדואים מפזורת ביר הדאג’.

רבש”ץ נוסף שהגיע שני למקום, ירה במחבל וניטרל אותו.

מתחקיר ראשוני של האירוע, החשוד הגיע מרפיח וחצה לישראל מעזה. עניין החצייה של המכשול נמצא עדיין בתחקיר בצה”ל ועדיין לא ברור כיצד חצה, איך התצפיות לא זיהו אותו, ואיך צעד כמה קילומטרים עד שנעצר וזוהה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות