גורם במשא ומתן להקמת הממשלה: “ליברמן יהיה בעל הבית במדינה”

מהסיכומים המסתמנים: ישראל ביתנו צפויה לקבל תפקידי מפתח ותיקים משמעותיים • לראשונה מזה עשור: מפלגה אחת צפויה לקבל את ראשות משרד האוצר ואת השליטה בוועדת הכספים של הכנסת - שני הצינורות העיקריים לחלוקה והעברת תקציבים
חרדים 10
כ' סיון התשפ"א / 31.05.2021 09:20

תשומת הלב ממוקדת בנפתלי בנט, אך בחדרי המשא ומתן הקואליציוני יו”ר ישראל ביתנו, אביגדור ליברמן, מצליח להשיג תפקידים משמעותיים, שלפי גורמים בגוש יהפכו את ליברמן ל”בעל הבית בפועל של הממשלה הזאת”.

במקביל, צוותי המשא ומתן מטעם ימינה ויש עתיד נועדו אמש ודנו עד השעה 03:00 בהקמת ממשלה השמאל.

לפי דיווח של יהודה שלזינגר ב’ישראל היום’, הסיכום המסתמן עם ישראל ביתנו – המפלגה תקבל לידיה את תיק האוצר, שר במשרד האוצר, משרד הנגב והגליל, וככל הנראה תיק נוסף.

בנוסף, תקבל ישראל ביתנו את ראשות ועדת הכספים וגם שני תפקידים שפחות מוכרים, אך מאוד משמעותיים – האחריות על הוועדה הארצית לתכנון ולבנייה של מתחמים מועדפים לדיור (ותמ”לים) ואת ראשות ועדת הרפורמות.

ב’ישראל היום’ צוין, כי יותר מעשור שמפלגה אחת לא שלטה גם במשרד האוצר וגם בוועדת הכספים – שני הצינורות העיקריים לחלוקה והעברת כספים.

ועדת הכספים מתפקדת כמעין פיקוח בכל הקשור להתנהלות הכלכלית של משרד האוצר. השליטה בשניהם תאפשר לליברמן יד חופשית בכל הקשור להעברת תקציבים. בה בעת, ליברמן יזכה בכוח נוסף בדמות שר נוסף במשרד האוצר, ושליטה במשרד לפיתוח הנגב והגליל תאפשר גישה קלה ומהירה לשטח.

אם לא די בכך, ליברמן יקבל לידיו, כאמור, את האחריות על הותמ”ל. מדובר בגוף שהוקם כחלק מהחלטות קבינט הדיור שנועד לזרז אישורים של תכניות בנייה גדולות ברמה ארצית באופן מהיר יותר.

בד בבד, לישראל ביתנו תהיה גם את האחריות על ועדת הרפורמות – ועדה מיוחדת לעניין הצעות חוק מסוימות שהועברו לדיון בה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    התקשורת והפרקליטות שומרים על ליברמן
    31/05/2021 09:38
    חזי
  1. הפרקליטות והתקשורת שומרים על ליברמן הכל בשביל להפיל את ביבי.
    מקווה שפאינה תפתח את הפה ותגלה מה קורה עם ליברמן.