החשד נגד יוסי שווינגר הוחמר לעבירה שעונשה עד 12 שנות מאסר

סעיפי החשדות נגד מנכ"ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים הוחמרו מגרימת מוות ברשלנות להמתה בקלות דעת • שווינגר ושראל דרעי, מנהל מחוז צפון במרכז לפיתוח המקומות הקדושים, נחקרו ארבע פעמים בלהב 433, כאשר כל חקירה ארכה כעשר שעות
חרדים 10
י"ט סיון התשפ"א / 30.05.2021 09:15

סעיפי החשדות נגד יוסי שווינגר, מנכ”ל המרכז לפיתוח המקומות הקדושים, הוחמרו מגרימת מוות ברשלנות להמתה בקלות דעת – עבירה שעונשה עד 12 שנות מאסר. כך דווח הבוקר (ראשון) ב’הארץ’.

לפי שעה נחקרו בפרשה שמונה חשודים בגרימת מוות ברשלנות – עבירה שהעונש עליה הוא עד שלוש שנות מאסר.

לפי הדיווח, ישראל דרעי, מנהל מחוז צפון במרכז לפיתוח המקומות הקדושים, ושווינגר נחקרו ארבע פעמים בלהב 433, כאשר כל חקירה ארכה כעשר שעות.

עוד נחקרו מהנדס הבטיחות שאישר את מתווה ההילולה, עאמר חלאילה, עוזרו רפ”ק בדימוס פנחס אזרזר, שהיה בעבר ראש ענף הרישוי והאבטחה של המחוז הצפוני של המשטרה, וכן שני יועצי ביטחון ושני מנהלים בחברת אבטחה שהועסקו בידי המרכז הארצי לפיתוח מקומות הקדושים.

כל הנחקרים בפרשה הפנו אצבע מאשימה למשטרה, שאיפשרה למספר עצום של בני אדם להגיע למתחם קבר רבי שמעון בר יוחאי, ולצד זאת לא ויסתה את התנועה ביציאה ממתחם ההדלקה של חסידות תולדות אהרון.

אף שחלף כמעט חודש מהאסון, איש מאנשי המשטרה שהיו מעורבים בניהול האירוע לא נחקר עד כה במח”ש.

ב’הארץ’ נחשף עוד, כי קצין החקירות הנכנס של יחידה להב 433, שחוקרת עם מח”ש את האסון במירון, הוא מפקד מרחב הגליל במשטרה לשעבר, תנ”צ מעוז בן שבו – שהיה אחד האחראים להילולה בהר.

במסגרת התפקיד תנ”צ בן שבו יהיה מנהל-על של כל החקירות ביחידה.

גורמים במשטרה הבהירו ל’הארץ’, כי לפי החלטת ראש אגף החקירות והמודיעין במשטרה ניצב יגאל בן שלום ומפקד להב 433 ניצב מוטי לוי, בן שבו לא יהיה מעורב בחקירת ‘אסון מירון’ ולא ישתתף בדיונים הנוגעים לה.

עם זאת, עו”ד עופר ברטל, המייצג שניים מהחשודים המרכזיים בפרשה – יוסי שווינגר והאחראי למקומות הקדושים בצפון, הרב ישראל דרעי – פנה בנושא ליועץ המשפטי לממשלה.

מהמשטרה נמסר בתגובה ל’הארץ’: “בהתאם להחלטת היועמ”ש, הוקם צוות חקירה משותף של משטרת ישראל ומח”ש לחקירת נסיבות אירוע מירון. הקצין שנטל חלק בהיערכות המשטרה באירוע, מונה לתפקיד קצין אגף חקירות ומודיעין במארס האחרון לפני קרות האירוע. באשר לנטען, הרי שעם כניסתו של הקצין לתפקידו בלהב 433, וכדי למנוע חשש לניגוד עניינים ולזות שפתיים, הובהר לו ולממונים על החקירה על ידי פיקוד להב כי הקצין לא יעודכן, לא ידווח ולא יהיה שותף לשום פרט או דיון בחקירה או בעניינה. נדגיש כי החקירה מתבצעת במקצועיות וביסודיות, בהתאם לחוק ולנהלים וכל טענה אחרת תחטא לאמת”.

הדפס כתבה

6 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שוינגר תתפטר !!
    30/05/2021 09:55
    חובה
  1. היום .ומיד !!! תתפטר או תפוטר !!!

  2. אבי מימרן דפק אותו
    30/05/2021 13:33
    בו"ה
  3. השדרן הדגול מאבי מימרן
    רצה ללקק ויצא מקלל.
    הוא שיבח את שווינגר ופירט את שלל התפקדים שלו וכאן הוא חפר לו בור.

    חיים ומות ביד הלשון

  4. סוף סוף מישהו מטפל בו, רק חבל שלא באשמת רצח
    30/05/2021 16:46
    יהודה
  5. סוף סוף מישהו מטפל בו, רק חבל שלא באשמת רצח

  6. אלו שיקבלו משוינגר כרטיסי אח,מ שיצטערו אתו אני ממש לא מרחם עליו. מבחינתי שיקח אתו עוד כמה חברים
    30/05/2021 17:39
    יעקב איינער
  7. כל העסקונה המתנשאת שתצא בחוץ

  8. ברור שכל האשמה תיפול על חרדים
    30/05/2021 18:13
    יהודי
  9. הרי אנשי המשטרה ואנשי מח”ש [לשעבר שוטרים] מאוד “אוהבים” אותנו ויפילו הכל עלינו מה שחסר זה רק וועדה בראשות שופט [שבטוח הוא אוהב חרדים מושבע…]

  10. שווינגר או שווינדל ?
    30/09/2021 18:27
    קוקו