נתניהו הציע לבנט ולסער רוטציה משולשת – סער דחה ההצעה

על פי ההצעה, סער יכהן שנה ורבע, נתניהו שנתיים ובנט יכהן שנה וחצי בסוף הקדנציה • בכירים בימינה: "מקבלים את ההצעה, בכוחו של סער למנוע ממשלת שמאל" • ישיבת סיעת ימינה נדחתה ל-14:00 • קושניר חוגג: הבטחנו להחליף את נתניהו ולשלוח את המפלגות החרדיות לאופוזיציה
אריה ריבקינד
י"ט סיון התשפ"א / 30.05.2021 08:44

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע ליו”ר תקווה חדשה גדעון סער לכהן כראשון ברוטציה משולשת עם יו”ר ימינה נפתלי בנט.

אל תחמיץ: בתרומה פשוטה אתה נכנס להגרלה חלומית על דופלקס 140 מ”ר

במסגרת ההצעה יכהן גדעון סער שנה וחצי ראשונות בתור ראש ממשלה, לאחריו נתניהו יחזור לכיסא ראש הממשלה ואת השנה האחרונה ימלא נפתלי בנט.

בכירים בימינה אמרו ל’ישראל היום’: “מקבלים את הצעתו של נתניהו, הכדור בידיים של סער, בכוחו למנוע ממשלת שמאל”. הם הוסיפו: “בנט מוותר על חלקו ברוטציה ומסכים לכהן כשר הביטחון”.

אלא שסער הגיב להצעה בטוויטר ורמז כי היא אינה על הפרק. “עמדתנו ומחוייבותנו היתה ונותרה: החלפת שלטון נתניהו. בהתאם לכך נמשיך לפעול. המלצה חמה לימים הקרובים: התעלמו מספינים”, כתב.

 

החל משעות הצהרים נפגשים צוותי המשא ומתן של תקווה חדשה ויש עתיד כחלק מהמאמצים להקמת ממשלה.

בשעה 14:00 יכנס בנט את סייעת ימינה ברעננה, והוא צפוי לעדכן אותם בהתפתחויות.

אם לא יהיו שינוים של הרגע האחרון, מפלגתו תודיע על הצטרפות לממשלה עם לפיד, כשבנט מכהן ראשון כראש ממשלה ברוטציה.

מוקדם יותר דווח בחדשות 12, כי יו”ר ימינה הציב אמש לאיילת שקד דד ליין ואמר כי אם לא תביא ממשלת ימין עד לישיבת הסיעה  – הוא ילך עם לפיד.

בדיווח נאמר, כי סער לא הגיב מאז יום שישי להצעת נתניהו לרוטציה, והמגעים של שקד מתמקדים בו.

לפי דיווח ברשת ב’, גורמים בליכוד ניסו לשכנע את בנט ושקד שלא למהר ולקבל החלטה על הצטרפות לממשלה עם לפיד כבר השבוע, אלא לתת עוד צ’אנס לממשלת ימין במהלך 21 הימים שבהם המנדט עובר לכנסת.

אלא שבנט ושקד סירבו לבקשת הליכוד והבהירו שההכרעה צריכה להיות עוד במהלך ימי המנדט של לפיד.

לפי הדיווח, ימינה הציגו סוג של אולטימטום לנתניהו, לפיו יש לו עד הערב להציג בפניהם ממשלת ימין עם יו”ר תקווה חדשה גדעון סער או עם עריקים, אחרת יודיעו על הקמת ממשלה עם גוש מתנגדי נתניהו.

במקביל, אנשים שמעורים במגעים שמתקיימים בין נתניהו לסער טוענים כי ראש הממשלה העביר לסער הצעה באופן רשמי להיות ראשון ברוטציה בראשות הממשלה ולטענתם סער לא שלל את ההצעה על הסף.

ח”כ אלכס קושניר מישראל ביתנו אמר בריאיון לאריה גולן ברשת ב: “בחירות חמישיות זה טרלול. הבטחנו בבחירות להחליף את נתניהו ולשלוח את המפלגות החרדיות לאופוזיציה. נתניהו אמר שהממשלה הזו תסכן את חיילי צה”ל – זה על גבול ההסתה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    שקד תתעוררי
    30/05/2021 10:36
    חנן
  1. עיסווי פרג’ שר לשיטוף פעולה אזורי
    רק תעדכני מתי התנתקות מחיפה לוד ועכו