בכיר בליכוד: “בנט קיבל את כל מה שביקש” – אבל הוא רץ אל השמאל

בנט דוהר לממשלת שמאל • סמוטריץ: "התרעתי והזהרתי מדם ליבי פשוט כי ידעתי על מה אני מדבר והרגשתי חובה לצלצל בכל הפעמונים" • יו"ר יש עתיד כתב כי איננו יודע אם תקום ממשלה, אך הוא מאמין בה ובשותפיה
אריה ריבקינד
י"ז סיון התשפ"א / 28.05.2021 11:28

6 ימים לתום המנדט של לפיד: בכיר בליכוד אמר היום (שישי) ל’ישראל היום’ כי נפתלי בנט מתחמק לפי שעה מלחתום על הסכם.

תחמיץ? בתרומה פשוטה אתה נכנס להגרלה חלומית על דופלקס 140 מ”ר

“העברנו ניירות בינינו לבין ימינה, ההסכם מוכן לחתימה, יש בו כל מה שבנט ביקש, אין משהו שביקש ולא קיבל, עכשיו זה נתון להחלטה שלו”, אמר הבכיר.

הוא הוסיף: “התחושה היא שבנט לא רוצה לחתום, שהוא מחכה לראות מה קורה עם הצד השני. הם קבעו לעצמם דד ליין, עד יום שני להשיג ממשלה ואם לא יצליחו הם ילכו מיד לפיזור הכנסת”.

גורמים נוספים בליכוד מדווחים כי הסיבה לדחיית החתימה היא שבנט מעדיף ללכת עם יאיר לפיד.

במערכת הפוליטית אומרים: “ניסיון העבר מלמד שכשנפתלי שומר על פרופיל נמוך, הוא עומד לעשות דבר שלא יתקבל טוב בקרב ה’בייס’ שלו. אחרת, כבר היה אוסף רווחים בימין”.

בצלאל סמוטריץ הגיב הבוקר על המהלכים של בנט להקמת ממשלת שמאל: “חודשים תקפו אותי. כעסו עלי. אמרו שאני סתם מלכלך, משקר, מנהל קמפיין נגטיבי. יש אנשים יקרים לי שעד היום לא מדברים איתי כי הם לא האמינו, אמרו שאני סתם אומר לשון הרע.

“התרעתי והזהרתי מדם ליבי פשוט כי ידעתי על מה אני מדבר והרגשתי חובה לצלצל בכל הפעמונים כדי לנסות למנוע מבעוד מועד. אני עדיין לא אומר נואש. אמשיך בעזרת ה’ לעשות הכל כדי למנוע הקמת ממשלת שמאל עם תומכי טרור אנטי ציוניים וכדי להקים ממשלת ימין. בעזרת ה’ נעשה ונצליח”.

יו”ר יש עתיד, יאיר לפיד,  פרסם הבוקר פוסט בו כתב: “איני יודע עדיין אם הממשלה תוקם. אנחנו הופכים כל אבן, עושים כל מאמץ, אבל הדברים אינם תלויים רק בנו. דבר אחד אני כן יודע: אילו היו לי 40 מנדטים, הייתי מקים את אותה ממשלה, עם אותם שותפים.

“ממשלה שבה נפתלי בנט וניצן הורוביץ עובדים יחד כדי לשפר את מצבה של מערכת הבריאות. גדעון סער ומרב מיכאלי פועלים יחד לצמצום פערים בחברה. ממשלה שבה איווט ליברמן וחילי טרופר מוצאים יחד פתרונות שמאפשרים לישראל להיות מדינה יהודית, אבל לכבד את הרעיון שיהדות אינה ניתנת לכפייה. ממשלה שתזכיר לעם ישראל שבני גנץ ותמר זנדברג ויפעת שאשא ביטון ומתן כהנא הם פטריוטים ישראלים שאכפת להם. שיש להם דיעות שונות, אבל עמדה אחת: שהגיע הזמן ללכת לעבוד למען אזרחי ישראל.

“יש הסתייגויות כמובן. מספר השרים המסתמן, הנושאים שהחלטנו לא לגעת בהם בשנה-שנתיים הראשונות כדי לתת לספינה להתייצב”.

לסיום כתב: “זו תהיה ממשלה שתזכיר לנו שבדמוקרטיה עירנית לפעמים השלטון מתחלף. פשרה אינה מילה גסה אלא בסיס לקיום משותף”.

ביש עתיד המשיכו אתמול להתקדם במו”מ ולסגור קצוות בתוך ‘גוש החרם’, כדי להפעיל לחץ כבד יותר על בנט. ביש עתיד רוצים להציג מצב של ממשלה סגורה ומסוכמת, שהקמתה הסופית תהיה תלויה רק בבנט ובמפלגתו.

אתמול הודיעו ביש עתיד כי ערכו פגישות עם צוותי המו”מ של תקווה חדשה וכחול לבן. בהודעות של המפלגה נכתב כי “חלה התקדמות במו”מ והושגו הסכמות”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    בנט הרקדן
    28/05/2021 11:41
    אילנה
  1. תנו לו לבנט פטיש בראש הביצה שלו בוגד ישראל יצא המרצע מהשק! מלוכלך ממש אידיוט גמור מורט עצבים! האיש לא יציב בראשו העיקר שהוא רוצה להיות ראש ממשלה הוא יכול להיות רק הזנב של ביבי נתניהו המלך!