‘שמעתי פיצוץ מטורף וצעקות, ראיתי אש. באו לפה לרצוח ילדים’

3 בקבוקי תבערה הושלכו בשעה 1 בלילה, לעבר בניין מגורים בשכונת 'שער העיר' של חב"ד בעיר לוד וגרמו להצתה: בנס לא היו נפגעים בנפש, אלא רק ברכוש • תושב: "זה מטורף, חצי מהבניין עזבו, לא יעשו פה את השבת" • ראש העיר: "פיגוע חבלני שמטרתו לפגוע בתושבים היהודים" I צפו
חיים טוויל
י"ז סיון התשפ"א / 28.05.2021 10:33

הטרור הערבי בלב ישראל: שלושה בקבוקי תבערה הושלכו הלילה (ליל שישי) בידי פורעים ערבים לעבר דירות מגורים בה ישנו בני משפחות בשכונת ‘שער העיר’ של חב”ד בעיר לוד.

תחמיץ? בתרומה פשוטה אתה נכנס להגרלה חלומית על דופלקס 140 מ”ר

מרבית התושבים בשכונה זו הם מקהילת חב”ד. התושבים שהחזיקו מטפים בבתים השתלטו על האש.

 בנס לא היו נפגעים בנפש, אלא רק ברכוש. טרם נעצרו חשודים.

הדירות שניזוקו בחלק החיצוני על הקיר ובתריסים, שייכות אף לתושבים חסידי חב”ד, אשר מהווים חלק גדול מאוכלוסיית השכונה.

אבי  כהן, אב המשפחה שביתו נפגע סיפר: “אתמול נכנסתי לבית אחרי חתונה ולאחר חמש דקות נזרק בקבוק תבערה אל עבר הבית שלידנו. בנס גלוי בדיוק כשזה קרה השכן היקר שלי חיים הלך להביא מטפים כדי לחלק לכל בית בשכונה ואיך שהוא חוזר, באותו רגע הוא הציל את המצב וכיבה את השריפה.

“זה היה יכול להיות הסוף של כל המשפחה ואולי גם כל השכונה חס ושלום”, הוסיף, ”הכל קרה בפחות מדקה. בדיוק כשהוא חזר עם המטפים הם זרקו את בקבוק התבערה והאש התחילה להתלקח”.

בריאיון לליאת רגב בתוכנית ‘בחצי היום’ ברשת ב’ סיפר על האירוע: “לילה קשה ומפחיד. הוויטרינה והתריס שרופים. קמנו מרעש הפיצוץ בעקבות בקבוק התבערה שנזרק לסלון.

“מהחלון ליד ראיתי את הלהבות וניסיתי לכבות את השריפה עם צינור גינה. רבע שעה קודם היינו שם עם קבוצת חברים. שלושת הילדים ישנו. קרו פה ניסים”.

אליעזר לייאנס, המתגורר  ליד הדירה אליה הושלכו בקבוקי התבערה, סיפר ל’כאן חדשות’: “הם באו לפה באמצע הלילה במטרה לרצוח ילדים. זו שכונה דתית, של חב”ד. זה מטורף, חצי מהבניין עזבו והלכו, הם לא יעשו פה את השבת. לפחות בארבע קומות הראשונות עזבו הלילה. אנשים לא חלמו שנגיע לדבר כזה.

“ישבנו 15 חברים ממש שם בחצר של דירת הגן דקות לפני שנזרקו בקבוקי התבערה. קיפלנו את המפגש נכנסתי הביתה, התארגנתי לשינה ושמעתי פיצוץ מטורף.  ראיתי אש מטורפת ושמעתי צעקות. ממש במקרה הגיע רגעים אחרי בחור שהביא מטפים לכיבוי אש שהזמנו לפני כמה ימים בגלל המצב בעיר”

“הבקבוק הרביעי נזרק לקומה 2, אל חדר ילדים. זו שכונה של חב”ד שסגורה עם שער, הם קפצו מעליו”

תושבי העיר מודאגים מהמשך האירועים האלימים בעיר.

הדר מילר, תושבת לוד, אמרה: “הטרור מנצח. לא שולחים ילדים לביה”ס, גננות לא מוכנות להגיע. בקבוקי תבערה מושלכים לבתים וכל הזמן יש זריקות אבנים. רק לפני שבוע קברנו מישהו שנרצח מזה. תתעוררו ותחוקקו חקיקת חירום כמו שעשיתם בקורונה ותנו למשטרה את הכלים. יש כאן מלחמה על החיים שלנו”.

ראש העיר יאיר רביבו: “מדובר בפיגוע חבלני שמטרתו לפגוע בתושבים היהודים כאן”.

סגן שר החינוך מאיר פרוש הגיב: “המדינה חייבת לטפל בפורעים בלוד ביד קשה. לא ייתכן שתושבים בעיר בישראל יפחדו לצאת מבתיהם ויהיה עליהם לארגן משמרות בכדי להגן על משפחותיהם. אשוחח עם השר לבטחון פנים ומפכ״ל המשטרה ולדרוש מהם נוכחות משטרתית בכדי להחזיר את השקט לעיר לוד״.

ח”כ איתמר בן גביר: “מי שחלם על רגיעה ושקט התבדה, זה מתפוצץ שוב בפנים. ללא מבצע וטיפול מיוחד של המשטרה בלוד, עכו ורמלה, הטרור יתחזק”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות