התיק נגד השוטר שחיסל מחבל וזכה להוקרה – ייסגר מחוסר אשמה

היועמ״ש דחה את בקשת ארגון 'עדאלה' לחקור את השוטר שחיסל את המחבל שביצע פיגוע דקירה בירושלים בשנת 2015 • "הניף את היד שלו במה שנראה שהוא מכוון לדקור את השוטר במדים שעמד לידי"
חרדים 10
י"ז סיון התשפ"א / 27.05.2021 22:42

חקירת השוטר שחיסל מחבל: אתמול (רביעי) ב’כאן חדשות’, כי שוטר שירה במחבל בשנת 2015, ואף זכה על כך באות הצטיינות, נחקר לפני שבועיים במחלקה לחקירות שוטרים.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? הלילה בחצות הכספת נפתחת

הערב הודיע היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט כי התיק נגד השוטר ייסגר מחוסר אשמה.

היום פורסמו ב’כאן חדשות’ קטעים מעדות השוטר, כפי שמסר אותה שעה וחצי לאחר הפיגוע במפלג מיעוטים של משטרת ירושלים, במסגרת חקירת הפיגוע.

הוא תיאר כי נטרל את המחבל מכיוון שזה ניסה לדקור את השוטר השני: “המחבל רץ לכיוון השוטר שהיה לבוש מדים… הניף את היד שלו במה שנראה שהוא מכוון לדקור את השוטר במדים שעמד לידי. השוטר ירה כדור לעבר המחבל ושניה אחרי זה ביצעתי ירי של 2 כדורים לכיוון מרכז גוף של המחבל – ופה הפסקתי לירות אחרי שהבנתי שהמחבל נפל והסכנה חלפה”.

ראשיתו של הסיפור ב-4 באוקטובר 2015, אז אירע פיגוע דקירה בצומת רחובות הנביאים וחיל ההנדסה בבירה ובו המחבל בן ה-19 דקר עובר אורח ופצע אותו בינוני.

השוטר, אז בלש בימ”ר ירושלים, הגיע לזירה וירה למוות במחבל. לאחר האירוע, קיבל השוטר על תפקודו תעודת הוקרה ממפקד המחוז דאז, ניצב בדימוס משה (צ’יקו) אדרי, ובה נכתב: “בהגיעו לאירוע ירד השוטר מהניידת, זיהה את המחבל, ביצע ירי ונטרל אותו. בפעולה זאת מנע אסון גדול יותר והפגין נחישות, מקצועיות ואומץ לב”.

לאחר האירוע התבקש פרקליט המדינה להורות על פתיחה בחקירה של הירי במחבל, בטענה שהוא לא היווה סכנת חיים בשעה שנורה.

פרקליט המדינה החליט אז לסגור את התיק.

על ההחלטה הוגש ערר.

הערר שהגיש ארגון עדאלה נגד ההחלטה לסגור את תיק החקירה נגד השוטר, היה מונח יותר מארבע שנים על שולחנו של היועץ המשפטי, בלי שזה קיבל החלטה “בשל העומס הרב מאוד על לשכתו”.

רק בשבועות האחרונים, 6 שנים אחרי הפיגוע, קיבל היועץ המשפטי החלטה בנושא הערער, שבעקבותיה נחקר השוטר.

ב’כאן חדשות’ פורסמו גם הנימוקים בגינם נסגר התיק נגד השוטר מלכתחילה: “הכוח המשטרתי ביצע ירי למרכז הגוף של עלון על מנת לנטרלו. החלטה זו התקבלה מתוך צורך מיידי ועל בסיס התרשמות, התואמת את המציאות, כפי שהיא משתקפת מתיעוד האירוע, כי מדובר במפגע שניסה לרצוח והיה מוסיף לסכן את הציבור, אם לא היה מנוטרל.

“לפיכך, פעולת הכוח המשטרתי אינה חורגת ממרחב שיקול הדעת המקצועי, בנסיבות העניין. לנוכח האמור, הוחלט לגנוז את תלונתכם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות