בנפתולי הזיגזג: בנט ולפיד נפגשו לדון בהקמת ממשלת שמאל

למרות ההכחשות: יו"ר ימינה נפגש היום עם יו"ר יש עתיד כדי לדון בהקמת ממשלת שמאל • הפגישה נערכה ללא ידיעת ח"כי ימינה, כולל איילת שקד, שמעדיפה ממשלת ימין ושריונים בליכוד • במקביל, גם המו"מ בין הליכוד לימינה הבשיל והגיע לרגע בו ניתן לחתום • אז למה בנט ממשיך לזגזג?
יוני גרין
י"ז סיון התשפ"א / 27.05.2021 22:23

לראשונה מאז מבצע ‘שומר החומות’: יו”ר ימינה ויו”ר יש עתיד נפגשו היום (חמישי) כדי לדון בהקמת ממשלת שמאל. כך דווח הערב הפרשן הפוליטי הבכיר עמית סגל.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? הלילה בחצות הכספת נפתחת

לפי הדיווח, חברי ימינה – ובהם איילת שקד – לא עודכנו בפגישה, שהיא חלק מסבב פגישות שעורך לפיד.

ביש עתיד ביקשו שלא להגיב.

אז איזו ממשלה תקום, אם תקום? בעוד בנט נפגש עם לפיד, גם המשא ומתן בין ימינה לליכוד מתקדם, זאת למרות הצהרת בנט אתמול לפיה הוא לא מוכן לנהל משא ומתן “תחת אש” – בצל המתקפות החריפות על ימינה מכיוון הליכוד והציונות הדתית.

גורמים בימינה אומרים שהמו”מ קרוב לסיום, ואילו בליכוד סבורים שהוא כבר הגיע לסיום ולמעשה ימינה יכולה כבר לחתום.

אלא שבנט וחבריו עדיין לא עושים זאת, מכיוון שהדיון הוא לא רק טכני על שריונים וחלוקת תיקים, אלא עוסק בשאלה – מה בנט רוצה?

לפי הדיווח, בנט שוקל ברצינות את האפשרות להקים בכל זאת את ממשלת השמאל, ולראייה – פגישתו עם לפיד שהתקיימה היום. הוא רוצה לשמר את האפשרות להיות ראש ממשלה ראשון בקואליציה עם לפיד, ולכן ימינה לא חותמת עם הליכוד.

לעומתו, איילת שקד מעדיפה ללכת עם הימין וככל הנראה שהיא נוטה לקבל את ההצעה של הליכוד לשיריונים.

עם זאת, בהצהרתה אמש אמרה שקד שאסור לקחת את המדינה לבחירות חמישיות, ואם בימינה יבחרו בסוף ללכת עם נתניהו, לא ברור אם בכלל ניתן להקים ממשלה – ולכן הסבירות היא שבמקרה כזה ישראל תלך שוב לקלפי.

שקד מעדיפה ממשלת ימין על ממשלת החרם, והשאלה כעת היא כיצד תנהג במקרה שבו תבין שאין כל סיכוי להקים ממשלה ימנית “על מלא”.

ולא רק עם לפיד: בנט נפגש היום גם עם יו”ר כחול לבן, בני גנץ, במלון בתל אביב. בימינה לא הכחישו שהפגישה התקיימה, אך טענו שמדובר ב”פגישה שגרתית שנקבעה בזמן המבצע והתקיימה כעת”.

פגישת בנט וגנץ נערכה במקביל לפגישה בין נציגי יש עתיד ותקווה חדשה שהודיעו הערב על התקדמות במשא ומתן להרכבת ממשלה משותפת.

בהודעה של הצדדים נמסר כי פגישת צוותי המו״מ של המפלגות הסתיימה וכי “חלה התקדמות במו”מ והושגו הסכמות”. עוד נמסר כי הצוותים של לפיד וסער ימשיכו בשיחות בזמן הקרוב במטרה להגיע לסיכומים להקמת ממשלה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות