תצפיתנים וחמושים: הערבים יפגינו, בשכונה החרדית חוששים ונערכים

המשטרה אישרה לאוכלוסייה הערבית בעיר לוד לקיים שתי הפגנות - ביום שישי ובמוצאי שבת • בשכונת חב"ד חוששים ונערכים: תצפיתנים ברחובות ובגנים, חמושים, זרנוקים וטלפונים גם בשבת • ואיך יפעלו אם ערבים יכנסו לשכונה?
חיים טוויל
י"ז סיון התשפ"א / 27.05.2021 21:45

תושבי שכונת חב”ד לוד , כמו יתר השכונות היהודיות בעיר לוד קיבלו אחר הצהריים (חמישי) הודעה לפיה משטרת ישראל אישרה לאוכלוסייה הערבית בעיר לקיים הפגנות במהלך סוף השבוע – אחת ביום שישי בשעה 10:30 בבוקר מול בית המשפט, והשנייה במוצאי שבת בשעה 21:00 מול המשטרה.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? הלילה בחצות הכספת נפתחת

התושבים היהודים חוששים מפרעות, הודיעו על היערכות מיוחדת, הכוללת הצבת תצפיתנים.

בהודעה שפרסם חיים מיטניצקי, רכז הביטחון של שיכון חב”ד לוד, נאמר כי תצפיתנים יוצבו בפינות רחובות וגנים.

“בבית הכנסת, יש לשמור על ערנות גבוהה גם בזמן התפילות יש להציב תצפיתנים בזמן התפילה עם טלפון נייד עובד, ולהישמע להנחיות שיופצו בקבוצות אם יהיה צורך. באם ישנה קבוצה מתקרבת יש ליידע את המשטרה”, נאמר.

על היערכות בבתי המגורים: “בהתאם להערכת המצב תינתן הנחייה להסתגר בבתים, ישמעו צפירות הן מצופר השבת והן ממגפונים המפוזרים. דיירי קומת הקרקע יעלו לדירות השכנים העליונות. יש להיערך כעת מול מי שיישאר פה בסוף השבוע לדירות העליונות ולסכם על פינוי אליהם. דיירי הקומות העליונות הקוראים זאת מתבקשים ביוזמתם לפנות עוד היום לשכנים לתאם זאת מראש.

“באם הקבוצה ממשיכה להתקרב לאזור שלנו, כל הגברים של כל בניין יורדים לכניסה לבניין להפגנת נוכחות ומניעת כניסה לבניינים”, נאמר.

“למי שיש יכולת להצטייד במטפי כיבוי ולארגן נוספים, שלחו הודעה בעניין הזה לאלי סבג. יש לבדוק שזרנוקי הכיבוי נגישים ופעילים.

“יש לנו כעת 2 חמושים מהשכונה ועוד 2 מבחוץ. אנו מבקשים מכל מי שיכול לסייע בגיוס עוד חמושים להגנת חיי התושבים אנו פונים בבקשה של גיוס מתנדבים לצורך תצפיות, סיוע בלוגיסטיקה וכיבוי”.

עוד נאמר בתידרוך: “יש להשאיר את הטלפונים הניידים זמנים ופועלים לדיווחים והנחיות עד מוצאי שבת, באישור המרא דאתרא הרב יורקוביץ”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
    מדינת חלם
    27/05/2021 22:04
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. איפה המשטרע בכל הסיפור הזה?!
    למה מחכים שיקרה?!