הצבועים מהאו”ם: ישראל תיחקר על ‘פשעי מלחמה’ ב’שומר החומות’

ההחלטה היא אימוץ נוסח שאותו הביאו חברי המשלחת הפלשתינית - ולא מוזכר בה ירי הרקטות לעבר ישראל • בין התומכות בהצעה: הידידות החדשות של ישראל - בחריין וסודאן • ארצות הברית ובריטניה התנגדו
נתן פרל
ט"ז סיון התשפ"א / 27.05.2021 20:50

מועצת זכויות האדם של האו”ם אישרה היום (חמישי) הצעה להקים ועדת חקירה ל’פשעי מלחמה’ לכאורה שבוצעו במהלך מבצע ‘שומר החומות’.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? הלילה בחצות הכספת נפתחת

ההחלטה היא למעשה אימוץ של נוסח אותו הביאו בפני המועצה חברי המשלחת הפלשתינית, ולכן אינה כוללת שום התייחסות לירי הרקטות מצד ארגון הטרור חמאס לעבר ישראל. משום כך, הוועדה  תתמקד רק ב’פשעים’ לכאורה שביצעה ישראל.

24 מדינות ובהן סין, סודאן ובחריין, תמכו בהצעה. 9 מדינות ובהן בריטניה, ארצות הברית ואוסטריה התנגדו. 14 מדינות נמנעו בהצבעה, ובהן איטליה, הולנד, צרפת ויפן.

משרד החוץ הודיע בתגובה: “ישראל דוחה בשאט-נפש את ההחלטה של גוף צבוע בעל רוב אנטי ישראלי מובנה. ההחלטה אינה כוללת כל התייחסות לארגון הטרור חמאס והמתעלמת לחלוטין מירי של 4300 טילים אזרחי ישראל והיא כתם מוסרי על הקהילה הבינלאומית והאו”ם.

“ישראל לא תשתף פעולה עם חקירה שכזו ותמשיך להגן על עצמה מפני גופים מוטים פוליטית המנסים לפגוע בלגיטימציה של פעילות חוקית ומוצדקת. ישראל מודה למדינות במועצת זכויות אדם שלא תמכו בהחלטה שערורייתית זו” .

ארה”ב מסרה כי ההחלטה של המועצה “עשויה לסכן” את ההתקדמות שחלה לאחרונה באזור.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות