עבאס קרא “להכיל את ההפגנות במגזר הערבי” – והישיבה פוצצה

יו"ר הוועדה מנסור עבאס: "ההפגנות היו לגטימיות בגלל ההתגרות באל אקצא" • קרא למשטרה להכיל את ההתפרעויות במגזר הערבי - ונתקל בזעם של חברי הכנסת סטרוק ובן גביר: "תפסיק להכיל רצח יהודים"
אריה ריבקינד
ט"ז סיון התשפ"א / 27.05.2021 15:39

ישיבת הוועדה המיוחדת לענייני החברה הערבית בכנסת,  בה התנהלו היום (חמישי) דיונים סוערים – פוצצה בצהריים.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? הלילה בחצות הכספת נפתחת

יו”ר הוועדה, ח”כ מנסור עבאס, פתח את הדיון על גל המעצרים לאחר המהומות בערים המעורבות – ואמר: “לנוכח האירועים שהיו בחודש האחרון, רבבות ערבים יצאו להפגנות, והפגנות זו מחאה לגיטימית שבאה להביע סולידריות ומחאה על ההתגרות בשימוש בכוח בתוך מסגד אל-אקצא ונגד הכוונה לפנות משפחות בשייח’ ג’ראח”.

הוא הוסיף: “אחת ההשלכות היא שהיו אירועים שחרגו מהנורמה והחוק. אין ספק שכולנו מסכימים שמחאה היא לגיטימית במשטר דמוקרטי וזכותם של האזרחים להביע עמדות פוליטיות. מצד שני, כולנו קראנו לשמור על החוק והסדר ולמחות בצורה חוקית”.

במהלך הדיון התפתחו עימותים בין חברת הכנסת לשעבר אימאן ח’טיב יאסין, ומנהל מרכז מוסאווא ג’עפר פרח, לבין חברי הכנסת שמחה רוטמן ואיתמר בן גביר מהציונות הדתית.

במהלך הדיון הסוער, ח”כ אבתיסאם מראענה מהעבודה יצאה החוצה: “לא אתן יד להסתה של בן גביר. הגעתי לוועדה החשובה הזו, בעת המתוחה הזו כדי לעבוד. לעומת זאת ח”כ בן גביר הגיע כדי להסית ולהתסיס. הוועדה הוקמה כדי לטפל בבעיות החברה הערבית, ולא כדי להיות מפגן ראווה של הסתה וגזענות”.

סערה נוספת פרצה כאשר היו”ר עבאס ביקש שהרשויות יאזנו בין הצורך לאכוף את החוק לבין הצורך לתת הזדמנות לאנשים להביע את עמדותיהם ולנקוט בגישה מכילה.

הוא קרא למשטרה, תוך כדי סיכום הדיון – “להכיל את ההפגנות במגזר הערבי”, ושמח”ש יטפל בכל התלונות שהוגשו נגד אנשי משטרה, ונתקל בתגובה זועמת של חברי הכנסת בן גביר וסטרוק.

השניים צעקו: “תפסיק להכיל רצח יהודים. מזל שהתנגדנו שתהיה חבר בממשלה”.

ח”כ סטרוק צעקה לעבאס: “אין לך רוב בבית הזה לגישה מכילה לפורעים. תתבייש. אנחנו מבקשים גישה מרתיעה”.

השניים טענו כי  שעבאס ניהל דיון מגמתי, לא אובייקטיבי ואפילו לא אפשר לאם שכולה שבתה נרצחה, מירב חג’אג’ לדבר.

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ’ אמר לאחר הדיון: “יש בימין עוד כמה שמתעקשים לעצום עיניים, לסתום אוזניים, ולחשוב שהאיש הזה, שתומך בשורפי בתי הכנסת ומבצעי הפוגרומים ומגדיר את מעשיהם כמחאה לגיטימית, יכול להיות שותף לממשלה. הוא לא! הוא תומך טרור אנטי ציוני גם אם הוא עוטף את זה במתק שפתיים. כשהוא צריך לבחור – הוא בצד של האויב. נקודה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות