כך תדעו אם אתם סובלים מגסטריטיס: ומה הטיפול היעיל? 

ייתכן שגם אתם, כמו רבים אחרים, סובלים מגסטריטיס? כאבי בטן מהווים למעשה רק חלק מסך התסמינים של בעיה זו, ומיד תכירו את כולם ואת אחת מאפשרויות הטיפול היותר מועילות ומומלצות - טיפול ברפואה סינית
תוכן שיווקי
ט"ז סיון התשפ"א / 27.05.2021 12:20

הבטן שלכם כואבת ללא הרף ואתם לא מבינים את הסיבה? ייתכן שגם אתם, כמו רבים אחרים, סובלים מגסטריטיס, דלקת אקוטית או כרונית של הקיבה.

כאבי בטן מהווים למעשה רק חלק מסך התסמינים של בעיה זו ומייד תכירו את כולם ואת אחת מאפשרויות הטיפול היותר מועילות ומומלצות – טיפול ברפואה סינית.

גסטריטיס – דלקת קיבה שחשוב לטפל בה

הקיבה שלנו עומדת בתנאים מאוד קשוחים לאורך השנים – מאכלים כאלו ואחרים עלולים לגרום לה לגירויים ולרמות חומציות גבוהות, כשגם שינויי נפח עלולים להשפיע עליה לרעה.

משום שכך, הקיבה של כל אחד מאיתנו מרופדת בשכבה המכונה רירית הקיבה ושתפקידה להגן על הקיבה מפני המיצים והחומצה שהיא עצמה מייצרת. כאשר שכבה זו בכל זאת נפרצת או מגורה יתר על המידה, הדבר עשוי לגרום לשרשרת תהליכים הקרויים בשפת העם דלקת בקיבה ובעגה הרפואית – גסטריטיס.

מקור הדלקת הוא בעיקר חיידקי (הליקובקטר פילורי) אך היא יכולה להיגרם גם מסיבות אחרות כגון אנמיה ממאירה, ריפלוקס של כיס המרה ולעיתים אף כתוצאה מהתפתחות מחלה אוטואימונית.

מהם התסמינים של גסטריטיס?

מלבד כאבי בטן, שנפוצים מאוד בגסטריטיס, ניתן לציין גם תסמינים שכיחים נוספים שאמורים לגרום לכם לחשוד שאתם סובלים מדלקת מסוג זה:

  • הקאות – לעתים מתרחשות בעקבות רפלוקס קיבתי או משום תחושת “טעם רע” בעקבות הדלקת.
  • נפיחות בטנית – נוצרת בעקבות הצטברות נוזלים באזור המודלק.
  • קשיי עיכול וגזים – במצב של גסטריטיס ישנה פעילות מוגברת של תאי דם לבנים אשר גורמים להאטה בתנועת המעיים, לשהייה ממושכת יותר של מזון בתוכם ולתסיסה שגורמת להיווצרות מוגברת של גזים. הדבר אף יתבטא בתחושות של שריפה או אי נוחות בבטן העליונה.
  • צואה דמית או הקאת דם – כאשר הדלקת במצב מתקדם וגורמת לפגיעה קשה ברירית דופן הקיבה.
  • חוסר תיאבון – ברובם המוחלט של המקרים.

כל התסמינים הללו יכולים להופיע יחד או בנפרד ובמידה והם לא חולפים לאורך ימים ומחמירים בעת אכילה, הרי שסביר מאוד כי אכן מדובר בגסטריטיס.

כיצד ניתן לטפל בגסטריטיס?

הטיפול המערבי בגסטריטיס כולל בעיקר שימוש בתרופות וזאת לאחר שאובחן המקור הגורם לבעיה. במידה ומדובר במקור חיידקי, הדלקת תטופל באמצעות אנטיביוטיקה, במידה ומדובר באבחנה אחרת, ישנו מגוון רחב של טיפולים תרופתיים שיכול לטפל בבעיה. הטיפול המערבי מוצלח מאוד אך הוא פחות יעיל במניעת הישנות התופעה. זוהי הסיבה שמומלץ מאוד לפנות גם לטיפולים טבעיים דוגמת הרפואה הסינית, אשר הוכחה כיעילה הן בטווח הקצר והן בטווח הארוך.

לעומת הרפואה המערבית, הרפואה הסינית מנסה להתחקות אחר כל הגורמים שהביאו לאותה רגישות בקיבה ולהתפתחות תנאי הדלקת בה, כגון מצבים של סטרס, חרדה, טראומה פיזית או נפשית ועוד.

בהתאם לאבחנת המטפל, התסמינים הספציפיים והמאפיינים הפיזיולוגיים והאישיותיים של המטופל, מרכיבים עבורו תפריט תזונתי מותאם אישית, כזה המשלב גם שימוש בתכשירי מרפא מפורמולות טבעיות וטיפולי דיקור סיני.

היתרון הגדול של הרפואה הסינית, מלבד תוצאות מוכחות באשר להקלה על התסמינים ופתירת הבעיה מהשורש, הוא בכך שאין שום התנגשות עם הטיפול הקונבנציונלי המערבי וכי מדובר בטיפולים בטוחים לבני כל הגילאים וללא תופעות לוואי כלשהן.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות