חוט השדרה המוסרי של בנט נשבר וימינה שועטת לזרועות יריביה

דווקא ברגע שבו מתמודדת ישראל עם מתקפה בכמה חזיתות, נפתלי בנט מתנהג ומתבטא כאדם שחוט השדרה המוסרי שלו נשבר • אם הוא וחבריו יודיעו שהם הולכים עם נתניהו - ימצאו הח"כים האחראים שיאפשרו הקמת ממשלת ימין
חרדים 10
ט"ז סיון התשפ"א / 26.05.2021 21:50

העיתונאי אמנון לורד תוקף הערב (רביעי), בטור שפרסם ב’יישראל היום’, את התנהלותו של נפתלי בנט.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בלילה בחצות הכספת נפתחת

“הבריח הדתי של המחנה הלאומי נשבר”, כתב לורד. “‘ימינה’ נחזית כשועטת לזרועות אויביה. ברקע המשבר מול ערביי ישראל והמשבר הביטחוני, נמצאת איראן ונמצא ממשל אמריקני בראשות הנשיא ביידן. זהו ממשל בעייתי ביותר לישראל בלשון המעטה.

מנגד, קיים לכאורה רוב של חברי כנסת ושל סיעות ימניות. אלו יכלו להתלכד במהירות לממשלה לאומית חזקה ויציבה.

לרגע, בזמן ‘שומר החומות’, היה נראה שזה קורה. אך לפי רמזי ידיעות בתקשורת לפיד מתקדם במעשה המרכבה. קואליציית הימין לא מתלכדת גם כאשר הממשלה של גוש השמאל לא ממש מסוגלת לגבש קואליציה.

גם אם נפתלי בנט מחליט שוב לזגזג ולחבור ללפיד ולשמאל דווקא לעת הזאת, מדובר בסך הכל בפחות מ-60 מושבים. בתחום הפרשנות לא נכללת מיומנות פסיכולוגית; ואולם בנט מתנהג ומתבטא ומופיע כאדם שחוט השדרה המוסרי שלו נשבר. הוא שבור נפשית.

לאחר שנופח לממדי 20 פלוס מנדטים התכווץ לשבעה, ולאחר שחווה כישלון אלקטורלי מוחץ הוא שוב נופח לממדי ראש ממשלה בעזרת מפלגת התקשורת שעובדת קשה מאוד על הקמת ממשלת התקשורת: יאיר לפיד עשה את כל הקריירה שלו בתקשורת מ’במחנה’ ועד ערוץ 2 המסחרי; הורוביץ היה איש גלי צה”ל, העיתונות הכתובה והטלוויזיה; ומרב מיכאלי אשת גל”צ ותכניות אירוח בערוץ 2. אף אחד מהם אינו מנהיג שורשי שצמח מתנועה כלשהי או מעשייה יוצאת דופן.

אנשי הימין הדתי כביכול שתומכים בהם הם גם אנשי הברנז’ה התקשורתית. הרחוב הדתי מבוהל מהתנהלותם של בנט, שקד וחבריהם שאינם מסוגלים להוציא מסר לאומי ברור.

בהנחה ש’ימינה’ חושבת גם על גורל המדינה, הרי שיש שם התלבטות בין מה שטוב ליהודים לבין מה שטוב להישרדות של בנט, שקד, כהנא וחבריהם. בבחירות חמישיות הם גמורים.

אם יודיעו חד משמעית שהם הולכים עם ממשלת ליכוד בראשות נתניהו, זה סוף ההרפתקה של לפיד המנוהלת מוושינגטון כדי להסיר את המכשול ששמו נתניהו.

במצב כזה, קרוב לוודאי שעד תום 21 ימי המנדט של הכנסת יימצאו לפחות שני חברי כנסת אחראיים שיצטרפו לקואליציית הימין. קשה לצפות לכך מגדעון סער. הוא הפך בחודשיים האחרונים למפלגת שמאל. לכל שלושת הקודקודים של ברית הנכשלים, לפיד בנט וסער, בחירות 5 הן סיוט.

סער יוכל לכל היותר להשתבץ ברשימת לפיד ולפיד יתכווץ אם יהיו בחירות. למרבה ההפתעה היחיד שיכול להרוויח מבחירות נוספות זהו בני גנץ, שאחרי הבולטות שלו ב’שומר חומות’ נמצא על סף הכתרה כ’מר ביטחון’. היה מתבקש שיחבור לנתניהו, אבל יועצים כנראה לוחשים לו: אתה הבא בתור.

זה יכול לקחת עוד כמה שנים, אבל הציבור לא מזהה אצל לפיד את הפוטנציאל הדרוש – איש לא דרש לתת לו מיד תפקיד בכיר בזמן המבצע, ואצל גנץ כן מזהים מנהיגות.

הליכוד לא ירוויח מבחירות 5 ולכן קיימת סבירות גבוהה שיימצאו חברי כנסת לאומיים שיאפשרו הקמת ממשלה חזקה אל מול האתגרים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות