בנט לא פסל ממשלה עם לפיד: ‘מתנהלת נגדנו מערכה של בריונות’

יו"ר ימינה כינס את ח"כי סיעתו והבהיר כי הוא אינו פוסל ממשלה עם תומכי הטרור: "מפעילים נגדנו מערכת משומנת של בריונות וטרור. לא אנהל משא ומתן עם הליכוד תחת מתקפות. לא אכנע ללחץ - ונעשה מה שטוב למדינה" • העבירו מסר לליכוד: "אם לא תציגו לנו ממשלה, נקים עם לפיד"
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשפ"א / 26.05.2021 20:57

בדרך להקמת ממשלה? יו”ר ימינה, ח”כ נפתלי בנט, אמר הערב (רביעי) בישיבת סיעה מיוחדת עם חברי מפלגתו, כי נגד ימינה מתנהלת “מערכת משומנת של בריונות וטרור”.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בחצות הכספת נפתחת

לפי דיווח ב’כאן חדשות’, בנט הצהיר כי המפלגה לא תושפע ממהלכים אלה. “לא אנהל משא ומתן עם הליכוד תחת מתקפות. לא נאפשר את זה הפעם אנחנו לא ניכנע ללחץ – ונעשה מה שטוב למדינה”.

בימינה משוכנעים שמדובר בקמפיין סדור שמתנהל נגדם מצד חלק ממפלגות הימין.

על פי הדיווח, בימינה העבירו מסר לליכוד לפיו “אם לא תוצג ממשלה אפשרית של גוש הימין, נקים ממשלה עם יאיר לפיד.

לפי ‘כאן חדשות, במצב שנוצר, בנט מתלבט האם להכריז על הקמת ממשלה עם לפיד כבר בשבוע הבא או לאפשר לנתניהו עוד הזדמנות ולחכות שהמנדט יעבור לכנסת למשל 21 יום.

עם זאת, החשש של בנט שהוא שיתקשה להשיג 61 חתימות ממתנגדי נתניהו ורע”ם כפי שהחוק דורש במקרה שהמנדט עובר לכנסת.

מוקדם יותר היום תקפו חברי הכנסת איילת שקד ובצלאל סמוטריץ’ זה את זה – על רקע האפשרות שימינה תצטרף לממשלת השמאל של לפיד.

יו”ר הציונות הדתית האשים בהצהרה מיוחדת בכנסת: “בזמן שאתם ישבתם בממ”ד תחת אלפי רקטות – בכל הזמן הזה נרקם תרגיל הונאה שטרם נראה כמותו. תרגיל הונאה שהתרגיל המסריח מחוויר לעומתו: נפתלי בנט ואיילת שקד הרדימו בשבועות האחרונים את מצביעי הימין, יצרו מצג שווא לפיו ממשלת השינוי ירדה מהפרק, אך בפועל המשיכו לעמול בשקט בשקט, תחת אש, להקים ממשלת שמאל עם תומכי הטרור הערבים”.

הוא הוסיף: “אתמול שמעתי במפורש מאנשי ימינה שהם בדרך לשם. הם הציעו לי הצעות מרחיקות לכת כדי שאסכים גם אני להיכנס איתם לממשלת שמאל. לעולם לא אמכור את ערכיי”.

בתגובה כינתה אותו שקד בהצהרה שנשאה שעתיים אחריו: “גדול מכשילי ממשלת הימין הוא בצלאל סמוטריץ’. בעוד אנחנו פועלים להקים ממשלה, סמוטריץ’ שורף את האסמים בקמפיין פוליטי בלתי נלאה.

“צריך לומר את האמת: בצלאל סמוטריץ’ מוביל את מדינת ישראל לבחירות חמישיות, לכאוס, ולתבוסה היסטורית של מחנה הימין”

היא המשיכה ואמרה כי היא ובנט ממשיכים במאמצים הגדולים להקמת ממשלת ימין וקראה לגדעון סער להצטרף לממשלה עם נתניהו.

עם זאת, היא לא שללה שקד הצטרפות ברגע האחרון לממשלת שינוי וגיבתה את נפתלי בנט: “בעוד שאחרים רק מקצינים עמדות ועולים על עצים, אנחנו פועלים בכל כוחנו לפשר ולהקים ממשלה, ועל כך אנחנו משלמים מחיר ציבורי כבד” בהמשך אמרה, כי “בנט ואני הופכים כל אבן על מנת להקים ממשלה לאומית, בינתיים ללא הצלחה”.

הפרשן הפוליטי הבכיר, עמית סגל, ציטט גורם בציונות הדתית שאמר אחרי ההצהרה של שקד: “שקד הוכיחה בנאומה שסמוטריץ’ אמר אמת. בנט והיא לא חדלו יום אחד מלחתור לממשלת שמאל עם תומכי טרור, שיקרו לציבור כשהודיעו שהורידו את זה מסדר היום ומסכלים בכך את האפשרות להקים ממשלת ימין.

“שקד הטיחה אין ספור פעמים בסמוטריץ’ שהוא משקר, אבל בפועל לא הציגה עובדה אחת שונה מהעובדות שהוא תאר. היא הציגה למעשה את אותן העובדות”.

הגורם הוסיף: “שקד מאשימה את סמוטריץ’ שהוא מונע הקמת ממשלה שתישען על תומכי טרור. לכבוד הוא לנו. נשמח לעוד ‘האשמות’ על כך שאנחנו עומדים על ערכינו ועקרונותיו ולא מוכרים אותם ואת מדינת ישראל בשביל תפקידים וסידורי עבודה פוליטיים”.

לדבריו, “בשולי הדברים, קשה שלא לתמוה על המהפך שחל בשקד תוך ימים. רק בשבוע שעבר היא תדרכה בכל הכח על הראש של בנט ולקחה לעצמה את הקרדיט על הודעתו לפיה ממשלה עם תומכי טרור ירדה מן הפרק (שמתבררת כעת כשקרית), והיום היא שוב קוראת להקמת ממשלה כזו, כשכל עם ישראל כבר הבין שזה אסון”.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    צדיקים וצדיקות
    26/05/2021 22:24
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. חתונת הבת של דרעי שרים שיר מזמור הנכדים לקהל אלפים צדיקים וצדיקות ,
    מגישה עמותת אין אוויר אושר לגליל .

  2. שקד תתעוררי
    26/05/2021 23:36
    חנן
  3. רק היום שדיברו על לינץ ביהודים מרעננה אמר נרצח ערבי איתה את הולכת להקים ממשלה…