נתניהו תקף את שר החוץ הצרפתי: ‘טענה חצופה, הטפות מוסר צבועות’

ראש הממשלה תקף בחריפות את שר החוץ הצרפתי שטען כי ישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד. "טענה מחוצפת שאין לה שום יסוד" • על הפלונטר הפוליטי: "כל האתגרים - מבית ומחוץ - מחייבים להקים ממשלה לאומית ומלוכדת"
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשפ"א / 26.05.2021 19:26

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם היום (רביעי) בטקס לזכר חללי אלטלנה בבית העלמין נחלת יצחק בגבעתיים – תקף את שר החוץ הצרפתי ושיגר רמזים עבים לבנט וסער.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בחצות הכספת נפתחת

ראש הממשלה התייחס למבצע ‘שומר החומות’ ואמר: “המאבק עדיין לא תם, עדיין מנסים להשמידנו. על הפרעות התגברנו והחזרנו שקט וביטחון, אבל גם כאן נצטרך להבטיח בפעולות תקיפות נגד פרעות עתידיות ולהשיב מרקם חיים בין יהודים וערבים בארצנו”.

נתניהו הוסיף: “היו מתקפות גם באירופה ובארה”ב, שכאילו מסתתרות מאחורי ביקורת. זו מהות האנטישמיות. יש חזית מדינית, רוב מדינות אירופה תמכו בזכותנו להגן על עצמנו, אבל גם כאן היו צלילים חורגים”.

הוא התייחס לשר החוץ הצרפתי: “אני מבקש להביע מחאה חריפה נגד ממשלת צרפת על ההתבטאות של שר החוץ הצרפתי בראיון לטלוויזיה. השר אמר שישראל עלולה להפוך למדינת אפרטהייד – טענה מחוצפת, כוזבת, שאין לה שום יסוד.

“במדינת ישראל כל האזרחים שווים בפני החוק, בלי קשר למוצאם. מדינת ישראל היא המגדלור של הדמוקרטיה וזכויות האדם באזורנו. הדמוקרטיה היחידה באזורנו. כך תמיד היה – וכך תמיד יהיה. לא נסבול שום הטפות מוסר צבועות ושקריות בעניין זה”.

לדבריו, “מול ארגוני הטרור מעזה פעלנו בשיקול דעת, לא בפזיזות – כי פעולה פזיזה יכולה לעלות בחיי אדם של לוחמים ואזרחים”.

על הפלונטר הפוליטי אמר נתניהו: “אנשי אלטלנה ידעו לשים כל שיקול אחר בצד ולראות את האתגרים לפנינו. גם היום עומדים בפנינו אתגרים גדולים, נדרשים להתמודד עם מלחמה מבית ומחוץ. האיום האיראני, האתגר לעצור מדינה ששואפת להשמיד אותנו. כל האתגרים מחייבים להקים ממשלה לאומית ומלוכדת שתפעל למען כל אזרחי ישראל.

“בשעות מבחן אני מתבונן אחורה על הדרך המופלאה שעשינו בשנות הציונות, ואני תמיד שואב כוחות מכם, ותיקי המחתרת”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות