מדהים: אף שוטר לא נחקר במח”ש, 8 חשודים בגרימת מוות ברשלנות

למרות שחלף כבר חודש מאז האסון בו נהרגו 45 חוגגים: אף שוטר לא זומן • במח"ש האירוע עדיין נמצא תחת 'בדיקה' • המשטרה חקרה 8 מעורבים באזהרה, בהם יוסי שווינגר, מנכ"ל המקומות הקדושים, אך כולם שוחררו בתנאים מגבילים • ככה זה כשכולם מחכים לוועדת החקירה שתיקח אחריות
חרדים 10
ט"ו סיון התשפ"א / 26.05.2021 14:16

חודש ל’אסון מירון: בעוד הפוליטיקאים פועלים לקדם מתווה פיצויים למשפחות ההרוגים ולפצועים מ’מסדרון המוות’ בליל הילולת הרשב”י בל”ג בעומר במירון, ועדת חקירה – ממלכתית או ציבורית – שתחקור את האסון עדיין לא נראית באופק. גם חקירת המשטרה מתנהלת בעצלתיים.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בלילה בחצות הכספת נפתחת

לפי דיווח של משה נוסבאום ב’חדשות 12′, במחלקה לחקירות שוטרים עדיין מתייחסים לחקירה כ’בדיקה’.

למרבה התדהמה, לפי שעה אף שוטר או קצין משטרה עוד לא נחקרו באזהרה על ידי מח”ש.

בתחילת השבוע דווח, כי מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון לביא, היחיד עד כה שלקח אחריות פומבית על ‘אסון מירון’, שכר את שירותיו של עורך דין הצמרת דורי קלגסבלד.

במקביל, במשטרה חקרו באזהרה כבר 8 מעורבים באירוע, כשהחשד המיוחס להם הוא גרימת מוות ברשלנות.

בין אלו נחקרו ישנם שני מהנדסים, ושניים מראשי המרכז לפיתוח המקומות הקדושים – בהם מנכ”ל המרכז יוסי שווינגר. מעורבים אלה נחקרו לפחות פעמיים במשטרה בחשד לגרימת מוות ברשלנות.

אתמול נחקרו במשטרה, באותו חשד, ארבעה מעורבים נוספים: שני אזרחים ששימשו כמנהלי ביטחון והועסקו כפרילנסרים על ידי המרכז לפיתוח המקומות הקדושים. לאחר מכן נחקרו גם הבעלים והמנכ”ל של חברת האבטחה ‘כחול לבן’, שהועסקה על ידי המרכז לפיתוח המקומות הקדושים.

אותה חברה הועסקה לצורך ההילולא במירון, אך היא מועסקת על ידי ‘המרכז’ גם באירועים אחרים.

לפי הדיווח, סך הכול נחקרו 8 בעלי תפקידים שונים שהיו מעורבים בהכנות או בפיקוח על הילולת מירון. כל שמונת הנחקרים, בתום חקירתם, שוחררו בתנאים מגבילים ובערבות.

נוסבאום מציין, כי החשד כרגע הוא עבירה של גרימת מוות ברשלנות, אך ייתכן מאוד שבמהלך החקירה, ככל שהיא תתקדם, יגיעו למסקנה שצריך לשנות את סעיף העבירה – ואולי אף להחמיר את העבירה שמיוחסת להם.

שתי החקירות, במשטרה ובמח”ש, על פי החלטת היועמ”ש אביחי מנדלבליט מתקיימות בסוג של שיתוף פעולה. עם זאת, שתי החקירות מתנהלות תחת ההנחה או ההמתנה להקמת ועדת חקירה כלשהי.

שכן, לכולם ברור – גם למשטרה וגם למח”ש, וכנראה גם לפרקליטות, שבסופו של דבר תהיה חקירה אחת כוללת שתנוהל על ידי גוף אחר – בין אם זה ועדת חקירה ממלכתית או אחרת עליה יוחלט.

כך או כך,  לכולם ברור שמצב הנוכחי הוא עדיין לא סוף פסוק, ויהיה גוף אחר שבסופו של דבר ירכז את כל המרכיבים בחקירת ‘אסון מירון’, בו נספו 45 חוגגים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות