לאחר 15 שנה: יוסי דייטש פרש לטובת נציג חב”ד יענקל’ה הלפרין

במסגרת הסכם רוטציה פנימי בתוך אגודת ישראל שנחשף בחרדים 10: סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק שפ"ע, הגיש אתמול מכתב התפטרות לראש העיר • למרות ההסכם: לפי שעה יעקב הלפרין, נציג חב"ד, לא ממונה לסגן ראש העיר
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשפ"א / 26.05.2021 11:54

אחרי 15 שנה: יוסי דייטש, סגן ראש העיר ירושלים ומחזיק תיק שפ”ע, הגיש אתמול (שלישי), מכתב התפטרות ממועצת העיר לראש העיר ירושלים, משה ליאון.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בלילה בחצות הכספת נפתחת

דייטש מפנה את מקומו, במסגרת הסכם רוטציה פנימי בתוך סיעת אגודת ישראל – שנחשף בחרדים 10 – לטובת נציג חסידות חב”ד יעקב הלפרין, שיכנס מחר במהלך ישיבת המועצה לתפקידו כחבר הנהלת העיר.

למרות ההסכם, לפי שעה הלפרין לא ממונה לסגן ראש העיר.

דייטש החל את פעילותו במועצת העיר ירושלים בשנת 2005 כחבר הנהלת העיר, תפקיד בו החזיק ברצף עד היום.

לצד היותו חבר מועצה, שימש דייטש במהלך השנים כחבר הוועדה המחוזית לתכנון ובניה, החזיק בתיק שיפור פני העיר והתברואה, הוביל את פרויקט חידוש התשתיות בשכונות החרדיות, החזיק בתיק התכנון והבניה, יזם את פרויקט הקיץ ‘עולים לירושלים’ ומשמש מאז 2010 כסגן ראש העיר.

ראש העיר משה ליאון: “אני נפרד בצער גדול מידידי הטוב יוסי. הוא יחסר לי גם בפן האישי וגם בפן הציבורי. לניסיון, המקצועיות והמסירות שיוסי הביא לעבודה – לא יהיה תחליף. הוא היה נציג ציבור נאמן, שייצג את שולחיו בכבוד, בנועם ובעיקר באנושיות שכל כך חסרה לנו בעשייה הציבורית. אני בטוח שעוד נכונו לו גדולות ונצורות לא רק בזירה המקומית. בשם הנהלת העיר ובשם תושבי העיר אני מודה לו על פעילותו ב-15 שנה האחרונות ומקווה לראות אותו בצמתים נוספים של עשייה למען תושבי ירושלים”.

כפי שנחשף בחרדים 10,  לפני הבחירות לרשויות המקומיות חתמו יו”ר סיעת ‘שלומי אמונים’ מאיר פרוש, והמועמד לראשות העיר יוסי דייטש, על הסכם רוטציה עם חסידי חב”ד בירושלים, לפיו במידה ואגודת ישראל תכניס למועצת העיר רק שלושה נציגים – יוסי דייטש יפרוש כעבור שנתיים וחצי, ויעביר את כל תפקידיו בעירייה לנציג חב”ד ברשימה, יעקב הלפרין, שמוקם במקום הרביעי.

את ההסכם חתמו ראשי ‘שלומי אמונים’ עם הגאון רבי יוסף יצחק הבלין, רבה של קהילת חב”ד בשכונת רמת שלמה, ומנדי בלוי, מנהל ‘כולל חב”ד’ – שני הגורמים הדומיננטיים שהפעילו את חסידי חב”ד למען אגודת ישראל ומועמדה יוסי דייטש.

למרות שבשלומי אמונים ניסו באותם ימים להסתיר את ההסכם, הלפרין הודה אז: “יש לי רוטציה עם יוסי דייטש, יו”ר הרשימה, שלאחר שנתיים וחצי הוא מתפטר ואני נכנס במקומו ואף מקבל את כל התפקידים והתיקים שיהיו לו. אם זה סגנות ראש עיר, או תיק בכיר וכל דבר אחר. זה כבר נותן לנו קפיצה בעליית הדרגה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות