ממשלת השמד של ליברמן: כך יפגע בכל מה שקדוש לחרדים

יממה אחרי שחתמו: נחשף ההסכם של ישראל ביתנו ויש עתיד • בכותל: "מתן ביטוי הולם לזרמים שאינם מיוצגים בניהול רחבת הכותל" • בכשרות: "כל רב עיר יעניק תעודת כשרות בכל מקום בארץ" • חוק המרכולים: "תבוטל סמכות שר הפנים להורות על סגירת עסקים בימי מנוחה" • ויש עוד
חרדים 10
ט"ו סיון התשפ"א / 26.05.2021 11:37

שבוע לתום המנדט של יאיר לפיד: יממה אחרי שהודיעו כי הגיעו להסכמות ביניהן, נחשפה הבוקר (רביעי) טיוטת הנספח להסכם הקואליציוני בין יאיר לפיד לאביגדור ליברמן.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בלילה בחצות הכספת נפתחת

במרכז ההסכמות בין השניים עומדים נושאי דת – שכולן ‘אצבע בעין’ של הציבור החרדי.

בין היתר הוחלט בהסכם הקואליציוני של שתי המפלגות האנטי-חרדיות, על הקמת צוות מייעץ לסוגיית הסדרי התפילה בכותל המערבי, “תוך קביעה כי לעניין הרכב המועצה ימנה יו”ר הסוכנות את ששת נציגי הציבור, בהם יהיו לפחות שלוש נשים, תוך מתן ביטוי הולם לזרמים בעם היהודי שאינם מיוצגים בניהול רחבת הכותל הצפונית”, כלשון ההסכם.

בנושא הכשרות הסכימו השניים על תיקון לחוק איסור הונאה בכשרות “באופן שיהפוך את ישראל לאזור כשרות אחד ויאפשר לכל רב עיר להעניק תעודת כשרות בכל מקום בארץ”.

בנושא הגיור הוסכם כי רבני ערים, מועצות מקומיות ומועצות אזוריות יהיו רשאים לאשר הליכי גיור לאזרחים.

עוד הוסכם, כי לאחר הקמת הממשלה, אם תקום כזו, היא תקדם תיקון לחוק המרכולים באופן כזה שיבטל את סמכות שר הפנים להורות על סגירת עסקים בימי מנוחה.

גם נושא הנישואים בישראל עלה על הפרק, והשניים הסכימו כי סעיפים האוסרים ל”חסרי דת” להירשם כנשואים – יתוקנו.

לבסוף הוסכם גם על הרחבת לימודי היסוד בקרב הזרם החרדי-ממלכתי.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    ליברמן האפס מאופס!
    26/05/2021 11:50
    אילנה
  1. ליברמן המן הרשע ימח שמו הוא לא יהודי הוא גוי! עוכר ישראל לשלוח אותו חזרה לרוסיה לפוטין שם שינסה לעשות שינויים בחוק נראה אותו! איכס אדם מאוד דוחה! איש רשע מזרע עמלק!

  2. צריך שינוי בכותרת
    26/05/2021 13:39
    דורון
  3. כך יפגע בכל מה שקשור ליהודים