אסון הרכבל באיטליה: 3 חשודים נעצרו • מצב הילד בן ה-5 משתפר

נעצרו שלושה חשודים באחריות לתאונת הרכבל: "העצורים פעלו מאינטרס כלכלי, הרכבל אמור היה להיות מושבת" • מצבו של איתן בן ה-5 ממשיך להיות קשה אך יציב - יצא מכלל סכנה • גופות ההרוגים ינחתו הערב בישראל
נתן פרל
ט"ו סיון התשפ"א / 26.05.2021 10:37

שלושה עובדי החברה האחראית על תפעול הרכבל נעצרו במהלך הלילה – ובראשם בעלי החברה.  כך דווח הבוקר (רביעי) בכלי התקשורת באיטליה.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בלילה בחצות הכספת נפתחת

בין העצורים: מנהל המפעל לואיג’י נריני, מנהל העסק אנריקו פרוצ’יו והמהנדס הראשי גבריאל תדיני.

על פי הדיווחים, ככל הנראה הגורם להתרסקות הרכבל הוא כלי שהחזיק את בלמי החירום פתוחים – במטרה לעקוף תקלה שנמשכה במערכת הבלמים כבר חודש וחצי.

התובעת המקומית אולימפיה בוסי ציינה כי השלושה ידעו על התקלה לפני האסון. בוסי אמרה כי הם ידעו ש”הרכבל פעל ללא בלמים מאז ה-26 באפריל, יום הפתיחה מחדש. העצורים פעלו מאינטרס כלכלי, הרכבל אמור היה להיות מושבת”.

מצבו של הילד איתן בירן בן ה-5, שנפצע בתאונה ואיבד את הוריו, אחיו, ואת הסבא והסבתא-רבתא שלו – משתפר. הרופאים בבית החולים בטורינו בו הוא מאושפז מסרו כי מצבו אמנם עדיין מוגדר קשה, אך הוא יצא מסכנת חיים.

גופותיהם של בני משפחת בירן-פלג-כהן צפויה להמריא בשעה 14:00 ממילאנו, ולנחות בישראל בשעה 18:45. טקס לזכרם יתקיים בנמל התעופה שתערוך הקהילה היהודית.

באסון נהרגו עמית בירן ז”ל בן 30 וטל פלג-בירן ע”ה בת 26 – שלמדו ועבדו באיטליה. יחד איתם נהרג בתאונה בנם תום בירן ז”ל בן השנתיים, ויצחק וברברה כהן ז”ל, סבה וסבתה של טל, שהגיעו למילאנו בשבוע שעבר לביקור אצל הנכדה והנינים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות