הסכמות בין לפיד ומרצ • עיסאווי פריג’: הכל נועד ללחוץ על בנט

מרצ ויש עתיד סיכמו את פרטי המו"מ הקואליציוני: הורוביץ יהיה שר הבריאות ותמר זנדברג השרה להגנת הסביבה • בכיר בגוש נגד בנט: לא אפוי, אפשר בתוך יממה להקים ממשלה • ח"כ עיסאווי פריג' ממרצ: "בוא לא נטמון את הראש בחול - ההסכמות האלה עם יש עתיד נועדו ללחוץ על בנט"
אריה ריבקינד
ט"ו סיון התשפ"א / 26.05.2021 09:35

שבוע לפקיעת המנדט של יאיר לפיד: יש עתיד ומרצ הודיעו הבוקר (רביעי) כי הגיעו להסכמות בסעיפים הקואליציוניים.

חולמים על כסף שנופל מהשמים? מחר בלילה בחצות הכספת נפתחת

בין הדברים שסוכמו: הגדלה משמעותית של תקציב הבריאות, שכוללת הרחבה של סל התרופות ותוספת תקנים למערך הרפואה ובריאות הנפש.

עוד הוסכם לחוקק חוק למאבק במשבר אקלים שיכיל יעדים לצמצום פליטות פחמן, מעבר לאנרגיות מתחדשות, פינוי המפעלים המזהמים ממפרץ חיפה ושיפור התחבורה הציבורית והשיתופית.

לפי הסיכומים, מרצ תקבל שלושה תיקים: משרד הבריאות לניצן הורוביץ, המשרד להגנת הסביבה לתמר זנדברג והמשרד לשיתוף פעולה אזורי לעיסאווי פריג’.

בכיר ב’גוש החרם’ אמר הבוקר ל’כאן חדשות’ על יו”ר ימינה נפתלי בנט: “בנט לא אפוי, אפשר בתוך יממה להקים ממשלה”.

ח”כ עיסאווי פריג’ ממרצ סיפר הבוקר כי הסיכומים על הצטרפות לקואליציה עם יש עתיד נועדו להפעיל לחץ על נפתלי בנט כדי שיצטרף לממשלת השינוי ויעמוד בראשה ברוטציה.

“בוא לא נטמון את הראש בחול – ההסכמות האלה עם יש עתיד נועדו ללחוץ על בנט”, אמר פריג’ לגלי צה”ל, “רוצים ללחוץ על בנט שיחליט אם הוא רוצה להיות חלק ממשלת שינוי או בחירות חמישיות. כמעט 50 יום הוא עושה צעד אחורה, צעד קדימה – תחליט. מנהיג צריך לנהוג באומץ לב ולהגיד לציבור בוחריו את האמת”.

ח״כ מוסי רז ממרצ אמר ל’קול ברמה’: “יש סיכוי של 50% להקמת “ממשלת השינוי”, לא הייתי מציע להמר על כך”.

חברת הכנסת תמר זנדברג ממרצ ציינה הבוקר בריאיון לרשת ב: “יש הבנה כללית מצד השותפים, גם אלו מהימין שלא נמצאים כרגע סביב השולחן, שנושאים במחלוקת – בהם משפט – לא יקודמו בשיא המרץ בתקופת הכהונה של הממשלה הזו. יש מספיק מה לעשות”.

חבר הכנסת מאיר כהן מיש עתיד אמר לרשת ב’, כי יו”ר ימינה הוא חלק חשוב מהממשלה שתקום.

על הטענה שח”כ איילת שקד לא תגיע לקואליציה כזו, הוא ציין: “אני מאוד מקווה שהיא תגיע, אני חושב שממהרים להספיד את המפלגה הזו”.

הוא שיער שגם רע”ם תצטרף לקואליציה.

לגבי הרשימה המשותפת אמר: “משיחותיי עם חלק מאנשי הרשימה המשותפת אני לא יודע אם הם יבואו או לא, אבל יש מהם גיבוי מלא לכל ממשלה שתקום”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות