עבאס לא השתנה? רע”ם: להפסיק מיד את מעצר המעורבים בפרעות

מפלגת רע"ם הודיעה כי היא מגנה את מבצע 'חוק וסדר' עליו הכריזה משטרת ישראל במסגרתו ייעצרו מאות מעורבים בפרעות שהתרחשו בערים המעורבות • לטענתה, המשטרה מתנכלת אך ורק לצעירים הערבים ומתעלמת מהמעורבים היהודים • "הסתובבו עם כלי נשק ורימונים וביצעו לינצ'ים"
דוד ליבוביץ
ט"ו סיון התשפ"א / 25.05.2021 21:43

רע”ם מוכיחה שוב באיזה צד היא יושבת: המפלגה הודיעה במכתב שהופנה לרה”מ ולשר לבטחון פנים כי היא מגנה את המבצע [חוק וסדר] עליו הכריזה משטרת ישראל לעצור מאות מעורבים בפרעות שהתרחשו בערים המעורבות.

חברי רע”ם טוענים כי מבדיקה שלהם את נתוני המעצרים של הימים האחרונים, “מתברר כי רובם של המעצרים ככולם בוצעו נגד צעירים מהחברה הערבית”, לשון המכתב. “כל כתבי האישום, למעט שניים, הוגשו נגד צעירים ערבים בלבד”, הסבירו.

“חרף העובדה שמאות יהודים התפרעו, נהגו באלימות קשה, ביצעו לינצ’ים והסתובבו עם כלי נשק ורימונים, המשטרה לא עשתה דבר ולא חצי דבר נגדם, אלא בחרה לנקוט ביד קשה אך ורק כנגד צעירים ערבים”, טוענים חברי הסיעה.

אנשי רע”ם עושים שימוש גם בטיעון משפטי: “קבוצת ילידים אשר זכאית להגנה מיוחדת לפי עקרונות המשפט הבינלאומי”, ועל כן המבצע המשטרתי הוא לא ראוי ומהווה בעיקר לדבריהם ענישה קולקטיבית שכן רבים מהעצורים לקחו חלק בהפגנות אך לא בפרעות.

“המהלך של המשטרה אשר מבוצע בהנחיותיכם וברכותיכם הוא מהלך מפלג”, כתבו.

“אנו דורשים כי המבצע הנ”ל יופסק לאלתר, וכי יופסקו ההליכים כנגד הצעירים הערבים בגין ההשתתפות בהפגנות, ורק מי שהוכח שעבר על החוק יובא למעצר”.

מכתבה של רע”ם מגיע על רקע ההודעה של משטרת ישראל כי היא תבצע בתקופה הקרובה מבצע רחב, “חוק וסדר” שמו, במסגרתו ייעצרו מאות מעורבים בפרעות שהתרחשו בערים המעורבות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות