מקפלים ציוד? מפקדת הקורונה של פיקוד העורף תיסגר בעוד חודשיים

מפקדת אלון שבפיקוד העורף, שפעלה לקטיעת שרשראות הדבקה והקימה מלונות בידוד והחלמה - נסגרת • תחומי הטיפול של מפקדת אלון למערכת הבריאות באופן הדרגתי, עד תחילת אוגוסט
חרדים 10
י"ד סיון התשפ"א / 25.05.2021 20:01

משבר הקורונה מאחורינו? שר הביטחון בני גנץ והרמטכ”ל אביב כוכבי אישרו לסיים את פעילותה של מפקדת אלון בתחילת חודש אוגוסט – בכפוף להמשך הירידה בתחלואת הקורונה.

השניים אישרו את התוכנית שהציגו סגן הרמטכ”ל אלוף אייל זמיר, ומפקד פיקוד העורף אלוף אורי גורדין, להעביר את תחומי הטיפול של מפקדת אלון למערכת הבריאות באופן הדרגתי, תוך שימור כלל היכולות והידע שצברה היחידה – בתיאום מלא עם שר הבריאות, מנכ”ל משרד הבריאות והצוותים המקצועיים.

במקביל הוחלט, כי תוקם יחידת מילואים על בסיס מפקדת אלון, שתעניק מענה בזמן חירום למדינת ישראל במקרים של מגפה. יחידה זו, תוכל להיות מופעלת בתוך ימים, במקרה של התפרצות מחודשת של הקורונה.

בסוף חודש יוני תיערך הערכת מצב נוספת, שבה תאושר ההחלטה סופית, בהתאם למצב התחלואה וההתקדמות בהעברת הסמכויות.

מפקדת אלון, שפעלה לשיפור מערך החקירות האפידמיולוגיות, העלתה את כמות דגימות ובדיקות הקורונה, הקימה מלונות בידוד והחלמה ומנעה להערכת צה”ל כ-25 אחוזים מתחלואת הקורונה בזמן שתפקדה.

עד לסגירת מפקדת אלון ומעברה הסופי למשרד הבריאות ב-1 באוגוסט – הוחלט על מספר פעולות לצמצומה כבר בתחילת יוני.

לפי התכנית, ב-10 ביוני תיסגר יחידת הדיגום והשינוע ותוחלף בידי חברה אזרחית.

ב-1 ביולי תיסגר יחידת אלה המפעילה את החוקרים האפידימיולוגיים, ותוחלף בידי חוקרי משרד הבריאות. במקביל, האחריות על מלונות הבידוד תועבר למפעילים אזרחיים.

בנוסף, הופסקה בשבועות האחרונים פעילות תוכנית ‘אנשי חיל’. פרויקט זה הופעל על ידי משרד הביטחון וצה”ל באמצעות פיקוד העורף ביותר מ-300 רשויות מקומיות, והוא שימש לליווי חולים ומבודדים, ולסיוע בהסברה ובאספקת סלי מזון.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות