שנה לאחר שנפטר: בוטלה הרשעתו של הרב אליהו בקשי דורון זצ”ל

בית המשפט העליון ביטל את ההליך הפלילי נגד הראשל"צ לשעבר, הרב אליהו בקשי-דורון זצ"ל, שנפטר בשנה שעבר מקורונה - ארבע שנים אחרי שהורשע בעבירות מרמה והפרת אמונים ב'תיק הרבנים' • ח"כ ארבל: "העננה שהוסרה היא לא משמו הטהור של הרב זצ״ל אלא ממדינת ישראל"
יוסף גרינבוים
י"ד סיון התשפ"א / 25.05.2021 14:40

בית המשפט העליון ביטל היום (שלישי) את ההליך הפלילי נגד הראשל”צ הגאון רבי אליהו בקשי-דורון זצ”ל – שהורשע לפני ארבע שנים בעבירות מרמה והפרת אמונים בפרשת ‘תיק הרבנים’.

בית המשפט קבע, כי הרב בקשי-דורון לא היה כשיר לעמוד לדין בשל מחלת הדמנציה בה לקה, ולכן היה מקום להפסיק את ההליכים נגדו.

במסגרת פסק הדין, נקבעה גם הלכה לגבי הכרה בדמנציה כליקוי המונע העמדה לדין.

כמו-כן נקבע, כי הנאשם צריך לעורר רק ספק סביר בדבר כשירותו לעמוד לדין.

הראשל”צ זצ”ל נפטר בחודש ניסן בשנה שעברה מקורונה.

משפחתו ביקשה להמשיך את הערעור על ההרשעה ועל גזר הדין, במטרה לטהר את שמו ולבטל את הקנס הכספי שהוטל על עזבונו.

ח”כ משה ארבל הגיב על ההחלטה: “זכותו, טהרתו וזכאותו של מורינו הראש״ל הגאון הרב בקשי דורון לא זקוקה לאישור ערכאות שיפוטיות.

“העננה שהוסרה היום היא לא משמו הטהור של הרב זצ״ל אלא ממדינת ישראל. אני מברך על ההחלטה ומתפלל שזכות הרב זצ״ל תגן בעדינו שיקויים בנו במהרה ‘השיבה שופטינו כבראשונה'”.

בפרשת ‘תיק הרבנים’ נחשדו בכירים במשטרה, בצבא וברבנות הראשית, כי הנפיקו תעודות השכלה תורנית גבוהה לאנשי כוחות ביטחון, תוך הנפקת תעודות ומסמכים כוזבים, כביכול אותם אנשים אכן עומדים בתנאי הסף, ועברו בהצלחה את הבחינות.

על סמך מצג כוזב זה, אישרו גופי הביטחון את זכאותם של אנשי הקבע והשוטרים להטבות שכר.

הראשל”צ זצ””ל הורשע בבית המשפט על שהנחה את מנהל מחלקת הבחינות ברבנות הראשית להנפיק את התעודות, למרות שידע כי מקבלי התעודות אינם עומדים בתנאים שנקבעו לכך.

לפי השופט שגזר את דינו, הרב גם ידע, כי אנשי כוחות הביטחון שיקבלו את התעודה יוכלו לקבל באמצעותה הטבות שכר להן הם אינם זכאים.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות