מזהים יהודי ומכים • חרדית מלונדון: “אנחנו מרגישים מאוימים ומפוחדים”

פורעים מוסלמים קוראים ברחובות לונדון: "אנחנו רוצים את היהודים, אנחנו רוצים את הדם שלהם..." - והיהודים נמנעים מלצאת בשעות הערב • לאחר שורת מתקפות: מושל ניו יורק אנדרו קואומו הודיע על תגבור כוחות המשטרה בשכונות היהודיות
ישראל יוספי
י"ד סיון התשפ"א / 25.05.2021 18:09

עלייה מדאיגה של תקיפת יהודים בארצות הברית ובאירופה: על רקע מבצע ‘שומר החומות’ דווח על זינוק דרמטי בתקריות אנטישמיות ברחבי העולם.

ברחובות לונדון עברה שיירת כלי רכב עם דגלי פלסטין וקראה – “לפגוע בבנות של היהודים”.

בוריס ג’ונסון, ראש ממשלת בריטניה, הגיב על האירוע המחפיר: “אני עומד לצד יהודי בריטניה שאינם צריכים לסבול מהגזענות המחפירה אליה נחשפנו”. משטרת לונדון הודיעה שהיא חוקרת את התיעוד.

אמש – שני – בזמן שהמשטרה הבריטית צופה מהצד, פורעים מוסלמים קראו קריאות ברחובות: “אנחנו רוצים את היהודים, אנחנו רוצים את הדם שלהם…”

בשיחה עם חרדים 10 אומרת גיטי שוורץ, חרדית תושבת הבירה האנגלית: “אנחנו מרגישים מאויימים ומפוחדים. זה כבר כמה שבועות ככה. לפני שנה, בשבת בשעה 2:00 לפנות בוקר הם עברו בשכונות יהודיות עם דגלי פלסטין – וצעקו ‘לשחרר את פלסטין’. אבל אז זה היה ‘פעם ב…’. היום זה בכמויות, כל בזמן”.

לדבריה, יהודים נמנעים מלצאת בשעות הערב, שוקלים היטב אם לצאת מהשכונות היהודיות אל העיר, למקומות הומי אדם או לנסוע ברכבות.

״בשבת הם עברו עם הרכבים ברחובות של בתי הכנסת, כשעליהם דגלי פלסטין וצעקו ‘לשחרר את פלסטין’. גם כשיצאו לאחר התפילה, וגם בחג השבועות הם חיכו בכל מיני פינות וצעקו…”

מדוע לא לנסוע ברכבות  ולא לצאת למקומות הומי אדם?

“כי אף אחד לא רוצה להיות במקום שהמון מוסלמי תוקף, הם המון. על יהודי אחד יש אלף מוסלמים. אף פעם לא פחדנו. נכון, הם מוסלמים אבל חשבנו שהם גרים פה ועושים כסף ולא יפגעו בנו.

“עכשיו זה מרגיש שהם מאוד מוסתים. כשנוסעים ברכבת תמיד יש הרבה מוסלמים, והגויים הלבנים נדבקו מהם, לא אכפת להם. הם יכולים לראות יהודי מותקף ברכבת או ברחוב – ולא אכפת להם, לא הולכים להציל אותו. מסתכלים וממשיכים הלאה”.

‏בבריטניה נרשמו כ-146 תקריות אנטישמיות, מיום תחילת מבצע ‘שומר החומות’ לעומת 11 מקרים בשבועיים שקדמו למבצע.

גם במרכז מנהטן התנפלו עשרות פרו-פלסטינים על יהודי ותקפו אותו. רק בשבוע האחרון נרשמו יותר מ-225 תקריות.

וואסים עוואדה, פורע בן בן 23, מברוקלין שהכה את יוסף בורגן, בן 29,  במנהטן – טען מתא הכלא שלו כי “אין לו בעיה לעשות את זה שוב”.

האלימות הזו הובילה את מושל מדינת ניו יורק, אנדרו קואומו, להורות למשטרת ניו יורק להגביר את נוכחותה בשכונות היהודיות על מנת לשמור על התושבים היהודיים.

בהצהרה שפרסם אמר המושל קואומו: “בעקבות הגידול הבלתי מתקבל לאחרונה בפשעי השנאה האנטישמיים בפריסה ארצית, אני שולח באופן יזום כוחות משטרה כדי לספק ביטחון במתקנים דתיים, חינוכיים וקהילתיים יהודיים”.

הוא הוסיף גם כי השוטרים יעבדו יחד עם ראשי הקהילות היהודיות על מנת להעניק מענה מהיר לכל איום בטחוני.

גם ראש העיר, ביל דה בלאזיו, אמר כי בעקבות המתקפות על יהודים ברחובות ניו יורק, תתוגבר האבטחה על השכונות היהודיות.

בגרמניה נרשמו כ- 1075 תקריות, מקרים נוספים נרשמו גם בקנדה, צרפת ומדינות נוספות.

הדפס כתבה

2 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    אל תמשיכו לגור בחסדי הגויים.
    26/05/2021 04:34
    דוד ראובני
  1. האם אינכם רואים ומרגישים שהאדמה רועדת תחת רגליכם? אל תמשיכו לגור בחסדי הגויים.

  2. מושל ניו יורק קואומו אנטישמי בעצמו וידוע כשונא ישראל
    27/05/2021 09:44
    יורגן
  3. מי שרוצה לחיות שיעלה ארצה דחוף,
    למרות כל השמאלנים הרדיקלים ההזויים שהשתלטו על המדינה, כאן הכי בטוח ליהודים