האיום של לפיד: זה מה שיעשה אם לא יצליח להרכיב ממשלה

יו"ר יש עתיד פועל לקדם חוק לפיזור הכנסת, כדי למנוע את העברת המנדט לכנסת ל-21 יום - במהלכם נתניהו יכול לנסות ולהרכיב ממשלה • ח"כ פריג' ממרצ כבר הגיש הצעת חוק • לפיד יגיע להסכמים עם מפלגות שמאל - הכוללות 45 מנדטים • סער הבהיר שלא יצטרף ללפיד ללא בנט
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"א / 24.05.2021 20:57

9 ימים לתום המנדט של לפיד: ב’גוש החרם’ שוקלים להעביר חוק לפיזור הכנסת, באם ייכשלו בהרכבת הממשלה – וזאת כדי למנוע מהמנדט להגיע אל הכנסת.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

על פי דיווח ב’כאן חדשות’ ח”כ עיסאווי פריג’ ממרצ כבר הגיש הצעה לפיזור הכנסת, בתיאום עם יאיר לפיד.

בדיווח נאמר, כי היוזמה תקודם אם בימים האחרונים למנדט של לפיד יתברר שאין היתכנות להקמת ממשלת שמאל.

המטרה היא למנוע את העברת המנדט לכנסת לתקופה של 21 ימים, שבמהלכם נתניהו יכול לנסות ולהרכיב ממשלת ימין בראשותו. וגם להפחיד את הסיעות החוששות מבחירות חמישיות, כדי שיתקדמו לכיוונו.

לפי דיווח בחדשות 12, שליחים מטעמו של לפיד אף פנו לאנשי נתניהו והציעו להם לתמוך בהצעה לפיזור הכנסת – מהסיבה שכך ניתן יהיה לבחור יעד נוח יותר לבחירות לשני הצדדים, אלא שבליכוד לא מתכוונים לתמוך בכך – והכוונה שם היא לנסות ולהרכיב ממשלה, מה שנראה חסר סיכוי.

יו”ר מפלגת ימינה ח”כ נפתלי בנט אמר היום בישיבת הסיעה, כי האפשרות שתוקם ממשלה בראשותו עם מפלגות השמאל הקיצוני לא נמצאת על השולחן – לעת עתה.

”הצעת הליכוד למפלגה ראויה”, אמר על ההצעה שהגישה מפלגת הליכוד לבנט. “אך הבעיה היא שגם איתנו אין לליכוד ממשלה. האפשרות לממשלת מתנגדי-נתניהו ירדה מהפרק לעת עתה”.

בינתיים יו”ר יש עתיד ממשיך במאמציו להרכיב ממשלה: עד סוף השבוע הוא צפוי להגיע להסכמות עם מפלגות המרכז-שמאל – בסך הכול 45 מנדטים.

ב’כאן חדשות’ דווח, כי  יו”ר תקווה חדשה גדעון סער הבהיר שלא יצטרף לממשלת לפיד, ללא בנט. מנגד, יו”ר ימינה נפתלי בנט ממשיך במשא ומתן עם הליכוד, והוא שוקל לסגור הסכם על נתניהו, גם בלי ממשלה.

לפיד אמר היום בפתח ישיבת סיעתו כי הוא סבור שנפתלי בנט עשה טעות כשהפסיק את המשא ומתן להקמת קואליציה עם יש עתיד וציין כי יפעל שיחזור בו. “אני מקווה שהוא יחזור בו. זה דבר שלפעמים קורה בחיים פוליטיים. יכול להיות שלפעמים זה גם משנה את תנאי הפתיחה”, אמר לפיד.

הוא ציין כי “בזמן שאנחנו כאן, בכפר המכביה יושבים צוותי המשא ומתן שלנו ומנסים להקים את ממשלת השינוי. הסיכויים לא גבוהים, אבל כל עוד יש סיכוי, ולו הקטן ביותר, אנחנו נהפוך כל אבן כדי להקים ממשלה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות