כבר לא ד’ I נתניהו הכריז: דוד ברנע ראש המוסד במקום יוסי כהן

ראש הממשלה בטקס הענקת פרס למבצעי המוסד: "כל מבצע שלכם הוא יותר נועז, דמיוני ומטורף מקודמו. ג'יימס בונד פראייר לעומתכם" • יוסי כהן: "ראש הממשלה, רק אנחנו שיודעים בחדרי חדרים כמה אתגרנו אותך בכל רגע ורגע. אבל אנחנו יודעים, שכל מה שהוצג כאן, הוצג כי אתה אישרת"
חיים טוויל
י"ג סיון התשפ"א / 24.05.2021 17:40

ראש הממשלה בנימין נתניהו הודיע היום (שני) על מינויו הקבוע של דוד (דדי) ברנע לראש המוסד הבא – במקומו של יוסי כהן, שיפרוש מהתפקיד בשבוע הבא.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

זאת לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הודיע היום לראש הממשלה כי אין עוד מניעה משפטית למנות את ברנע לתפקיד ראש המוסד באופן קבוע, החל מהשבוע הבא.

נתניהו נאם בטקס הענקת פרס ראש הממשלה למבצעי המוסד ואמר: “כל מבצע הוא יותר נועז, דמיוני ומטורף מקודמו. ג’יימס בונד פראייר לעומתכם. אנחנו הולכים לפתוח את בתי הקולנוע בעוד כמה ימים, אין שם סרט פעולה אחד שמשתווה למה שהמוסד עושה.

“המבצעים האלה, שהם חובקי עולם, תרתי משמע, מבוצעים על ידי כל אחד ואחת מכם, בשילוב זרועות וכוחות עם כל הגורמים ובהובלה שלך, יוסי”.

ראש הממשלה הכריז על מינויו של דדי ברנע ואמר: ”כדי שהמוסד ומדינת ישראל ימשיכו בדרך ההישגים להבטיח את ביטחון ישראל. המשימה הראשונה של כל אחד מכם – היא למנוע מאיראן מלהתחמש בנשק גרעיני. זו משימת העל.

”אני מאוד מעריך את ידידתנו ארה”ב, שעומדת לצידנו הרבה שנים. זהו חלק מנדבך הביטחון הלאומי שלנו. אבל יכול להיות מצב שבו היעד העליון שלנו – להבטיח שהאייתוללות לא יפסיקו את הקיום בן אלפי השנים של העם היהודי – יחייב אותנו להחליט החלטות אמיצות ועצמאיות. מדינת ישראל לא תאפשר לאיראן להתחמש בנשק גרעיני.

“בכל מצב – עם הסכם, בלי הסכם – אנחנו נעשה הכל כדי למנוע מאיראן מלהתחמש בנשק גרעיני וזאת כי מדובר בקיום שלנו. זו המשימה הראשונה שלכם. למבצעים האלה יש תכלית, לפעילות הזאת יש תכלית, לתחבולות האלה יש תכלית. ראש המוסד סיפר לכם: צריך לשקול, צריך להחליט, ואני גם נותן גיבוי. אבל אני גם לא רק נותן גיבוי אני גם נותן דחיפה. דחיפה כדי להשמיד את כלי ההשמדה של אויבינו”,

ראש המוסד יוסי כהן: “בכל שנה אנחנו מציינים לשבח עובדים ומבצעים יוצאי דופן, ואת פרס ראש הממשלה אנו מעניקים למבצעים ולמערכות יוצאי דופן, שחשיבותם גדולה במיוחד, ושהיו, לא פחות מכך, מאתגרים לביצוע.

“שגרת יומו של המוסד היא המלחמה, המלחמה החשאית. אנחנו מבצעים כל הזמן, בכל מקום, פעולות מבצעיות רבות מספור, המתלכדות לאגרופים רבי עוצמה. מבצעים אלה מביאים מודיעין חיוני למדינת ישראל, מסכלים נשק בלתי קונבנציונאלי, מסכלים טרור וריגול ופורצים דרכים חדשות לשלום ולשיתוף פעולה אזורי.

“ראש הממשלה, רק אנחנו שיודעים בחדרי חדרים כמה אתגרנו אותך בכל רגע ורגע, בכל פעולה של המוסד, שיש בה מן המסוכנות במערכות הביטחון של מדינת ישראל. כמה קשה הוא לעיתים הדיון, כמה קשה היא הדילמה.

“אבל אנחנו כאן יודעים, שכל מה שהוצג כאן, הוצג כי אתה אישרת את זה. כי אתה נתת לכל העובדים שלנו, לכל המפקדות והמפקדים, אלה שבארץ ואלה שבחו”ל, את הגיבוי והאמון המוחלט לבצע את המשימות האלה. על כל זאת מגיעה לך הערכה ותודה גדולה”.

בהמשך דבריו, בירך ראש המוסד כהן את ראש המוסד הנכנס, ואיחל לו שפע של הצלחה בתפקיד.

ראש המוסד הוסיף ואמר, כי הוא משוכנע שראש המוסד הנכנס יעשה חיל וימשיך להוביל את המוסד להצלחות מבצעיות והישגים משמעותיים.

“המבצעים שנבחרו הם מבצעים יוצאי דופן וייחודיים, אשר סייעו משמעותית לביצור ביטחונה של מדינת ישראל. כלל המבצעים שנבחרו, מייצגים את קשת הפעילות המבצעית של המוסד, והם יתאפשרו בזכות עבודת יחידות המוסד כולן יחד”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות