האם קנסות הקורונה שהוטלו על המתפללים בחג הסוכות יבוטלו?

משרד המשפטים שוקל לבטל את הקנסות שהושתו על מתפללים במהלך חג הסוכות • "משטרת ישראל לא הבחינה בין הנסיבות השונות ליציאה מהבית"
אריה ריבקינד
י"ג סיון התשפ"א / 24.05.2021 14:15

במשרד המשפטים שוקלים לבטל את הקנסות שהושתו על מתפללים במהלך ימי חג הסוכות, בגלל הפרות תקנות הקורונה, מאחר ויצאו מהבית להתפלל במרחקים גדולים משהותרו בתקנות.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

חבר הכנסת משה ארבל מש”ס פנה אל משרד המשפטים בדרישה לבטל את הקנסות שהוטלו על מתפללים במהלך ימי הסגר השני – בחג הסוכות, וזאת, בעקבות פסילת בית המשפט העליון את תקנת הממשלה שאסרה על יציאה להפגנה במהלך השבועיים הראשונים של חודש אוקטובר.

בית המשפט העליון קבע בשעתו, כי ההחלטה לאסור על יציאה מהבית לצורך הפגנה הייתה בלתי חוקתית, ועל כן הקנסות שניתנו לאזרחים דינם להיבטל.

בעקבות כך, פנה ארבל ליועץ המשפטי הממשלה אביחי מנדלבליט בדרישה להשוות את מעמדם של המתפללים לזה של המפגינים ולבטל את הקנסות שניתנו במהלך הסגר השני.

“המצב בו בוטלו הקנסות למפגינים, בעוד המתפללים שנקנסו ייאלצו לשלם את הקנס, מהווה ‘פגם חוקתי ומוסרי'”, כתב ארבל ליועמ”ש.

ממכתב התשובה שקיבל ארבל משתמע כי משרד המשפטים אכן שוקל זאת בחיוב.

“בפסק הדין בעניין אחריות לאומית הוחלט, בדעת רוב, לפסול את התקנות שנדונו בפניו ואשר הגבילו את היציאה מהבית למרחק של עד 1000 מטר לצורך הפגנה, בשל הפגיעה מעבר לנדרש בחופש הביטוי ובזכות להפגין שהיתה כרוכה בהן. בפסק הדין לא נדונה חוקתיותן של הוראות שהגבילו יציאה מהבית למטרות אחרות”, נאמר במכתב.

“עם זאת, בשל העובדה שמשטרת ישראל לא הבחינה בין הנסיבות השונות ליציאה מהבית מעבר למרחק המותר בעת מתן הדו”חות על עבירה כאמור, נבחנת עתה האפשרות, כחלק מיישום פסק הדין, לבטל את כל הקנסות שניתנו בגין העבירה האמורה בתקופת תוקפן של התקנות שהגבילו יציאה להפגנה. ככל שאכן תתקבל החלטה זו, הרי שהקנסות שהוטלו על מי שיצא מביתו מעבר למרחק האמור למטרת תפילה יבוטלו גם הם”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות