מו”מ קדחתני בין הליכוד וימינה • בכיר בליכוד: ‘אין רוטציה לאף אחד’

בכיר בליכוד: "הרעיון שבנט יהיה ראש ממשלה ראשון - לא רלוונטי. לא יקום ולא יהיה, לא בר ביצוע" • לפיד פועל להחתמת מפלגות 'גוש החרם' על הסכם קואליציוני כדי ללחוץ על בנט להצטרף ברגע האחרון • ח"כ אלעזר שטרן: "ההצעה לבנט לכהן ראשון ברוטציה בעינה עומדת"
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"א / 24.05.2021 09:13

9 ימים לתום המנדט של יאיר לפיד: מפלגת יש עתיד מחדשת היום (שני) את המו”מ הפוליטי עם מפלגות ‘גוש החרם’ להקמת ממשלה.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

לפי דיווח של הפרשן עמית סגל בחדשות 12, אמש התקיים מו”מ ממושך בין הליכוד וימינה במאמץ להגיע להסכם.

בעיתון ‘ישראל היום’ פורסם הבוקר, כי בליכוד פועלים כל העת להגיע לגיבוש רוב של 61, לקראת החזרת המנדט לכנסת.

אם וכאשר זה יקרה, בכיר בליכוד טוען כי ההצעות לרוטציה לבנט, סער וגם לבני גנץ כבר לא על הפרק.

“הרעיונות שהיו שנפתלי בנט יהיה ראש ממשלה ראשון – לא רלוונטיים. לא יקום ולא יהיה, לא בר ביצוע. זה לא מעשי. השאלה היא אם נצליח להגיע איתו למשהו שייתן לו מעמד כמספר שתיים בממשלה. לא בטוח שאפשר להגיע לזה. אנחנו מנסים”, אמר הבכיר ל’ישראל היום’.

לדעתו, בנט “נזכר לרצות” עכשיו את ההצעה שהציע לו נתניהו לפני כשלושה שבועות והוא סירב לה. כזכור, ההצעה כללה רוטציה לשנה ושמונה שריונים ב-40 המקומות הראשונים במפלגה.

הבכיר מנמק: “נתניהו לא ייתן רוטציה. במציאות הציבורית של היום זה לא עובד, במיוחד אחרי שבנט שבר לצד השני. זה לא עובד ככה, אתה לא יכול לנסות להשיג בצד השני, ואז לחזור אלינו ולקבל את מה שהצענו קודם. זה בלתי אפשרי. כשההצעה הזאת הועלתה היו לא מעט מתנגדים לה. לא ייתכן שאדם עם שישה מנדטים דה פקטו יקבל ראשות ממשלה, זה לא ייתכן”.

הוא הוסיף: “אם נסגור עם בנט מהר, יש לנו סיכוי טוב להרכיב ממשלה, או שגדעון יבוא או שיבואו אנשים שלו. הם יודעים שאין להם קיום בבחירות. אני מאמין שרגע לפני שנמחקים – כל אחד יבוא, אבל אף אחד לא יבוא אם לא נסגור עם בנט”.

על האפשרות של בחירות חמישיות, אמר הבכיר בליכוד: “אני לא חושב שזה הולך לשם. או שבנט יחבור שוב לצד השני, או שברגע האחרון כדי למנוע בחירות, אנשים ירדו מהעצים ויגיעו להסדר נורמלי”.

לפי ‘ישראל היום’, בצד של יאיר לפיד חוזרים ואומרים כי בנט כבר לא חלק מגוש השינוי. עם זאת, גורמים בגוש מעריכים כי ההצעה לראשות ממשלה לא רלוונטית, אבל אם בנט ירצה להצטרף ולהסתפק בתפקיד שר, עדיין יש על מה לדבר.

מנגד, ח”כ אלעזר שטרן אמר הבוקר ברדיו ‘קול ברמה’: “ההצעה לבנט לכהן ראשון ברוטציה בעינה עומדת”.

בעיתון ‘הארץ’ דווח, כי  יו”ר יש עתיד יאיר לפיד פועל להחתמת מפלגות ‘גוש השינוי’ על הסכמים קואליציוניים, ולאחר מכן מתכוון להציע ליו”ר ימינה נפתלי בנט כניסה מיידית לממשלת רוטציה – ימים בודדים לפני תום המנדט.

בהתייעצויות שנערכו ביומיים האחרונים הוחלט ביש עתיד לנסות לחתום על כמה שיותר הסכמים קואליציוניים עם המפלגות שמתנגדות לישיבה עם נתניהו – אפילו שבמצב הנוכחי אין ללפיד רוב להשבעת ממשלה.

לפי הדיווח, ביש עתיד מעריכים כי המשא ומתן המקרטע של בנט עם הליכוד, והסיכוי הגובר לבחירות חמישיות שבהן הוא עשוי למצוא עצמו מתמודד ללא איילת שקד, עשויים לגרום ליו”ר ימינה להסכים בכל זאת להצטרף לממשלת רוטציה עם השמאל.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות