טיול משפחתי נגמר באסון: עמית, טל ותום נהרגו עם סבא וסבתא

ההרוגים הישראלים באסון הרכבת בהר האלפים באיטליה: עמית בירן וטל פלג-בירן ובנם הפעוט תום, וברברה ויצחק כהן ז"ל - סבא וסבתא של טל שהגיעו לביקור ביום רביעי • בנם איתן בן ה-5 נפצע קשה מאוד דודתו שוהה לצד מיטתו בבית החולים • בני משפחה יוצאים מישראל
נתן פרל
י"ג סיון התשפ"א / 24.05.2021 08:50

אסון הרכבל באיטליה: משרד החוץ פרסם הבוקר (שני) כי בין 14 ההרוגים בקריסת הרכבל שהתרחשה אתמול בהרי האלפים בצפון איטליה – נספו חמישה ישראלים, כולם בני משפחה אחת: עמית בירן ז”ל, בן 30, רעייתו טל פלג-בירן ע”ה בת 26, בנם בן השנתיים תום ז”ל והסבא והסבתא של האם טל – יצחק כהן ז”ל בן 81 וברברה כהן ע”ה בת 71.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

זוג ההורים,  עמית וטל, למדו ועבדו באיטליה, והתגוררו בפאביה שבצפון איטליה. על הרכבל שהתרסק היו גם ברברה ויצחק כהן – הסבא וסבתא של טל, שלפי משרד הבריאות הגיעו למילאנו ביום רביעי בשבוע שעבר, לביקור הנכדה והנינים.

האחות של עמית, איה, נמצאת בבית החולים ליד מיטתו של איתן בירן בן ה-5, בנם של עמית וטל, שנפצע באורח קשה מאוד ומטופל כעת בבית החולים.

ממשרד החוץ נמסר עוד, כי אחיו של עמית בירן, ואחיה ואביה של טל, יטוסו הלילה לאיטליה.

הקונסול ברומא, איתן אברהם, ומחלקת ישראלים בחו”ל באגף הקונסולרי במשרד החוץ, פעלו וסייעו למשפחה מייד עם קבלת ההודעה מהמשטרה המקומית.

שגרירות ישראל ברומא מסייעת בהעברת הגופות לארץ.

מילו חצבני, נשיא הקהילה היהודית במילאנו אמר ל’ישראל היום’: זו מכה קשה מאור לקהילה. אנחנו קהילה שמונה 5,000 אנשים כשכולם מכירים את כולם. השמועה הגיעה מהר וכולם נדרכו לשמוע מה קרה. הילדים היו בבית ספר אצלנו. המשפחה חיה באיטליה, הסבא והסבתא באו לבקר מישראל, לקחו אותם לשם כדי כדי לראות את המקום ולדאבוננו כך זה נגמר. זה עצוב מאוד עבורנו”.

דרור אידר, שגריר ישראל באיטליה, סיפר: “מדובר בבני משפחה אחת – שני הורים, ילדיהם וסבא וסבתא. הילד יצא מניתוח ונמצא כעת בטיפול נמרץ – צריך להתפלל לשלומו. כבל הרכבל נקרע, אנחנו לא יודעים עדיין מדוע – הנושא נחקר, לא נשקוט לא נוותר עד שנדע בדיוק מה קרה שם”.

הרכבל בו אירע האסון מסיע תיירים ומקומיים מהעיירה סטרזה, על גדות אגם מאג’ורה, לפסגת ההר מוטרונה – בגובה 1,400 מטר מעל פני הים.

באיטליה מדווחים שהקרון התרסק כ-300 מטרים לפני שהגיע לתחנה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות