‘מה זה סממנים יהודיים?’: הלינץ’ הנורא שבוצע ביהודי ביפו • צפו

פורעים ערבים תועדו כשהם מבצעים לינץ' אכזרי ביהודי בעיר יפו, אבל כתב האישום שהגישה הפרקליטות נגד ארבעה בלבד - לא כולל בכלל מניע גזעני • הסיבה? הוא פנה לתוקפים באנגלית ולא בעברית • הקורבן זועם: "הם פנו אליי בעברית, ידעו שאני יהודי, אין סיכוי שחשבו שאני תייר"
חרדים 10
י"ג סיון התשפ"א / 23.05.2021 22:51

תיעוד חדש שפורסם הערב (ראשון) חושף את רגעי הלינץ’ האכזרי שביצעו פורעים  ערבים ביהודי ברחובות העיר יפו לפני כשבועיים.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

היהודי, תושב יפו, הסתובב לפני כשבועיים ברחוב יפת עם טלפון בידו ואלת בייסבול צמודה לגבו. הוא נתקל בקבוצת ערבים שהחלו לתקוף אותו באכזריות ולהכות אותו בכל חלקי גופו.

אחד מהתוקפים נראה דורס את הקורבן באמצעות אופניים חשמליים. בהמשך מתועדים הפורעים כשהם מכים אותו באגרופים ובעיטות, בכיסא פלסטיק ובאלת הבייסבול שנשא איתו הקורבן.

כתב האישום שהוגש  על ידי הפרקליטות נגד ארבעה בלבד מהפורעים לא מייחס להם מניע גזעני.

בשיחה עם ‘כאן חדשות’ מוחה היהודי שהותקף על החלטת הפרקליטות – ומשחזר: “עפתי אחורה על קיר פח. גררו אותי לכביש והתחילו עם בעיטות ומכות וכיסא. מה זה סממנים יהודיים? כולם פנו אלי בעברית. אין סיכוי שחשבו שאני תייר. היה לי ברור שהפרקליטות זו החוליה החלשה פה”.

מהפרקליטות נמסר, כי מחומר הראיות עלה שהקורבן לא לבש סממנים יהודיים כלשהם, הוא פנה לתוקפים באנגלית ולא בעברית, ואלה ככל הנראה כעסו על שצילם אותם ותקפו אותו בשל כך.

“לכן הוחלט כי אין די ראיות להוכיח מעבר לכל ספק סביר כי המעשים בוצעו על רקע גזעני. אין בכך כדי להפחית מחומרת העבירות או האישומים”, נכתב.

בהודעת הפרקליטות נאמר עוד: “פרקליטות המדינה פועלת להביא למיצוי הדין עם מפרי חוק אלימים. עד כה הוגשו בכל המחוזות למעלה מ-140 כתבי אישום נגד כ-230 נאשמים, ערבים ויהודים, חלקם קטינים, בגין עבירות שונות ובהן תקיפת שוטרים בנסיבות מחמירות, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, השתתפות בהתפרעויות, יידוי אבנים, התנהגות פרועה במקום ציבורי, הצתה והפרעה לשוטר במילוי תפקידו. במקרים בהם היו ראיות מעבר לכל ספק סביר, יוחס לנאשמים מניע גזעני לביצוע המעשים. נגד רוב הנאשמים הוגשו בקשות להארכת מעצר עד תום ההליכים”.

 

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות