משפחות נרצחי הטרור לאלהרר: אל תקברי החוק לשלילת אזרחות ממחבלים

למרות ששליש מחברי הועדה חתמו על בקשה לקיום דיון בנושא, מה שמחייב את קיום הדיון - טרם התקבל אישור על כך שהחוק אכן ייכלל בסדר היום של הוועדה המסדרת
אריה ריבקינד
י"ב סיון התשפ"א / 23.05.2021 20:48

מאות בני משפחות שכולות ונפגעי טרור פנו היום (ראשון) ליו”ר הוועדה המסדרת של הכנסת, ח”כ קארין אלהרר, בבקשה להעלות מחר בוועדה את הצעת החוק לשלילת אזרחות ממחבלים אשר קיבלו משכורת מהרשות הפלסטינית עבור הפיגועים שביצעו.

נציגי הפורום פנו למזכירות הועדה אולם טרם התקבל אישור על כך שהחוק אכן ייכלל בסדר היום, זאת למרות ששליש מחברי הועדה חתמו על בקשה לקיום דיון בנושא, מה שמחייב את קיום הדיון.

הצעת החוק נועדה למנוע את המצב האבסורדי בו הבוחר לבצע פיגועים נגד מדינת ישראל ואזרחיה זוכה לקבל משכורת מהרשות כגמול על הפיגוע שביצע ובמקביל זכאי לכל ההטבות והקצבאות שמעניקה לו אזרחותו הישראלית.

בני המשפחות השכולות, החברים בפורום ‘בוחרים בחיים’ מציינים במכתבם, כי מעבר לעשיית הצדק לנרצחים, תיקון החוק הינו דחוף על מנת למנוע ממחבלים נוספים לבחור בדרך דומה בידיעה כי הדבר משתלם כפליים.

עוד צוין במכתב, כי במידה והחוק לא יתוקן בדחיפות, המחבלים שביצעו את הלינץ’ האכזרי בתושב לוד יגאל יהושע הי”ד צפויים גם הם ליהנות ממשכורת מהרשות הפלסטינית, תוך שהם נהנים מקצבאות הביטוח הלאומי בישראל.

המשפחות פנו במכתב נוסף גם לחברי הכנסת עידן רול (יש עתיד), זאב אלקין ושרן השכל (תקווה חדשה), עודד פורר ואלכס קושניר (ישראל ביתנו) ומתן כהנא ועידית סילמן (ימינה), ששותפים בעצמם להצעת החוק וביקשו כי יתנו את הצבעתם על כל חוק אחר שיעלה מחר בוועדה בכך שחוק שלילת האזרחות ממחבלים ייכלל בסדר היום.

הרצל ומירב, הוריה של סגן שיר חג’אג’ הי”ד: “אנו פונים ליו”ר הועדה המסדרת קארין אלהרר ולחברי הכנסת היקרים שחברים בועדה ושותפים בעצמם להצעת החוק – אל תאפשרו לעכב את העלאת החוק לועדה אפילו לרגע אחד. מדובר לא רק בעשיית צדק לנרצחים אלא בפיקוח נפש והצלחת חיים של הקורבנות הבאים”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות