הנשיא על חתונת ההתבוללות: “ההסתה נגדם מקוממת”

"קו אדום עובר בין חופש הביטוי והמחאה לבין הסתה. גילויי ההסתה נגדם מקוממים ומדאיגים, תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו"
נחמן גור
כ"א אב התשע"ד / 17.08.2014 15:23

נשיא המדינה, ראובן רובי ריבלין, הגיב היום (ראשון) על הסערה שפרצה סביב חתונתם המעורבת של מחמוד מנסור ומורל מלכה.

“קו אדום עובר בין חופש הביטוי והמחאה לבין הסתה. מחמוד ומורל מיפו החליטו להינשא ולקיים את חירותם במדינה דמוקרטית.

גילויי ההסתה נגדם מקוממים ומדאיגים, תהא אשר תהא עמדתי או עמדתו של אחר ביחס לנושא עצמו.

לא כולם חייבים לשמוח בשמחתם של מחמוד ומורל – אך כולם חייבים בכבודם. יש בינינו ובתוכנו מחלוקות קשות ונוקבות ואולם – להסתה, לאלימות ולגזענות אין מקום בחברה הישראלית.

ביטויים אלה מכרסמים תחת יסודות חיינו המשותפים כאן במדינת ישראל, היהודית והדמוקרטית, הדמוקרטית והיהודית.

‘בראשית ברא א-להים את היחיד’, כותב ז’בוטינסקי. עם חופשי אנחנו בארצנו, בדעה ובפעולה ואני מאחל לזוג הטרי בריאות, נחת ושמחה”.

הדפס כתבה

4 תגובות

הוסף תגובה חדשה
    לא משתתף בצער האב
    17/08/2014 16:29
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  1. לרבלין “שלא משתתף בצער האב” —- ויפתח השם את פי האתון השמן. לקיים מה שנאמר “אשר נשיא יחטא” וישמן ישורון….. “אשר נשיא יחטא” “אשר נשיא יחטא” “אשר נשיא יחטא” “אשר נשיא יחטא”

    חובה למחות ולהצטער , אם לא ניתן להגיע אז לפחות בבית, למה היא רוצה להתחתן עם כושי, לפי הפנים שלו הוא רשע מרושע, איזה עיניים רצחניות ופה שופע קללות, נראה כמו כל הערבים, שיהיה להם הרבה מזל רע, ///אבל הציונות אשמה בהתבוללות, אם היה חינוך יהודי זה לא היה קורה\\\ כולנו בגדול בע”ה מגיעים הערב לאולמי “שמש אדומה” בראשל”צ להפגין ולמחות נגד אסון ההתבוללות שמתרחש כאן בארה”ק. השמאל הבוגדני, בסיועה האדיב של התשקורת המתיוונת, מנסים בכל דרך לסתום לנו את הפה. לא לחינם הם דואגים שוב ושוב לסגור לנו גם דפים בפייסבוק.

  2. אדוני הנשיא. קראתי את תגובתך הכופרית, אודות נישואיהם של אחותי היהודייה עם אותו ערבי,
    17/08/2014 16:35
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  3. אדוני הנשיא.

    קראתי את תגובתך הכופרית, אודות נישואיהם של אחותי היהודייה עם אותו ערבי המסריח, זעתי וחלתי.

    עם כל הכבוד אליך ויש הרבה כבוד, פתיחות ואחדות המצופים ממך כנשיא יהודי (?) למדינה היהודית האחת והיחידה על פני התבל כולו, לא יכולים לבוא על חשבון הזהות היהודית של המדינה ששמה אותך אדון לה.

    זה רע, זה מר, זה נמהר, זה איום וזה נורא. נורא מאוד אפילו! מבהיל, מבחיל, מרעיד, מרתיח ומתמיה, איך לברזליזם וממלכתיות מכסים על הכחדת העם ששמך לנשיא עליו. כן, לא פחות, התבוללות – היא הכחדת העם הזה!

    איך קרה אדוני הנשיא, שראיתי בך – כמו רבים אחרים – יהודי ירושלמי ציוני ונלהב, אבל יהודי טוב הרואה את טובת עמו בראש ובראשונה. איך טחו עיניך מראות שתחת מעטה הדמוקרטיה אותה הנחת עטרה לראשך – מבצעים כאן, לנגד עיניך, רצח עם נוסף?!

    אם נדמה בעיניך, כי נבחרת כדי לערוך חופות בין יהודים לערבים בשם הדמוקרטיה, אני יבחר לקדש את החיים היהודיים שלי על פני קידושין עם אסורי ופסולי החיתון שלך. פשוט אתפלל בכל כוחי שכהונתך הרמה תגיע לסיומה עוד טרם תבשיל. כי מי יודע, בקצב הזה, הבשלתה – אולי חלילה – תהיה זו שריפת זהותנו היהודית. ניתוץ אמונתנו. ביזיון עמנו.

    זו שבירת הלוחות לעיני העמים, המביטים בנאורות הממארת ששוטפת את העם הזה, וקושרים משוואה אחת בין “צבא מוסרי והומניטארי” המאבד את חייליו היהודים לטובת “אזרחים חפים מפשע” המחפים על מחבלים ארורים, לעם שנשיאו מבקש לכבד את רצון אויביו להשמידו, בשם הדמוקרטיה.

    חדל לך, חדל קשקשת. אל נא לך, נשיאנו הנכבד והאהוב, לטעות באויבינו המרים כי ייכבדונו על תגובתך זו. הם אכן ילבינו שיניהם נוכח דברי הפיוס שלך, לא משום שהם רואים בהם דברי פיוס וקירוב ללבות בין עמים, כי אם משום שהרמת להם עוד כדור להנחתה. וכחובב ספורט אתה יודע – זו הטעות הכי נוראית ששחקן יכול לעשות. איזה חוצפן אתה, תגיד לי אתה בכלל לא מפחד מאלוקים?????????????

    וכל הזמן הנר דולק עוד אפשר לתקן אדוני. ומי יודע, אולי נוכחותך בהפגנה היום, מלבד הגדולה שבהודאה בשגגה, היא פשוט תחזיר אותך למקומך הטבעי שברחת ממנו – לעמוד בראש העם הזה.

  4. אתה מעודד התבוללות והתאסלמות של בנות ישראל. בושה וחרפה.
    17/08/2014 17:56
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  5. אתה נותן יד להתבוללות ולעבדות של נערה ישראלית גורלה יהיה מר מאוד אסור שיהיו דברים כאלה בארץ אפילו אביה לא קיבל זאת איך אתה בתור נשיא מדבר בצורה כזו זה לא מקומם ולא הסתה לגזענות זה שמירה על נערות יהודיות טיפשות מפני התבוללות עם עמלק. מה אתה נשיא של הערבים ולא של היהודים?
    תודה שגילית את פרצופך האמיתי והשפל בו אתה מעודד התבוללות והתאסלמות של בנות ישראל. בושה וחרפה.

  6. לרבלין
    17/08/2014 17:57
    משתמש אנונימי (לא מזוהה)
  7. לרבלין “שלא משתתף בצער האב” —- ויפתח השם את פי האתון השמן. לקיים מה שנאמר “אשר נשיא יחטא” וישמן ישורון….. “אשר נשיא יחטא”
    חובה למחות ולהצטער , אם לא ניתן להגיע אז לפחות בבית, למה היא רוצה להתחתן עם קוף כושי, לפי הפנים שלו הוא רשע מרושע, איזה עיניים רצחניות ופה שופע קללות, נראה כמו קוף כמו כל הערבים, שיהיה להם הרבה מזל רע, ///אבל הציונות אשמה בהתבוללות, אם היה חינוך יהודי זה לא היה קורה\\\ כולנו בגדול בע”ה מגיעים הערב לאולמי “שמש אדומה” בראשל”צ להפגין ולמחות נגד אסון ההתבוללות שמתרחש כאן בארה”ק. השמאל הבוגדני, בסיועה האדיב של התשקורת המתיוונת, מנסים בכל דרך לסתום לנו את הפה. לא לחינם הם דואגים שוב ושוב לסגור לנו גם דפים בפייסבוק.