בקשה להישפט על דו”ח תנועה: למה כדאי לפנות לעו”ד?

פניה לבעל מקצוע בעבירות תנועה, שהוא עורך דין תעבורה, ברוב המקרים תביא לשינוי סעיף העבירה לעבירה ללא ניקוד ואפילו לזיכויו של הנהג במקרים המתאימים
תוכן שיווקי
י"ב סיון התשפ"א / 23.05.2021 00:48

קיבלת דו”ח תנועה עם נקודות? הנקודות נצברות? יש מה לעשות!

מאמר זה נכתב בשיתוף משרד עורך דין ערן עקראוי ושות’

לצד מרבית העבירות בדיני התעבורה, יש נקודות חובה אשר נזקפות לחובת הנהג וזאת מעבר לענישה של בתי המשפט לתעבורה בישראל.

צבירת נקודות תביא בסופו של יום להפעלת אמצעי תיקון על הנהג, אשר יכולה להגיע אף לפסילת רישיון נהיגה מנהלית ממושכת וסנקציות נוספות כגון תאוריה, בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים ועוד.

הרבה נהגים חושבים כי מי שמנהל את שיטת הניקוד היא משטרת ישראל, אולם מי שמנהל את שיטת הניקוד בפועל הוא משרד הרישוי, באמצעות שיטת הניקוד החדשה אשר מעוגנת בחוק.

איך עובדת שיטת הניקוד והסנקציות אשר לצידה?

בעצם, מטרת ניהול שיטת הניקוד על ידי משרד הרישוי היא לפקח על התנהגות נהגים בכביש ולפעול כנגד נהגים אשר צוברים עבירות, באמצעות הטלת אמצעי תיקון שונים.

בגדול ומבלי להיכנס לפרטים קטנים אמצעי התיקון – הם:

נהג אשר צובר לחובתו 12 נקודות – יחוייב בקורס נהיגה נכונה בסיסי ומותנה במעבר מבחן.

נהג אשר צובר 24 נקודות חובה – יחוייב בקורס נהיגה נכונה מתקדם, אשר מותנה במעבר מבחן סופי.

נהג אשר יצבור 36 נקודות – רישיון הנהיגה שלו יפסל ל-3 חודשים מנהלית.

נהג אשר צובר 72 נקודות – רישיונו יפסל ל-9 חודשים ובסופם הוא יחויב גם בבדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים, כתנאי לקבלת הרישיון ובנוסף לכך יצטרך לעבור תאוריה וטסט.

כמו כן, אם נהג צובר פעמיים 36 נוקדות בתוך 6 שנים – רישיונו יפסל ל-9 חודשים והרישיון יוחזר בכפוף למעבר בדיקות במכון הרפואי לבטיחות בדרכים וכן תאוריה וטסט.

וישנם גם את תקופות הצבירה של הנקודות.

כלומר ברגע שנהג הגיע ל-22 נקודות ויותר, תקופת הצבירה של שנתיים תוארך ל-4 שנים במקום שנתיים.

קיבלתי דו”ח עם ניקוד איך נמנע את הניקוד?

במידה ועצר אתכם שוטר וקיבלתם או נשלח לכם בדואר דו”ח עם נקודות על ידי מצלמה אלקטרונית, יש באפשרותכם להגיש ערעור על דו”ח תנועה, תוך 90 יום מרגע קבלת הדו”ח.

על הנהג, לשלוח את ספח הבקשה להישפט או בדואר רשום או באמצעות אתר האינטרנט של מדור פניות נהגים בזמן.

לאחר הגעת הבקשה למדור פניות נהגים, יקבע לנהג תאריך דיון בבית המשפט לתעבורה.

שם המטרה תהיה להילחם על חפותנו או להגיע להסדר טיעון מקל, למשל שינוי סעיף העבירה לעבירה ללא ניקוד.

האם המשטרה תשנה את סעיף העבירה בקלות?

אז פה יש לציין, כי שינוי סעיף עבירה לעבירה ללא ניקוד איננו פשוט ותובע משטרתי לא “ירוץ” לשנות את הסעיף, ללא הצגת כשלים בראיות. לכן, על מנת שהתובע יסכים לשנות את סעיף האישום של עבירה עם ניקוד נצטרך להציג כשלים בראיות.

דוגמא לכשל יכולה להיות, איבוד קשר עין בין השוטר למבצע העבירה.

ועוד הרבה כשלים אשר יכולים להיות בדו”ח בשל טעויות או חוסר תשומת לב של השוטר בעת מילוי המזכרים או הדו”ח.

פנייה לעורך דין לתעבורה עלות מול תועלת!

אין ספק כי פניה לבעל מקצוע בעבירות תנועה, שהוא עורך דין תעבורה, ברוב המקרים תביא לשינוי סעיף העבירה לעבירה ללא ניקוד ואפילו לזיכויו של הנהג במקרים המתאימים.

עורך דין לתעבורה ידאג לצלם את החומר הראייתי במדור התביעות במשטרת ישראל. כמו כן, עורך דין לתעבורה ילמד את התיק וידע למצוא את הכשלים ולהציגם בפני רשויות התביעה.

לכן העלות של שכירת עורך דין תעבורה עולה על החיסכון, כאשר מרבית הנהגים אשר בוחרים לייצג את עצמם ללא ידע בחוק ובפסיקה והן בנהלים של המשטרה בסופו של יום יבזבזו את זמנם ואפילו יחמירו את מצבם, היות ובית המשפט לתעבורה איננו מחויב לקנס המקורי ויכול להטיל עונש קשה מזה שהיה בדו”ח המקורי.

לסיכום:

אם קיבלנו דו”ח עם נקודות עלינו להבין כי לא חייב להתייאש וניתן להילחם על הניקוד, על ידי בקשה להישפט, כאשר המטרה הסופית תהיה שינוי סעיף העבירה עם הניקוד לסעיף עבירה ללא ניקוד.

כאשר מעבר למשלוח הבקשה להישפט, נדרשת הבנה ברזי החוק, הפסיקה והנהלים המשטרתיים.

לכן רצוי וכדאי לפנות לעורך דין לתעבורה, אשר ידע להעריך את המצב המשפטי ולהביא עבור הנהג את התוצאה הטובה ביותר, כגון שינוי סעיף העבירה לעבירה ללא ניקוד למשל או זיכויו של הנהג בבית המשפט לתעבורה.

• אזהרה: מאמר זה הנו מאמר אינפורמטיבי בלבד, ולפני כל פעולה משפטית יש להתייעץ עם עורך דין העוסק בתחום התעבורה ואין אנו אחראים על שום נזק אשר ייגרם לעושה שימוש במאמר זה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות