דרכון פורטוגלי לחרדים: יוכל לפתוח דלתות רבות

משרד עורך דין ישראל מזרחי ושות' הינו משרד המתמחה בהוצאת דרכון פורטוגלי בכלל ולחרדים בפרט • "במשרדנו תמצאו אוזן קשבת ורגישות מיוחדת לדרישות המגזר החרדי"
תוכן שיווקי
י"ב סיון התשפ"א / 23.05.2021 00:39

האפשרות לקבל דרכון פורטוגלי לא פסחה על המגזר החרדי וכאחיהם החילונים אף הם זכאים בהתקיים התנאים המתאימים לקבל ולהחזיק דרכון פורטוגלי.

מה שברור הוא לכולם כי כיום דרכון פורטוגלי אינו בגדר “מותרות” וכי היתרונות שהוא מעניק רלוונטיים הן למגזר החילוני והן לשומרי תורה ומצוות כאחד.

למעשה, התנאים לקבל דרכון פורטוגלי אינם שונים ממגזר למגזר והזכאות תיבחן על פי הקריטריונים שהציבה ממשלת פורטוגל ובאישורה של הקהילה היהודית בפורטוגל.

אם כן, מהם היתרונות הספציפיים של דרכון פורטוגלי לחרדים ומדוע מומלץ להם דווקא עכשיו להתחיל את התהליך.

להוציא דרכון פורטוגלי בלי לפגוע בשמירה על תורה ומצוות

הקושי המרכזי בהוצאת אזרחות זרה באופן כללי הוא הנסיעה למדינה המאזרחת וטיפול בפרוצדורה הקשורה לבקשת האזרחות. עבור בן תורה יציאה מגבולות מדינת ישראל היא דבר אסור שיכול שיעשה רק באישור פוסק הלכה ובהתקיים תנאים ספציפיים שאינם כוללים בקשת אזרחות.

היתרון העצום בהוצאת דרכון פורטוגלי הוא האפשרות להישאר בגבולות מדינת ישראל ולקבל את הדרכון הפורטוגלי כאן מבלי לעזוב את המדינה.

יתרון נוסף, דרכון פורטוגלי אינו דורש התעסקות רבה מצד הלקוח כך שמבחינת בחור הישיבה או האברך יוכל הוא להמשיך לשקוד על לימוד התורה מבלי לבזבז זמן חשוב ויקר עבור הוצאת דרכון פורטוגלי.

אנו כעורכי דין המתמחים בתחום הוצאת דרכון פורטוגלי נעשה את הפעולות הנדרשות עבור בן הישיבה תוך פגיעה מינימלית בזמנו ובלימוד התורה.

דרכון פורטוגלי גם למציאת זיווג

זהו לא סוד כי דרכון פורטוגלי פותח עבור המחזיק בו דלתות רבות למדינות רבות אשר בהעדר אזרחות אירופאית ספק אם יכול היה לפעול בהן או להינשא לבחירת ליבו. ידוע כי עבור המגזר החרדי מציאת בת זוג תעשה על ידי שידוך והכרת בני הזוג למשפחות הצדדים.

על ידי החזקת אזרחות פורטוגלית יוכלו בני הזוג לנוע בחופשיות גמישה בין מדינות רבות ואף להתנהג כאזרחים של ממש בכל המדינות החברות באיחוד. יש לזכור כי דרכון פורטוגלי הינו אזרחות אירופאית ואזרחיו יכולים להתגורר באופן חופשי כמעט בכל המדינות הנמצאות ביבשת.

גם לילדים דרכון פורטוגלי יוכל לפתוח דלתות רבות

הורים רבים המעוניינים לקבל דרכון פורטוגלי עושים זאת בעיקר עבור ילדיהם והרצון להקנות להם מגוון רחב של אפשריות כאשר יגיעו לגיל המתאים. גם עבור המגזר החרדי דרכון פורטוגלי מהווה ייתרון עצום עבור ילדיהם ויכול להקנות להם אין ספור אפשריות. לדוגמא, ברחבי העולם פזורות ישיבות רבות ומוסדות לימוד תורניים בעיקר ביבשת אירופה.

דרכון פורטוגלי לילד יוכל להעניק לו את האפשרות לשקוע בעולמה של תורה כמעט בכל מוסד לימוד שירצה וזאת ללא צורך באשרת כניסה או אישור מיוחד מרשויות החוק. הרעיון הבולט בעניין זה הוא מדוע לא להעניק לילדכם את האפשרות לבחור באיזה מוסד לימודים יוכל ללמוד אם ירצה?!

בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי עבור המגזר החרדי

כפי שצוין בתחילת המאמר בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי למגזר החרדי אינה שונה מהמגזר החילוני והיא תעשה בהתאם לדרישות החוק ואישורה של הקהילה היהודית היושבת בפורטוגל.

בקצרה ניתן לומר כי התנאים לדרכון פורטוגלי הם כדלקמן:

  • בגירות – תנאי סף הוא היות המבקש מעל גיל 18
  • העדר עבר פלילי – ככל וקיים עבר פלילי למבקש הרי שלא ניתן להגיש את הבקשה לממשלת פורטוגל. קיימים מקרים בהם ניתן לבדוק בכל זאת את עניין הזכאות חרף קיומו של עבר פלילי. בדרך כלל מדובר בעבירות קלות.
  • הוכחת זיקה לגירוש יהודי ספרד ופורטוגל – אין מחלוקת כי הוכחת הזיקה לאירוע שהתרחש לפני למעלה מ-500 שנים אינו דבר קל וישים. יחד עם זאת, ישנן קהילות יהודיות ברחבי העולם הידועות כשייכות לגירוש יהודי ספרד והשתייכות אליהן תעניק למבקש את אישורה של הקהילה היהודית.

הוכחת הזיקה תעשה לרוב באמצעות שם משפחה וארץ מוצא משפחתי. ממשלת פורטוגל פרסמה רשימת שמות משפחה ארוכה ומפורטת וניתן לחפש בקלות את שם משפחתכם ברשימה זו.

באתר האינטרנט שלנו תוכל בקלות ובמהירות לבדוק את זכאותכם לקבל דרכון פורטוגלי וכמובן שניתן ליצור עמנו קשר טלפוני או השארת הודעה >>  בדיקת זכאות לדרכון פורטוגלי

הוצאת דרכון פורטוגלי הלכה למעשה

יש לזכור כי הליך הוצאת דרכון פורטוגלי הינו הליך ארוך ומייגע הטומן בחובו פרוצדורה מסועפת וכאב ראש לא קטן. חלקו הגדול של ההליך מתקיים אל מחוץ לגבולות מדינת ישראל ויש צורך בהכרת השפה על בוריה והנפשות הפועלות בפורטוגל.

החשיבות בבחירת הגורם המטפל בבקשה על פני כל שיקול אחר הוא דבר קריטי ורצוי שמלוא תשומת הלב תופנה לכך.

משרד עורך דין ישראל מזרחי ושות’ הינו משרד המתמחה בהוצאת דרכון פורטוגלי בכלל ולחרדים בפרט. במשרדנו תמצאו אוזן קשבת ורגישות מיוחדת לדרישות המגזר החרדי ודעת תורה.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות