אחרי שבועיים: תלמידי הת”ת בלוד שנשרף חוזרים ללמוד תחת אבטחה

לעומת התלמוד תורה בשכונת רמת אשכול, מעונות הילדים וחלק מגני הילדים יישארו סגורים בהוראת הפיקוח • כל מוסדות החינוך ממוקמים במתחם המכינה, אשר היוותה "שדה קרב" - וספגה נזק רב
חיים טוויל
י"ב סיון התשפ"א / 22.05.2021 22:19

אחרי שבועיים: ביום ראשון בבוקר ישובו רוב התלמידים היהודים מהשכונות של לוד ללימודים –  זאת לאחר כשבועיים בהם מוסדות הלימוד היו סגורים בעקבות הפרעות של הערבים.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

בין התלמידים שיחזרו מחר לספסל הלימודים, תחת אבטחה פרטית שנשכרה, יהיו תלמידי התלמוד תורה בשכונת רמת אשכול, אשר הוצת וכיתות בו נשרפו כליל.

לעומת התלמוד תורה, המוסדות אשר לא יפתחו מחר את שעריהם הם מעונות הילדים וחלק מגני הילדים בשכונת רמת אשכול, שיישארו סגורים בהוראת הפיקוח, בגלל החשש הגדול של תושבי השכונה, ההורים, הצוות החינוכי והתלמידים.

כל מוסדות החינוך ממוקמים במתחם המכינה, אשר היוותה “שדה קרב”, וספגה נזק רב.

“אנחנו משוועים לשגרה אמיתית אך חוששים לבטחון ילדינו”, אומרים התושבים.

לטענת התושבים היהודים, למרות הניסיונות להציג רגיעה מוחלטת בעיר, גם בסוף השבוע האחרון סבלו תושבי השכונות מאלימות, כאשר היום נעשה ניסיון דריסה כפול של תושב שכונת רמת אשכול אשר ניצל בנס ללא פגיעה. כוחות הבטחון עדיין מנסים לאתר את הרכב הדורס.

בשעות אחר הצהריים תושבים ערבים השתוללו עם רכביהם בשכונת גני אביב, וביום שישי אירעה תקיפה מילולית של חבר מועצת העיר אבו שריקי, את אחד מתושבי לוד היהודים ברמת אשכול.

“אנחנו ממשיכים לחיות במציאות בלתי נסבלת שבה מצופה מאתנו לבלוע ולשתוק ולקבל את גזירת הגורל לחיות בפחד כחלק ממצג השווא של חזרה לשגרה” אומרים התושבים היהודים. “אנו דורשים ממשטרת ישראל לא להפקיר אותנו, להמשיך לסייר בשכונות, לאכוף את הסדר, לעצור את הפורעים והכי חשוב לאסוף את הנשקים ואמצעי הלחימה הבלתי חוקיים שעדיין מסתובבים ברחובות”.

כל בתי הכנסת פעלו כרגיל השבת, והעיתונאים סיוון ורהב מאיר סיירו ברבות מהקהילות והעבירו שיחות ושיעורים שסייעו בהעלאת הרוח והמורלו.

“לצערנו”, אומרים בקהילה היהודית, “גם בסוף השבוע היו התבטאויות מוזרות עד מאוד של בכירי המשטרה בתקשורת ששבו ומיחזרו את השקר בדבר ‘שני הצדדים הניצים בלוד’. אנו מבקשים מכולם לפעול בכל דרך להפרכת עמדה זו. בלוד היה צד אחד פורע וצד שני מתגונן בגבורה, הדורש לא לחזור לשום שגרה עד שימוצה הדין עם המתפרעים והמסיתים”.

בימים הקרובים יעלה אתר שירכז תיעוד מסודר ואמין של ימי הפרעות.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות