מהומות בהר הבית: ערבי דחף והפיל שוטר – והקהל הריע • צפו

אלפי מתפללים מוסלמים הגיעו לתפילות בהר הבית ומאות החלו ביידו מסיבי של אבנים, בקבוקי תבערה וקריאות לאומניות לעבר המשטרה • תיעוד: ערבי תקף שוטר בשטח המסגד, הפיל אותו על המדרגות והתקבל במחיאות כפיים • בן גביר: "השוטרים בירושלים צריכים לקבל אישור לפתוח בירי"
יוני גרין
י' סיון התשפ"א / 21.05.2021 16:22

התחדשו המהומות בהר הבית: מיד עם סיום תפילת הצהריים (שישי), החלו להתפרע מאות פורעים שיידו אבנים והשליכו בקבוק תבערה לעבר כוחות המשטרה.

מה הסיכוי שלכם לזכות בדופלקס? ולמה החלום שלכם קרוב מתמיד?

מתוקים, מלוחים, לפיקניק או להכנה עם ילדים? מגוון מיוחד של מתכונים

המתפרעים קראו קריאות לאומניות  לעבר השוטרים – וזעקו: “אנחנו אנשי מוחמד דיף”.

בעקבות כך הורה מפקד מחוז ירושלים, ניצב דורון תורג’מן, לכוחות להיכנס להר הבית, ללא כניסה למסגדים, ולפזר את המתפרעים באמצעים לפיזור הפגנות. המתפרעים נהדפו, תוך שהשוטרים משליכים רימוני הלם.

במקביל התאפשרה יציאת בלתי מעורבים מרחבת הר הבית דרך השערים.

בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות נראה שוטר רץ לבדו בגרם מדרגות במתחם הר הבית. כשהגיע למעלה המדרגות, אחד הפורעים הערבים דחף והפיל אותו. הקהל שעמד במקום הריע לתוקף – ללא תגובה של המשטרה.

בעימותים עם כוחות הביטחון נעצרו 9 פורעים.

לפי הודעת הסהר האדום כ-20 בני אדם נפצעו בעימותים, רובם טופלו במקום ושניים הועברו לטיפול בבית חולים.

עוד לפני תחילת התפילות  התפרסו מאות שוטרים בעיר העתיקה, בשערי הכניסה להר הבית, בשכונות ובכפרים במזרח העיר.

בתפילת יום השישי בהר השתתפו אלפים ונשמעו דרשות הסתה ותמיכה בחמאס ובגדודי עז א-דין אל-קסאם. לאחר התפילה נשמעו קריאות נגד ישראל ותמיכה בחמאס, ואף קראו להחלפת אבו מאזן.

מהמשטרה נמסר: כוחות משטרה ולוחמי משמר הגבול פרוסים בשטח הר הבית ופועלים להשבת הסדר בעקבות התקהלות במקום של מאות מתפרעים שהחלו להפר את הסדר, תוך התפרעות אלימה שכללה בין יתר יידוי מסיבי של אבנים, בקבוקי תבערה וקראו קריאות לאומניות לעבר כוחות המשטרה – ותקפו את השוטרים שפעלו במקום.

 

יו”ר עוצמה יהודית ח”כ איתמר בן גביר טען היום, כי מספר מקרי התגרות של מחבלים, כלפי שוטרים במזרח ירושלים, נתקלו היום ללא תגובה ועברו בשתיקה רועמת. הפורעים ביצעו תנועות מגונות כלפי חיילים ושוטרים, שחוו השפלה מקוממת.

הוא  תקף את מדיניות הממשלה: “במקום הכרעת הטרור, ממשלת ישראל ממשיכה להתקפל בפני הטרור. במקום שתהיה למשטרת ישראל הרתעה, ‏סירסו את יכולת השוטרים ופגעו ביכולתם להגיב על השפלתם”.

בן גביר הוסיף: “בארצות הברית, על התגרות כמו שנראתה היום במזרח ירושלים, המחבל היה מקבל אלה בראש. אצלנו המדיניות מפקירה את השוטרים. הגיע הזמן לאפשר לשוטרים לפתוח בירי. האירועים שקורים בירושלים אינם בבחינת מעשי קונדס, או הפלת שוטר, או העלבת שוטר שמנופפים כלפיו באצבע, אלא מדובר בסיכון חיים של שוטר וכאשר חייו של שוטר בסכנה, החוק מתיר לו לפתוח באש. אני קורא לשר אוחנה לאפשר לשוטרים לפתוח באש חיה”.

הדפס כתבה

תגובות

הוסף תגובה חדשה
אין תגובות